Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 1 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvordan ser jeres branche ud i disse dage?

Børnetøjsbranchen er hårdt ramt af udsalg og ekstreme rabatter. Man fornemmer virkelig en panisk stemning nogen steder - og hvis ikke alle varer er sat ned i pris - så sælges der gavekort til 50% og lignende kreative tiltag.

Årsagen kan være to ting: enten er de presset på regninger der er forfaldet - eller også kigger de på hvad alle andre gør, og tror så at de skal gøre det samme.

Desværre er det jo en glidebane - for der bliver mindre og mindre penge til nye varer næste sæson.

I november måned var der 711 konkurser - og det ser ud til at det bare fortsætter...

Hvis det er tilfældet at der bare sættes varer ned, fordi man ser konkurrenten gøre det, så er det i hvert fald ikke særlig klogt tænkt. Vi har valgt ikke at følge med udsalgsræset her i december, og vi sælger ganske fint alligevel. Men uanset hvor fint det går her, så kan jeg simpelthen ikke lade være med at irritere mig over det.

Men hvordan ser din branche ud? Kan de finde ud af at drive forretning - eller er det det samme billede der tegner sig der? Er eks computerbranchen ramt af samme brandudsalg på samtlige varer? andre?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:07

Der kan jo være flere årsager til de mange sindssyge udsalgspriser og du har selv nævnt nogle stykker.

Vi er desværre så uheldige at banken nu endegyldigt har lukket for kassekreditten og er nu derfor lukket. Banken gav aldrig efter og til sidst løb timeglasset ud...

Jeg kan da trøste dig med at vi ikke vil sælge vores lager til dumping-priser på nettet, så vores lukning kommer heldigvis ikke til at betyde noget for dig.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:17

Morten - det er jeg altså virkelig ked af at høre... jeg har jo fulgt din kamp her på sidelinien på amino - og det gør mig virkelig ondt at høre at banken endte med ikke at ville støtte op om jeres virksomhed. Men du kæmpede godt for sagen!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:28

Helle - houseofkids.dk:

Morten - det er jeg altså virkelig ked af at høre... jeg har jo fulgt din kamp her på sidelinien på amino - og det gør mig virkelig ondt at høre at banken endte med ikke at ville støtte op om jeres virksomhed. Men du kæmpede godt for sagen!

Det hjalp desværre ikke så meget at kæmpe. Så nu har vi lige en gæld som skal arbejdes væk, og så starter jeg op med noget nyt som allerede er i mine tanker. Og denne gang kræver det hverken et lån i banken, og det har heller ikke noget med børn at gøre..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:

Men hvordan ser din branche ud? Kan de finde ud af at drive forretning - eller er det det samme billede der tegner sig der? Er eks computerbranchen ramt af samme brandudsalg på samtlige varer? andre?

Skal vi ikke bare sige, at den der har et overkud i 2010, er dem der overlever.

/Kenneth

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:34

Kenneth:

Helle - houseofkids.dk:

/Kenneth

Enig!

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:38

Kenneth:

/Kenneth

Det har du nok ret i - det bliver spændende når der kan hentes regnskaber for 2010!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:40

Det er først nu, at finanskrisen begynder at ramme... Alle de tidligere butikker, webshops mm som er lukket, har ganske enkelt være butikker/webshops, som der ik har været et marked for, eller været plads til (overkapacitet eller hobbyshops)!
Eneste grund til deres eksistens var bankernes lempelige lånevilkår, en kunstig højkonjuktur og en masse optimisters beregninger, som bare viste evig vækst indenfor ALT!

Nu er det blevet hverdag, og det faldende forbrug, som i DK skal falde ydeligere, rammer nu de tidligere sunde og stærkere butikker og webshops. Og da forbruget er faldet 2 år i træk, og nok fortsætter ned af i xx antal år endnu, så vil der opstå overkapacitet indenfor mange brancher...

At folk så vælger udsalg i December, det beviser bare at desperationen er stor. December er en af de vigtigste handels måneder, da der handles voldsomt, og det derfor traditionelt er her, at mange retailbutikker tjener gode penge (meget af omsætningen er jo blot overført fra Januar og Februar, som er tilsvarende elendige)...

Så udsalg i December = ydeligere butiksdød

Der vil ganske enkelt opstå likviditets mangel i Januar og Februar, da der ingen penge er tjent i jule måneden, og det vil derfor ik overraske mig, hvis vi ser en stime af lukninger i første kvartal 2011...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Først til morten.

Ked af at høre med dit firma, men ønsker dig alt lykke fremover, og en glædelig jul.  Jeg kan desværre ikke sende dig andet end ord. Men du skal vide at mange her på amino, vil støtte dig.

Hej Helle

Nu tager jeg primært udgangspunkt i min egen branche og her har krisen varet næsten 4 år, så alt er belånt lige pt. Og det gør også at bankerne kikker ekstrem meget på ens regnskab.

Og som en side bemærkning så har jeg kendskab til et firma, der ud af en omsætning på mere end 100 mill. kun fik et overskud på ca. 10 kr. Så du kan se at denne branche har været hårdt ramt. Og er det stadig. Og der vil gå år før at den kommer bare lidt op, her i DK.

Men det får jo også en til at stille spørgsmålet, om det egentligt kan svare sig at gøre det i DK, hvor man mere og mere udfaser dette til fx Kina eller Polen.

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:59

Ja - jeg tror også at 2011 vil blive et sindsygt år - værre på udsalgssiden end vi har set førhen. Det sidste års tid har det ellers ikke været så galt med nedsættelser - men det kommer de da efter nu må man sige.

I forhold til de 711 konkurser, så er det jo blandet af mange brancher. Går man en strøgtur i de mindre og mellemstore byer i dag, så er der mange tomme butiksvinduer - og det er trist at kreative og spændende specialforretninger må lukke. I stedet tror jeg vi vil se flere brandstores og store varehuse. De vil slå de små ihjel fordi de kan have bedre priser i form af egen produktion og store indkøb. Kedeligt. I forvejen synes jeg det er gabende kedeligt at gå en tur i et center i dag, da det også nærmest kun er brandstores der er derinde efterhånden.

Side 1 ud af 11 (110 indlæg)