Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pointshop.dk I Kontant Iaften! Se det ! :)

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brachen bør vel lave et Code of Conduct, ligesom det er set fra både modeindustrien og mange andre brancher...
Ik at papirnusseri løser problemet, men så bliver det straks nemmere at lokalisere evt problemer!

For Kontant blander godt nok Pointshop og Mikkelsen Media sammen i flere tilfælde. Pointshop bliver stillet til ansvar for ting, som Mikkelsen Media har gjort...
Men det er jo tydeligt for enhver, at begge firmaer har haft grove mangler i deres betingelser/måde at drive firma på. Ellers ville begge ik tilrette deres sites, kampagner mm så meget pga en udsendelse!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:06

Simon M:

Loven er ikke helt som Kontant fremstiller det i primetime. Det er lovligt at lave en konkurrence og linke til betingelserne, hvor de så skal stå. Præcis som Pointshop gør. Det er altså lovligt.

Jeg ville umiddelbart tro, at forbrugerombudsmanden har ret godt tjeck på hvordan loven er. Og når de beder PointShop om at lukke for oprettelse af nye medlemmer, så er det nok ikke fordi at de mener alting foregår efter bogen!

Når Pointshop, så laver en side som fortæller at de ikke er enige med forbrugerombudsmanden, og har tænkt sig at fortsætte deres praksis, så lyder det bare forkert i mine øre, det kan man normalt i overfor myndighederne.

At man ikke styre sine affialite programmer, nok til at der ikke bliver udsendt spam i ens navn, er heller ikke tillidsvækkende.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:14

Mads Mellergaard Baldersø:

Inden jeg kommentere dit indlæg, så er det en skam, at du prøver at beskytte en person pga relationer/følelser/venskab, når det er tydeligt, at Pointshop ik overholder gældende dansk lovgivning...
Så at kalde det en hetz er også skudt ved siden af. Pointshop kunne have undgået det hele meget simpelt, men det er sikkert også en mindre profitabel vej...

Hvis noget, og jeg understreger hvis, noget kan misforstås i denne sammenhæng, så er det ikke deres skyld, men gemen dumhed blandt forbrugeren.

Når det så er sagt, så er der kun én som misforstået kommunikation kan pege tilbage på når det kommer til denne slags sager, og det er afsenderen. Så med andre ord, Magnus og hans team af professionelle medarbejdere må tage tænke-hatten på og køre "blondine-testen" én gang til, for at se om de kan kommunikere deres betingelser og vilkår endnu bedre! Og det ved jeg med garanti de vil gøre.

Så det er dumhed hos forbrugeren, som munder ud i overtrædelse i form af manglende informationer, forkerte betingelser, ulovlige mails mm?
Hvis alt var godt, hvorfor har de så lavet en hel række ændringer på meget vigtige områder, for at tilpasse sig brevet fra forbrugerombudsmanden?

Ydermere vigtigt synes jeg det er, at de netop har taget kritikken til sig, og giver både DR kontant og forbrugerombudsmanden deres version af sagen, hvilket medierne ikke altid (læs: aldrig) er gode til, men pistoljournalistik hvor david møder goliat og goliat bliver slagtet, ja det sælger ganske enkelt reklameblokkene bedre - hårde facts ;)

Kig nu på fakta fremfor at svare med følelserne... Pointshop har ik overholdt lovgivningen på flere punkter, og det er disse, som Kontant tager fat i, om man kan lide det eller ej!

Se Pointshop.dk's respons til DR kontant udsendelse - hvilket for mit vedkommende, blot endnu engang bekræfter at vi altså har med et ganske seriøst foretagende her, der tager denne slags alvorligt. For dem er det ikke bare en tv-udsendelse, men en trussel mod danske arbejdspladser og en sund Dansk virksomhed der betaler skat, moms, lønninger mv. og er med til at holde nogle af hjulene kørende i dette land.

Ja det er seriøst, men prøv at tjekke alle de ændringer, som denne udsendelse har medført!
Det er ik 1-2 ting, men faktisk mange...
Og fordi man betaler skat, moms, lønninger mm, så er man altså ik fritaget for lover! Er IT Factory måske fritaget, eller hva med flere af annoncehajerne?

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:20

Cre8ive:

Fashion-Seller:

Ellers ville begge ik tilrette deres sites, kampagner mm så meget pga en udsendelse!

Jeg tror du undervurderer Kontants magtposition. "Kæft trit og retning eller vi ødelægger jeres image" Det kan for mange være nok til at man vælger at sluge kamelen og rette ind uanset om man har loven på sin side eller ej. Enhver ved hvor tidsslugende og omkostningstung en eventuel retsag med forbrugerombudsmanden (eller andet) ville blive og er man fornuftig forretningsmand vil man gerne undgå den slags. At Pointshop har valgt at reagere skyldes, efter min overbevisning, netop at de har moralen det rette sted og ønsker at gøre det rette inden for lovens foreskrivelser, og måske endda også ekstra skridt for at kunne minimere antallet af negative kunder.

Så længe man opfylder lovens foreskrifter, så er resten op til hvad man synes er god praksis og god kundeservice, og her har de jo så fået en "reminder" om hvad der kan gøres bedre.

Jeg kender udemærket effekten af disse programmer... Men det er også soleklart, at begge firmaer sendte mails ud på ulovlige vilkår. Det kan de altså ik fraskrive sig, da loven på området er klokke klar!
Desuden var betingelserne ik iorden, men her var det mest Mikkelsen Media, som var skyldig.

Dertil kommer manglende levering af mobiler. Jeg kender selv 3 i DK, som ingen mobil har fået, og ej heller har fået pengene retur. De har rykket flere gange, men har ik fået et eneste svar retur (om det er kommet idag, det må jeg melde pas på).

Så det handler i høj grad om, at en hel branche bevidst/ubevidst ik overholder lovgivningen, som alle andre følger... Og det er jo lidt konkurrence forvriddende!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Cre8ive:

Forretningsfejl nummer 1.  Man sælger ikke skindet før bjørnen er skudt. Den var uheldig da de ikke havde styr på antallet af mobiler de havde til rådighed kontra kunder. Den var dum og den må de lære af. Og kunderne skal have pengene tilbage, hvor der ikke kunne leveres.

Det er en kalkulerings risiko de fleste forretningsfolk der laver dropship løsning må vælge hvordan de løser bedst. Pointshop blev ramt af "worst case scenario" - Bad luck.

Herregud jeg har da lavet samme fejl, hvor jeg heller ikke kunne levere.. Det har du da med garanti også på et tidspunkt, hvis du har mange kunder og en sund forretning ?

Yes men så tager vi dialogen direkte med kunden, og løser problemet indenfor få timer. Enten annulleres ordren, kunden får en rabat på andre varer eller kunden får et rabat i fremtiden på en bestilling... Aldrig har nogen kunder brokket sig på den konto...
Der er endda en i DK, som har anmeldt forløbet af en handel, hvor et par solbriller var med en større defekt. Vi fik positiv anmelde på Trustpilot, selvom vi ik kunne levere det, som der var i første bestilling, og kunden han handlet hos os sidenhen...

Men når Pointshop bare ignorere deres kunder, så bedre de selv om problemer, og programmer ala Kontant, Operation-X, EB osv... Det er jo guf for disse!

Cre8ive:

Men hvor mange af den salgs sager sker der ikke hver eneste uge, hvor en forhandler ikke kan levere kontra annonceringen ? - Det er her hvor jeg virkelig mener at vi som forbrugere lige må lægge tudekiksen til side og sige, nå det var jo surt, i passede jeres job og gjorde hvad i kunne.. Hvad skal vi så finde ud af ? - Som de fleste mennesker også gør.

Så du mener, at det er iorden at trække pengene på kundens kort, og lade vær med at levere det købte? Seriøst det mener du bare ik!!!
Pointshop har trukket penge, og ik leveret det lovede! Så er det altså deres problem!
Kender du desuden loven om fjernhandel? Noget tyder på, at du lige skal have den opfrisket...

Sælger man et pordukt, og kan ik levere det, så er man enten forpligtet til at betale kunden en kompensation, eller lade kunden købe produktet et andet sted, og lade webshoppen betale differencen! Det er igen noget, som er slået fast via domme!
Så Pointshop har tydeligt handlet i strid med gældende lovgivning, og valgt ik at tage en dialog med deres kunder, men blot beholde betalingerne!
Jeg har rådgivet mine venner i sagen, men det ser ud til at Poinsthop selv løser det, inden at det var et skridt videre...

Cre8ive:

Men hvis vi nu holder Mikkelsen Media udenfor, hvor er det så lige nøjagtigt at du mener at Pointshop bryder loven på deres interne område? Når de nu oplyser om tilmeldings området, prissætningsområdet, bindingsområdet ,afmeldingsområdet og juridiske forpligtelser.  (Lad os tage udgangspunkt i at de rent faktisk følger deres egne betingelser)

Det hun siger i indslaget med at det skal være helt udspecificeret er jo en komplet idiotist tankegang. Det svarer jo til at jeg tilmelder mig et nyhedsbrev om den menneskelige krop.. Først skal jeg lige klikke "næste" på 700 sider der lister den menneskelige anatomi, før jeg 12 timer senere kommer til F  for fimrehår... Efter følgende klager jeg til ombudsmanden pga SPAM fordi jeg kun interesserer mig for den øverste halvdel af fimrehår. 

Hvorfor er det idiotisk? En tilmeldig til et nyhedsbrev skal omhandle specifikke områder. Sådan har det altid været...
Og det er jo præcist for at forebygge, at forbrugerne bliver bombet med 700 mails dagligt fra 200 forskellige firmaer, fordi de har sagt ja til et nyhedsbrev!

Der er jo intet nyt i dette, og derfor kan det kun overraske, at større firmaer ik engang har styr på det...

Cre8ive:

At beynde at lave love om den slags peditesser burde i sig selv være et lovbrud på acceptabelt intelligens niveau. Så trænger de til et klap i røven og en henvisning til hvilke voldtægts paragrafferer og mordforsøg paragraffer de kunne bruge deres tid på i stedet for, når nu det er dig og mig der betaler deres løn.

Jeg synes faktisk at din slut kommentar er bevis på manglende intelligens... For hvorfor er lovene måske sådan?
Kunne det skyldes, at nogle har udnyttet/misbrugt dem tidligere, og man derfor har været nødtil, at være MEGET PRÆCIS i formuleringerne omkring, hva der er lovligt, og hva der er ulovlig? Gæt selv...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:49

Cre8ive:

Fashion-Seller:
Yes men så tager vi dialogen direkte med kunden, og løser problemet indenfor få timer.

Hvilket land sælger du til ?  Der har jeg vist ikke lavet forretning før  ;)

Nu har jeg efterhånden serviceret i omegnen af måske en lille kvart million kunder i min levetid i enten den ene eller anden form og forretning. Og ikke alt kan løses med "fornuft" Præcis som i forhold. Hvis den anden part er uden for evne til at indgå kompromis. eller ønsker at lytte til muligheder. Hvad vil du så stille op?

Hele EU og Asien primært... Vi har aldrig problemer, men vi indrømmer også straks, at vi har fejlet/ik kan efterleve det ønskede, og derfor vil finde en anden løsning...
Og det er folk tilfreds med. Vi holder os fra lange latterlige undskyldninger og bortforklaringer, og går direkte til problemet. Gør man det, så bliver selv den mest aggresive kunde forstående, og er interesseret i en løsning...

Cre8ive:

Den glemte jeg faktik at tage højde for. Jo jeg kender den lov ret gennemgribende. Du har helt ret. Penenge må stadig ikke trækkes før afsendelse. Men de må jo godt trække de 270 kr efterfølgende. Men ikke de 5 kr for telefonen. Der har du ret. Den fik jeg vist styret udenom fordig jeg havde for travlt med alt det andet.

Jeg mener ik at de må trække så meget som 1 øre, før de har leveret mobilen! For det er jo mobilen, som er grunden til, at folk signer up! Derfor skal første trin efterleves, før man kan taksere kunden for et VIP abonnement!

Cre8ive:

Ja, slået fast via domme. Men det er stadig en fortolkning af loven og den enkelte situation. Ikke et desideret lovbrud. Der er stod forskel. Normalt i de sager du nævner har der været tale om ualmindelig lange ventetider på over 6-12 måneder, hvor det kunne klasificeres som Urimelig mængde tid før der blev fundet en løsning.

Come on... Fortolkning af love i sager, hvor der er klare domme!

Det vil sige, at Stein Bagger kan have fortolket lovene anderledes end alle andre, og dermed kan påstå frifindelse? Når der er en lov og domme, som efterlever denne, så er der intet at fortolke!

Og nej der har ik været tale om 6-12 mdrs levering i de omtalte sager, men tale om udsolgte varer, om ik kunne genskaffes... Så du basere dine svar på forkerte grundlag...

Cre8ive:

Rolig nu. Du springer fra generel og saglig snak til et personligt angreb - Jeg forventede mere af dig.

Nej, det skyldes at love ikke altid laves med ordentlig agtindsigt og med kalkulationer der ikke altid er 100% baseret på fact og hvor vi er i samfundet, eller for den sags skyld en ordentlig indsigt i hvad konsekvenserne kan være. Flere love er ikke blevet rørt ved i 50-100år på trods af at det er et helt andet samfund vi lever i.

Personligt? Jeg stiller dig et spørgsmål, så du selv kan tænke dig til, hvorfor lovene er som de er... Det har intet med personligt eller andet at gøre...

Og hva har andre love lige med dette at gøre? Der er faldet flere domme i de senere år, som alle har samme udfald... Så jo lovene er up to day, og de bliver hele tiden fornuet, da internettet vinder mere og mere frem...

Cre8ive:

Er det ikke det PostDanmark gør med reklame uddeling fordi jeg ikke har sat et "nej tak til reklamer skil" op ?  Come on.. Jeg kan som forbruger bruge min hjerne, lette min røv og hente skiltet, så er den ged barberet. Igen er det forbrugeren der skal bruge hovedet, HVIS firmaet overholder det de selv har skrevet og det holder sig indenfor lovgivningen.

Så fordi bilen foran køre for stærkt, så må du også? Hva er det for en måde at argumentere på?

Forbrugeren skal slet ik bruge hovedet, hvis firmaet basalt set ik overholder lovgivningen! Længere er den sådan set ik!

Og Pointshop overtræder ligeledes loven med mobil mailen. For alle modtagere har ALDRIG deltaget i en konkurrence, og derfor er det også fysisk umuligt at vinde. Og det bliver ekstra sletm, når alle vinder, da der så ik længere er tale om en konkurrence!
Så indse nu bare, at Pointshop har klokket i det, og de lære sikkert af disse fejl...

Cre8ive:

Men jeg er da helt enig i at det er noget pjat at modtage mails fra 200 forskellige firmaer fordi man har tilmeldt sig 1 sted og det bør der være en lov imod, men nu er vi lidt ovre i det med hvor Mikkelsen Medias platform kommer ind i billedet. Men det vidste Pointshop jo så også da de indgik partnerskabet med dem.

Altså Pointshop referere til, at det står på deres side. Ergo kender de mailens udformning, info og design. Når de så vælger at ignorere, at mailen faktisk er ulovlig, så er de vel også indblandet!

Så selvom det er Mikkelsen Media, som har udsendt mailen, så er det sikkert Pointshop selv, som har udformet den, eller har godkendt den!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:52

Simon M:

Fashion-Seller:

Jeg kender udemærket effekten af disse programmer... Men det er også soleklart, at begge firmaer sendte mails ud på ulovlige vilkår. Det kan de altså ik fraskrive sig, da loven på området er klokke klar!

Desuden var betingelserne ik iorden, men her var det mest Mikkelsen Media, som var skyldig.

Inden du begynder at være advokat og dømme andre virksomheder så synes jeg lige du skal læse Forbrugerombudsmandens egen spamvejledning. I stedet har du desværret blevet manipuleret - ligesom rigtig mange andre uvidende i Danmark.

Men for os som faktisk efter programmet ville følge op på facts., så lad mig citere:

"Vil den erhvervsdrivende sikre sig, at kunden er klar over, at han giver et samtykke til markedsføring, kan det ske ved, at kunden aktivt tilkendegiver dette – fx ved at afkrydse et felt, hvoraf det fremgår, at kunden giver samtykke til markedsføring. 

Konkretiseringen kan ske ved et link til en side eller en liste, hvor det er anført, hvad der meddeles samtykke til. Linket skal findes i samme medie, som anvendes til indhentelse af samtykket."

Jeg siger ikke at det er moralsk eller etisk korrekt - men lad os blive enige om det et andet sted. Det faktum du sidder og beskylder dem for spam er ikke rimeligt. 

Det er vi sådan set enige i, men du vælger jo lige at undlade det, som er hele problemet her!

Når du sige ja til en nyhedsmail, så er det ik fra et firma, men fra 4-24 forskellige firmaer! Og det er altså ulovligt, om du kan lide det eller ej!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:00

Cre8ive:

Lad mig lige understrege at jeg er stærkt imod enhver form for SPAM, hvor folk modtager elektronisk post, på et område de ikke har bedt om.  Her fx Forbruger elektronik VS rejser.  To forskellige brancher.

Men som hun siger i indlæget så er det ikke nok at skrive "forbrugerelektronik"  Nej nej, den skal helt ned i det konkrete..   hvad for noget konkret ? Så skal vi jo netop ud i petitesserne, hvis branchen eller området ikke er nok.  Teknisk set skal du jo så dele dine nyhedsbreve op i lister hvor de ligger i den rigtige interesse kategori for:

Så må man lade vær med, at indsamle email adresser via spørgeskemaer eller andet...

Jeg tvivler på, at de ser særlig streng på en webshop, når der er tale om produkter, som shoppen sælger. For de har ofte en relation, hvilket eksemplet fra udseendelsen ik havde...

Cre8ive:

Det er det jeg er modstander af - og det er dét jeg synes er fuldstændig fjollet at lave love om.

For gæt hvem der bliver ramt af det fordi reklame nyhedsbrevs firmaerne har lavet det her nummer. Det gør du og jeg, med mindre de for en enkelt gang skyld har hjerneceller nok til at lave en lovgivning der kun er gældende for en bestemt type virksomhed som fx Mikkelsen Media, og ikke os andre. 

Men nu har jeg set det gang på gang, hvor de har lavet love der rammer og skader alle de andre, så min tiltro til at de kan finde ud af det på det her område, ligger på et meget lille sted.

Det kan vi godt blive enige om, men når nogle skal gå overgrænsen hele tiden, jamen så ødelægger de det blot for os andre.
Det sker jo også med fartgrænserne, hva der kan trækkes fra i firmaet, firmagaver, gaver generelt osv... Der er altid nogen, som ødelægger det for resten, fordi de udnytter systemet...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:10

Simon M:

Jamen det du gør er ulovligt - du beskylder Pointshop for spam. Så du er faktiske den juridiske slemmeste fyr af jer to. 

Jeg beskylder dem ik for det, da direktøren selv erkender det i programmet... Han var bare ik selv klar over det, men derfor skal loven jo stadig overholdes...

Simon M:

Som jeg har tolket den lov, så står der ingen steder at man kun må have et firma i linket. Men hvis du finder nogen paragraffer der er på din side - så sig til.

Det hele står jo på forbrugerombudsmandens side...

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det/Saadan-undgaar-du-at-spamme

• Du kan dog sende elektronisk reklame til en kunde, der har købt en vare eller en ydelse hos dig, hvis en række betingelser er opfyldt. Det er bl.a.:

o at kunden har afgivet sin elektroniske adresse ved købet, og
o at han i den forbindelse tydeligt er blevet oplyst om, at du vil bruge adressen til at sende reklame,
o at han har mulighed for at sige nej, og
at du kun sender reklame for dine egne, tilsvarende varer.

• Hvis du vil indhente et samtykke til markedsføring af dine varer eller ydelser, skal du sikre dig, at kunden aktivt giver samtykket, og at det fremgår, hvilke produkter eller ydelser han vil modtage reklame for.

• Du skal kunne dokumentere, at samtykket er lovligt indhentet og opfylder markedsføringslovens krav.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:36

Simon M:

Jeg er ret sikker på du tolker det forkert. Du læser stykket om hvorvidt webshops / butikker må sende nyhedsbreve ud til deres kunder.

Jeg snakker ikke om kunde-emails, men emails der er blevet samlet op via en konkurrence.

Okay så får du da bare et link mere, hvor der endda refereres til domme i Sø- & Handelsretten!

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning#6

Læs hele punkt 10, og så er diskussion vist ovre...

Simon M:

Jeg har ingen interesse i at forsvare PointShop, det undre mig bare utrolig meget hvor nemt folk lader sig rive med .. Folk ser et program på en halv time som kun har fokus på to negative kunder som åbenlyst står og lyver for åben skærm.. Chokerende.

Nu kommenterer du direkte på mine indlæg, men jeg har ik forholdt mig til de kunder, som der er i indslaget... Jeg har forholdt mig til reglerne angående mobilen og spam.
Og hvis du skal være ærlig, så vil du sikkert give mig ret i, at Pointshop og Mikkelsen Media har lavet nogle brølere. Det kan ske for alle, men det er også måden, hvorpå man udvikler sig, og får nye ideer indgangsvinkler...

Simon M:

Hvad med Bo Bedre, som jeg har bestilt i en anden sammenhæng for et par dage siden. Der havde jeg 5 dage til at afmelde eller blev jeg automatisk fornyet - Er det ikke meget værre?

Jeg forstår ikke hvorfor Pointshop skal have den her tur. Det de gør, er der altså rigtig mange store virksomheder der gør - men dem tør DR måske ikke tilsvine?

Lad nu vær med at bruge argumentationen med, at fordi andre gør det, så er det også okay at vi gør det... Den holder bare ik, når det strider direkte imod gældende lovgivning...
Og det gælder alle firmaer uanset størrelse eller branche...

Ydeligere gider jeg ik kommentere på den del, da alt giver sig selv... Ellers kan vi ligeså godt ophæve gældende lovgivning indenfor alle områder!

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)