Det lyder rigtig godt, Thomas. Jeg er i øjeblikket i gang med at formulere en mail, som jeg kan sende ud til diversewebshops. Jeg starter med kategorien "til børn".
Hvis I har forslag til, hvordan jeg formulere den bedst muligt, er I meget velkommen til at kommentere på denne tråd:
Jeg i mine øre lyde det ret dumt du ikke vil bruge den mulighed. Du tjener eksempelvis 5% pr. salg ved wbeshoppen, og brugeren får 10% via rabatkoden. Der er ingen "reklamer" på den måde, da affiliate-butikkerne har sin berettigelse alligevel pga. de netop har en rabatkode.
Der er flere butikker som har rabatkoder til brugerne og mulighed for dig som hjemmeside ejer at hive nogle procenter også.
Vil give Casper ret (ioos).
Det er den helt perfekte måde at gøre det på og det gør du selv komme til at tjene penge på siden udover de små reklamer du vil have på siden. Hvis en webshop er villig til at give 15% til en affiliate, er de nok også villig til at give dig 5% og brugeren 10% i rabat og brugerne vil på ingen måde kunne se, at det er en "reklame" og når de selv får rabat er de vel også ligeglad med du tjener lidt.
Det er den måde de store engelske cupon sider gør det. Hvis du ser dem igennem står der altid, gå til shoppe ved at klikke her og få din rabat kode.. Det gør de da deres link er et affiliate link.
Mvh
Det ser rigtig fornuftigt ud. Jeg har et rabatkode-koncept i tankerne, hvor vi måske kunne drage nytte af hinanden. Hvis du er interesseret i samarbejde, kan du give mig et kald på 61 28 83 84 - dog senest til kl. 14.00 idag - ellers fra mandag morgen.
Jeg har ikke udelukket muligheden for affiliate. Jeg siger bare at det ikke skal præge siden helt vildt. Jeg tænker bare at det bliver utrolig svært at lave sådanne aftaler med forskellige webshops. Det nytter jo ikke at have en side, hvor der kun er 5 webshops på.
Tradedoubler og euroads tilbyder vel ikke rabatkoder sammen med affliaten?
Mht. rabatkoder sammen med affiliaten' så tilbyder de det ikke så vidt jeg ved da.
Vil mene det et spørgsmål om at tage siderne og kontakte dem for at høre om de vil være interesserede i et samarbejde - hvilket selvfølgelig også kan blive lidt tidskrævende.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Kan godt se hvad du mener med eksemplet med pricerunner. Det kunne være rigtig fint at få den slags ind på siden.
Men er der nogle af jer, som kender nogle affiliate netværk med danske sider, som indeholder mange rabatkoder osv?
Har jo netop fået at vide at jeg ikke må sende mails ud til de forskellige shops, så jeg er nød til at gøre det gennem et affiliate netværk, hvis det er.
Du sender dem da bare et brev eller ringer til dem og fortæller om din ide og hvis de er interesseret kan du sende mere info pr. mail.
Hvis du mener det seriøst med siden, må du bruge 1 dag eller 2 på at ringe rundt og så vil jeg tro du har fået nok aftaler på plads til at siden er proppet med rabatter.
Jeg ville tage udgangspunkt i de webshops, der i forvejen er ved affiliatenetværkene, da de jo kender til affiliate og derfor må være lidt mere åben overfor dit tilbud.
Men tradedoubler har indimellem kampagner, hvor der også følger en rabatkode med.
Jeg mener det seriøst og vil gerne bruge 2 dage på at ringe rundt. Der er bare nogle ting jeg skal have på plads først;
Hvordan laver jeg en aftale med shopsene? Aftaler jeg med dem at jeg sender en mail til f.eks. Euroad vedr. aftalen? Eller kan de selv gå ind og oprette en ny kampagne med, som inkluderer en rabatkode, hvorefter jeg så kan gå ind og ansøge?
På forhånd tak for hjælpen. Affiliate er relativt nyt for mig.