Nu har forbrugeren jo, som jeg kan forstå det, ikke kunne bestille mobiltelefonen gennem mailen uden at komme ind på PointShops kampagneside, hvoraf alle disse informationer fremgår. Derfor finder jeg bestemt ikke deres KAMPAGNESITE irrelevant for denne sag. Klart at deres almene betingelser er irrelevante, men de særlige kampagnebetingelser, som fremgår af kampagnesiden inden man kan betale, er da bestemt ikke irrelevante...
Pas har kun set den som et printscreen...
Bedømt ud fra, hvor mange mails, der dagligt kommer med kampagnetilbud af denne slags, så har jeg svært ved at forestille mig, at man som forretning kan sidde at godkende hvert enkelt nyhedsbrev
Det er ingen undskyldning... Det er for nemt bare at tørre ansvaret af på andre!
Og bare fordi der er mange mails, så gør det dem jo ik lovlige. Men det er også på tide, at der bliver ryddet op for alvor, og sat nogle stramninger på området.
For der er mange af denne type mails, som idag ik overholder gældende lovgivning. Og det er ik kun ødelæggende for dem, men for alle os andre os. Folk ser efterhånden et nyhedsbrev som spam, fordi de er mega trætte af salgsgas...
Et hurtigt kik i spamfiltret siger følgende bare idag:
EMNE: Ang. afsendelse af gavekort på 1000 kr. (oplysninger mangler)
Tekst: Vi kan se, at du endnu ikke har indtastet dine oplysninger vedr. et gavekort på 1000 kr. til legetøj.
Vi vil derfor bede dig deltage, da du er med finale udtrækningen.
Overskriften giver indtryk af, at jeg har et gavekort på 1000 kr tilgode. Men det er en konkurrence, som jeg skal deltage i, og MÅSKE vinder jeg (NOOOOOO).
Og finale udtrækningen? Jamen alle er med i finale udtrækninge, så hva er der lige jubbi ved det?
PS dem som sendte mailen, har jeg afmeldt mig ved 8 gange nu (bekræftigelse er modtaget hvergang), men bliver stadig bombet dagligt. Så på 14 dage er de blevet meldt for spam intet mindre end 21 gange...