Hvordan ser jeres branche ud i disse dage? Børnetøjsbranchen er hårdt ramt af udsalg og ekstreme rabatter. Man fornemmer virkelig en panisk stemning nogen steder - og hvis ikke alle varer er sat ned i pris - så sælges der gavekort til 50% og lignende kreative tiltag. Årsagen kan være to ting: enten er de presset på regninger der er forfaldet - eller også kigger de på hvad alle andre gør, og tror så at de skal gøre det samme. Desværre er det jo en glidebane - for der bliver mindre og mindre penge til nye varer næste sæson. I november måned var der 711 konkurser - og det ser ud til at det bare fortsætter... Hvis det er tilfældet at der bare sættes varer ned, fordi man ser konkurrenten gøre det, så er det i hvert fald ikke særlig klogt tænkt. Vi har valgt ikke at følge med udsalgsræset her i december, og vi sælger ganske fint alligevel. Men uanset hvor fint det går her, så kan jeg simpelthen ikke lade være med at irritere mig over det. Men hvordan ser din branche ud? Kan de finde ud af at drive forretning - eller er det det samme billede der tegner sig der? Er eks computerbranchen ramt af samme brandudsalg på samtlige varer? andre? |
Der kan jo være flere årsager til de mange sindssyge udsalgspriser og du har selv nævnt nogle stykker.
Vi er desværre så uheldige at banken nu endegyldigt har lukket for kassekreditten og er nu derfor lukket. Banken gav aldrig efter og til sidst løb timeglasset ud...
Jeg kan da trøste dig med at vi ikke vil sælge vores lager til dumping-priser på nettet, så vores lukning kommer heldigvis ikke til at betyde noget for dig.