Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en søgemaskine?

Side 2 ud af 10 (98 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Google har været her længe, og de har lavet mange ting. Men se det som om de har lavet alt forarbejdet for dig.

Jeg ser mange ting som kan forbedres. Jeg ser stadigvæk søgninger hvor de første 20 resultater er affiliate sider, men hvis jeg skulle lave noget nyt ville jeg ikke gøre som google. Jeg mener at der skal tænkes i nye baner, og har da flere ideer som jeg dog holder for mig selv indtil videre.

Jeg tror ikke det store problem ligger i at lave noget som er bedre, men at lave noget som folk vil bruge istedet for Google, og er ikke helt sikker på de to ting er forbundet.

En ting jeg dog mener man kunne hente kunder på var at gøre det 100% anonymt at søge. Det alene vil tiltale mange folk.

Jeg er sikker på at der kan laves en såkaldt Google killer uden at der smides en krone i projektet. Google selv udtaler også at deres største frygt er 2 nørder i en kælder med en god ide.

:-) Jeg kunne godt være den ene!

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 21:28

Spændende, men ambitiøst, projekt. Du søger vel også investorer til idéen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Jeg kunne måske være den anden. Har sendt dig en PM så kan vi jo snakke visioner og se hvor meget hold der er i dem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Nielsen:

Det var nu egentligt ikke ment som en joke!

Det kunne være sjovt at bygge en søgemaskine som måske vægtede resultaterne lidt anderledes end googles.

Men du kommer med et spørgsmål der lyder:

Hvordan laver man en søgemaskine der er bedre end Google's?

1. Hvad er bedre?

2. Hvordan vil du så vægte resultaterne?

3. Der findes jo allerede nu alternativer som er lidt anderledes en Google - herunder bing og yahoo..

Det er jo ikke BARE at bygge en søgemaskine som vægter anderledes.. For at du overhovedet skal have en jordisk chance skal du have en kæmpe kapital, og det er et faktum.

Du skal finde siderne - vægte på det du vil vægte på, finde deres undersider, sortere links fra som ikke skal følges, eksempelvis alle de der "aff links" fra partner-ads, tradedoubler, clickbank, cj etc. etc.

Du skal lave din egen "værdi" af siderne - som Google har med deres PR (selvom det er alle værdierne og "vægtene" lagt sammen, som giver et samlet resultat)..

Arbejdet er kæmpemæssigt, og ikke nok med det - hvis man tror at en enkelt eller 2 mænd kan klare det, så tager man fejl.

Så begynder folk nok: Jamen det gjorde Google's bagmænd Larry Page og Sergey Brin da, ja de lavede en start - en start som mange PHP-programmøre kan gøre efter, men de udviklede sig, og det gjorde de bestemt ikke alene!

De er jo tusindvis af ansatte nu som holder styr på alt det der. At gå efter at blive bedre en Google, som startpunkt er for mit et ret useriøst startpunkt.

Man skal sigte højt, men sigter man på Google som udgangspunkt, så skal man justere sit sigtekorn en smule til at starte med.

Jeg bliver nødt til at se det som en joke, og det er jeg sgu ked af, men jeg ser det som en joke på nuværende tidspunkt - ikke at det ikke kan lade sig gøre, men der er jo intet at gå ud fra - men okay.. det er jo også kun et spørgsmål :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:03

Wi:

Lars Nielsen:

Det var nu egentligt ikke ment som en joke!

Det kunne være sjovt at bygge en søgemaskine som måske vægtede resultaterne lidt anderledes end googles.

Men du kommer med et spørgsmål der lyder:

Hvordan laver man en søgemaskine der er bedre end Google's?

1. Hvad er bedre?

2. Hvordan vil du så vægte resultaterne?

3. Der findes jo allerede nu alternativer som er lidt anderledes en Google - herunder bing og yahoo..

Det er jo ikke BARE at bygge en søgemaskine....

Man skal sigte højt, men sigter man på Google som udgangspunkt, så skal man justere sit sigtekorn en smule til at starte med.

Jeg bliver nødt til at se det som en joke, og det er jeg sgu ked af, men jeg ser det som en joke på nuværende tidspunkt - ikke at det ikke kan lade sig gøre, men der er jo intet at gå ud fra - men okay.. det er jo også kun et spørgsmål :-)

Jo du har ret Wi at det er useriøst at sigte på at blive bedre end google, men man skal jo sætte sine mål et sted til at starte med! :-) 

Og jeg ved godt at jeg alene eller sammen med 10 vil kunne lave et bedre alternativ, men det kunne måske være sjovt at diskutere hvad der egentligt gør at google har fået den markedsposition de har i dag?

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 23:38

Det kan sikkert gøres smartere, men det vil altid være baseret på subjektive holdninger. Det der er svært, er at lave en hel løsning, der er bedre end den Google har. Det er jo ikke bare en søgemaskine.

Uanset hvad, glæder jeg mig til at høre folks meninger. Det er en spændende tråd.

Hvis 10 personer beslutter sig for at designe deres eget produkt, så håber jeg de ved at det ikke bare er at sætte sig i en garage og udvikle en søgemaskine. Der er mange problemstillinger i det, såsom patenter og, glem det ikke, en stor kapital.

Mange har jo prøvet, og nogle var endda før Googles tid. Yahoo, Altavista og Bing som nogle af de største. Så det produkt man skal udtænke, skal altså være noget der adskiller sig radikalt fra dem alle - Hvilket ender med, at man ikke bare designer en søgemaskine der gør tingene lidt anderledes. Nej, man skal gentænke hele konceptet omkring "en søgemaskine", efter min mening. Man skal revolutionere markedet igen, for første gang siden Google gjorde det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 23:42

Start med at lave en liste over nyttige websteder, det var sådan at yahoo startede, dernæst så prøv at lave en algoritme, der bladrer rundt i listen over dine websteder, og til sidst så lav en webcrawler, og indexer så alle websider på det store internet, jeg har allerede en ide til en algoritme, der kan sparke google hårdt bagi.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 23:46

Hehe, du vil lave en søgemaskine som er bedre end Google. Men hvad er det nu lige Altavista, Yahoo, Bing osv. osv. prøver på at gøre? Og hvordan går det med dem? Hvis du vil sidde og bruge din fritid på at lave en søgemaskine der er bedre end Googles, så kommer du til at skulle arbejde 25 timer i døgnet 8 dage om ugen 366 dage om året i 10 år, hvis det kan gøre det. Og på det tidspunkt har du endnu mere at skulle overhæle.

Du kan nok ikke gøre det bedre end Google, men sid og tænk på hvad Google IKKE har som DU kan tilbyde og som du ved at folk vil bruge. Det er en start. Men selve indekseringen af sider til din søgemaskine kræver et par hundrede servere hvis de skal slå Google.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:49

Hej Lars

I uni. dagene var jeg med til at skrive en søgemaskine, i et projekt om approksimativ søgning.

Der findes en god del artikler og teorier om området, så det er bare at gå i krig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:55

Lucky Charm:

Du kan nok ikke gøre det bedre end Google, men sid og tænk på hvad Google IKKE har som DU kan tilbyde og som du ved at folk vil bruge. Det er en start. Men selve indekseringen af sider til din søgemaskine kræver et par hundrede servere hvis de skal slå Google.

Den rette ide kan nemt vælte Google... Det var jo sådan, at Google overtog scenen fra AV i tidernes morgen...

Googles værste fjende er, som tidligere skrevet 2 nørder med en ny unik ide!

Side 2 ud af 10 (98 indlæg)