Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 3 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ambitious:
Men der er jo ingen der kan få folk til at handle i december og juni, når vi taler børnetøj!!
Og INGEN tjener penge i branchen. 9 ud af 10 har røde tal på bundlinjen og et par enkelte af de store har et par hundrede tusinde i overskud og så har de enten ikke taget løn ud til sig selv eller måske hvad der svare til en lagerarbejders!!
Det er fakta på www.cvr.dk

Du skal ikke skrive INGEN med store bogstaver.... Vi har langt bedre tal i år, end du overhovedet kommer i nærheden af her. Det kan ikke passe at vi er de eneste. Når jeg henter regnskaber på vores konkurrenter - så er det tydeligt at dem med de pæne tal, er dem som ikke forærer varerne væk.

Kom nu ud af busken og fortæl hvilken shop du ejer? :·)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:59

Helle - houseofkids.dk:

Ambitious:
Men der er jo ingen der kan få folk til at handle i december og juni, når vi taler børnetøj!!
Og INGEN tjener penge i branchen. 9 ud af 10 har røde tal på bundlinjen og et par enkelte af de store har et par hundrede tusinde i overskud og så har de enten ikke taget løn ud til sig selv eller måske hvad der svare til en lagerarbejders!!
Det er fakta på www.cvr.dk

Du skal ikke skrive INGEN med store bogstaver.... Vi har langt bedre tal i år, end du overhovedet kommer i nærheden af her. Det kan ikke passe at vi er de eneste. Når jeg henter regnskaber på vores konkurrenter - så er det tydeligt at dem med de pæne tal, er dem som ikke forærer varerne væk.

Kom nu ud af busken og fortæl hvilken shop du ejer? :·)

Jeg kunne nu også godt tænke mig at vide hvem som gemmer sig bag det brugernavn...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 10:24

Det kan godt være vi tjener mindre på vare og ydelser men det er et faktum at dankort er blevet brugt 8,4 % mere i November 2010 end Nov. 2009 og der er i gennemsnit blevet købt for 321,- pr. handel.

Det er nemt at give andre skylden for at det går skidt for en selv så er det jo vi må stramme op og arbejde hårdere og evt. investere mere i udvikling og markedsføring.

Find ud af hvad jeres nulpunktsomsætning er og tilret jeres priser så de passer, op eller ned, hvis det altså kun er pris der kan sælge jeres vare.

Når jeg kigger på børne tøj (på nettet)og ser en lille bluse i str. 1-2 år og ser den koster 250-300 kr. så tænker jeg "den koster 20kr. at lave..."  så tror jeg der er nogle der ikke er gode nok til at købe ind og der er nok nogle af dem der har online børnetøjsbutikker der bare så gerne vil have en sådan butik at de ikke går så meget efter at være skarp nok i alle led og de må så blive bedre købmænd eller finde noget andet at lave.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 10:39

Jens Stæhr:
Når jeg kigger på børne tøj (på nettet)og ser en lille bluse i str. 1-2 år og ser den koster 250-300 kr. så tænker jeg "den koster 20kr. at lave..."
så er den vist også lavet til børn af børn.... En kvalitetsbluse koster typisk mellem 45 og 55 kr at producere i Kina. Så skal mellemleddet tjene noget - og så skal butikken tjene noget. Derudover kan man først være en rigtig god købmand i forhold til virkelig handle priser, når man kan aftage store nok mængder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:59

Jens Stæhr:

Når jeg kigger på børne tøj (på nettet)og ser en lille bluse i str. 1-2 år og ser den koster 250-300 kr. så tænker jeg "den koster 20kr. at lave..."  så tror jeg der er nogle der ikke er gode nok til at købe ind og der er nok nogle af dem der har online børnetøjsbutikker der bare så gerne vil have en sådan butik at de ikke går så meget efter at være skarp nok i alle led og de må så blive bedre købmænd eller finde noget andet at lave.

Hvis du kan producere gode bluser til 20 kr, så tror jeg der du kan lave et gigantisk firma! Alle dem som vil flytte deres produktion til dig alene pga prisen...
Og nu køber du ik kun en bluse, men i mange tilfælde også et design/mærke. Det er heller ik gratis at skabe...

Men hvis du benytter samme tankegang i livet, så vil jeg gerne se din reaktion på, at det koster 16 øre at lave en rundstykke og 32 øre at lave et franskbrød... Det betaler du da formuer for også! Det samme gælder pasta, tandpasta og personlig pleje generelt og en masse andre dagligvarer... Dertil kommer alle de andre varer, som også har en høj profitmargin...

Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:36

Sikke noget sludder

Der er mange andre faktor der spiller ind. I tøj branchen er der minimum 4 sæsoner, herudover kommer der flere holiday kollektioner om året, så det kan være rigtig svært at købe ind, det er jo ikke kun søm og skruer der skal tages stilling til, men farver, størrelser, trends og tendenser det er rigtig mange kombinationer der skal tages stilling til.

Mange butikker er jo også bundet op af deres leverandører på minimum pr. style, der er ikke mange der kun sælger et "stakit" mere, og det er jo her at man kommer til at have lidt for meget liggende på lager.

Jeg er selv leverandør, og vi er jo lige så presset som butikkerne, lad mig forklare:

Når vi handler varer i Østen, ja så betaler vi forud (vi giver til gengæld vores kunder 30-60 dages kredit) det er dyrt. Hertil kommer udvikling, QC, rejser etc. Vores varelagre er jo store når man skal forsyne mange butikker det er dyrt og det skal jo selvfølgelig også forrentes. Men en af de helt dyre poster er når butikkerne drejer nøglen om, ja så bliver det rigtig dyrt, det kan være flere 100 tudsinde pr. butik. som udgangspunkt har vi også en markup på 2,5 ligesom butikkerne, men når alt kommer til alt og når man tager ovenstående i betragtning ja så har man kun et dækningsbidrag på 20-25 %  

Det er IKKE butikkerne der er dårlige indkøbere, det er kunderne der svigter, der er ikke det cash flow som der var tidligere, (de varer butikkerne købte i sidste sæson er ikke blevet vendt til $ inden den nye kollektion ankommer og skal betales) ja så er det at man er nød til at sælge på udsalg for at få råd til nye varer, for kunderne vil jo se nye varer i butikkerne hele tiden ja det er klart.

Mange butikker er bange for at gå glip af julehandlen, og starter udsalg i December :-(, når butikkerne sælger til - 40% ja så bytter de bare penge dvs. at de ingen penge tjener Tongue Tied

Butikkerne er NØD til at tjene penge, og det kan kun gå for langsomt. En løsning kunne være at leverandørerne kommer med 12 express kollektioner om året, èn kollektion hver måned til omgående levering, dvs. at butikkerne kun skal købe ind til en måned af gangen, hvis butikkerne kun køber begrænset ind og supplerer når behovet er der, ja så skulle der ikke være mange varer tilbage til et udsalg, nej butikkerne skulle derimod købe specielt ind til udsalg Big Smile det vil med andre ord sige at der kan tjenes penge på varerne.

At få dette op at køre kræver en hel del udfordringer hos producenterne, men det må vi jo tage med for at få vendt skuden for butikkerne Big Smile (nu bliver der nok et ramaskrig)

Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:42

UPS, det var til Jens Stæhr min bemærkning var møntet Surprise

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 17:05

Min branche - rødvin

På min vinshop www.vine.dk har jeg sat hovedparten af mine ellers gode rødvine ned til ren kostpris. Mine kunder efterspørger billigere vine så hvad kan man gøre? 

Det er jo ikke noget man gør for sjov, at pakke vin for at få indkøbsprisen hjem er jo ikke lige planen, men det har vist sig at det var det der skulle til for at få bare nogenlunde gang i vinsalget. Brandudsalg kan det vel roligt kaldes...men ikke panik. Forhåbentlig tager kunderne også et par vine med jeg kan tjene lidt på...nu de er i gang med at handle alligevel.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:49

Helle, med al respekt så har du jo valgt at gå ind i en branche, som det allerede for flere år siden var let at forudse ville komme ind i alvorlige vanskeligheder.

Jeg mener det var i 2007 at der blev oprettet 800 nye børnetøjsbutikker online! Flere kom til i årene efter. Og det er der jo ganske enkelt slet ikke basis for. De fleste af dem er da også drevet af gravide amatører, på noget der ligner hobbyplan - langt fra det du laver, Helle. Men alle disse hobbyvirksomheder forplumrer naturligvis jeres marked.

Så jeg tror en afgørende faktor for jer der vil overleve i denne branche er, at skafe nok kapital til at stå imod.

Jeg tror du skal passe meget på med at lytte for meget på din revisor :)
Jeg tror det er farligt for jer der vil overleve i branchen at tænke alt for gammeldags. Nu nævner du selv gavekort med 50% rabat - sikkert med henvisning til den kampagne der lige har kørt på Min Mave. Kender du regnestykket på den type "Daily Deals" og gavekort generelt? Lad mig blot her sige, at det faktisk er langt mere attraktivt end det lige kunne se ud på overfladen - den del af overfladen som en revisor som oftest kan overskue.

Med andre ord - jeg tror ikke du skal holde dig tilbage og være alt for konservativ i et marked som jeres lige nu. Det er nu kunderne flytter rundt og nu du skal cementere din position i markedet.

Har du overvejet at få nogle mere kapitalstærke partnere ind? Hvis du mener din butik har så stærk en position i markedet, at den kan overleve de næste par års masakre, så kunne der meget vel være nogle investorer som gerne ville være med på den.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:48

Hej Mikkel,

Jeg synes også mange af hobbybutikkerne er blevet sorteret fra igen. Mange er lukket det seneste år, og som det ser ud nu, vil mange flere komme til det kommende år.

Jeg kender regnestykket for at sælge med 50% - og det er bestemt ikke godt. Så medmindre alle varerne i shoppen er købt med en enorm rabat, så er der ikke tjent noget - tværtimod er der blevet genereret et stort tab. Det ville der i hvert fald være hvis vi iscenesatte det.

Du kan næsten selv regne det ud. En vare koster 100 kr eks moms og sælges for 250 inkl. moms. Sælges med 50% er vi nede på 125 kr inkl. moms - og derudover kommer så fragten som også skal dækkes ind. Så kommer alle de faste omkostninger som løn, lokaler, reklame, bogføring mv - du kender rumlen... Hvis det udelukkende var varer som var indkøbt til en god pris til formålet - så kunne der være gode penge i det. Men vælger man at gøre det med alle varer, så holder det bare overhovedet ikke.!

Det eneste jeg kan se man kan få ud af det, er omtale - og at man tiltrækker folk som helst kun handler med rabat. Og hvad gør man så når det er helt nye varer man skal sælge? Så venter kunderne blot på endnu et godt tilbud.

Jeg synes ikke jeg er gammeldags som sådan - men det er rigtigt at jeg forsøger at holde fast i at min forretning er sund. Jeg kunne lave en masse tiltag - og vi har så mange af de rigtige varer - at vi med rabat/tilbud/gratisfragt let kunne lukke et par butikker hvis vi virkelig satte ind. Men jeg ved også bare, at hvis vi eks laver ti procent på alle varer altid - så vil der gå to dage - og så vil en stor del af konkurrenterne være fulgt efter. Dermed ender alle med at have en dårlig rentabel forretning.

Så jeg forsøger at finde på andre og mere kreative ting - som kan fastholde de gode kunder. Hvis det eneste vi giver dem er rabatter og priser, hvordan skal de så vurdere ud fra andre parametre. Jeg vil give dem noget mere - og noget andet. Og meget gerne være firstmover hvis det kan lade sig gøre. Eks har vi, i den nye shop, gjort så kunderne kan søge på størrelser. Jeg kan ikke komme på nogen konkurrenter som kan det samme som vores. Derudover kan man købe direkte fra varelisten - til alle dem som ikke gider klikke ind på varekortet. Begge dele noget som gør den utålmodige kunde rigtig rigtig tilfreds - og ikke mindst afhængige af os - og irriteret over alt andet der er langsomt.

Kan du følge mig? kan jeg have ret i at det er den rette vej? følelser.... det er mødre vi har med at gøre - et andet segment end manden der skal have et ramkort.

Jeg vil mere end rabatter og gode tilbud. Jeg vil være den bedste til det jeg laver - og det er for nemt at sætte varen ned i pris. Du kender det jo godt fra dig selv :·) Jeg er en ildsjæl - og kæmper for at få de gode brands ind og få de gode handler i hus (faktisk har vi netop disponeret på et top mærke som mega sælger ude i handlen i kæmpe store mængder - men som ingen har fået til at sige ja til før nu - og vi bliver de eneste det første år) Jeg har kæmpet i flere år for det - og endelig er de klar. Det bliver så stort - og faktisk lidt indenfor en lidt anden varegruppe.

Daily Deals kunne jeg dog godt finde på at gøre noget i - det er interessant - men varerne skal købes ind så der stadig tjenes penge.

Jeg har overvejet partnere gennem tiden, men lige nu har vi kapital nok til at vi kan selv - og det vil jo være spændende om man kan stå om 5 år og have udrettet det alene :·) Skulle der partnere ind, ville det være for at udnytte brandet og synergieffekten: House of Women, House of Men, House of whatever :·)

Side 3 ud af 11 (110 indlæg)