Ja, du skal momsregisteres. Bogholderi er en momspligtig aktivitet.
Såfremt du har en omsætning under 50.000 kan du lade være, men det er der ingen fordel i da dine kunder højst sandsynligt ligeledes er momsregisterede.
Men jeg vil da anbefale at du som bogholder selv for styr på momsen...
Ja men, tak til I alle sammen. Det var ikke et nytårs jok, det vidste jeg faktisk ikke, fordi jeg tog min uddannelse i udlandet og arbejdet også der, hvor der er alt anderledes skatsystem(tager lang tid at forklar). Siden jeg har boet i Danmark (10 år siden), tørrede ikke at arbejde i denne branche p.g.a. sproget. Det er nu jeg tænker mig at arbejde indenfor bogføring og lignende og ved ikke hvorfra skal den begyndes. Og det var det første spørgsmål der skulle løses.
Har en rigtig god jul og et godt nyt år alle sammen.
Da bogføring hænger uløseligt sammen med både moms- og skatteregler er du nødt til at have en god grundviden på dette område. Ikke bare hvis du skal arbejde med det i dagligdagen men i særdeleshed hvis du vil være selvstændig indefor området.
Det bedste råd jeg kan give dig, hvis det er noget du brænder for, er at finde en læreplads, så du kan få noget erfaring først.
Brandgodt råd, Michael. Det får så mig til at tænke på noget, som kan hjælpe trådstarter og give mig lidt info, til nogle tanker jeg har. Netop fordi det kan hjælpe trådstarter, så håber jeg I kan acceptere, at jeg spørger her i tråden og ikke starter en ny.
Hvor går I hen, bogholdere og mindre revisionsfirmaer, når I vil lære de basale ting om moms og skat:
Både som nye
Faglig opdatering
Læser I hist og pist, er det sidemandsoplæring eller har I en kursusudbyder, som kan give jer netop det, I har brug for ?