|
Et tænkt tilfælde. Enhedslisten får et absolut flertal ved næste valg. Der må da øge chancen betragteligt for at en Bill Gates kommer forbi Nå spøg til side. Skal der slet ikke være nogen begrænsninger overhovedet for, hvem der kan bosætte sig i Danmark? Man har som oftes de holdninger man har råd til at have. Jeg befinder mig nok i den lidt mere fattige ende. Ps. Frasen "Jeg er efterhånden ved at være flov over at være dansker" Hvilken nation skal man så komme fra, for at være stolt over sin nationalitet? Mvh. = (med venlig hilsen) |
Jeg er ikke uenig i undersøgelsen, det har jeg slet ikke belæg for.
Man har ikke tidligere brugt betegnelsen længere videregående uddannelse, om uddannelser på bachlor-niveau, så jeg synes det er synd hvis de blander tingene sammen. Så bliver billedet lidt mudret.
Men det er klart for at man rigtigt kunne konkluderer noget, omkring om højtuddannede start af virksomheder. Bliver man nødt til at se på hvor mange højtuddannede(kandidat eller højere) der er.
Det er cirka. 7% der er højtuddannede, hvilket jo betyder at hvis bare 21% af alle nye virksomheder er startet af højtuddannede, så er sandsynlighed for at en højtuddannet starter virksomhed 3 gange større end for den resterende del.
Bliv gratis medlem