Nu kommer jeg lige ind fra højre og har ikke læst hele tråden... Men hvad har dette med MLM at gøre?! Er det ikke bare et almindeligt affiliate program? Vis mig et professionelt hosting firma i USA der ikke har et affiliate program.
Det er da meget normalt. MLM har jo noget med pyramider hvor man skal have folk til at rekrutere andre som igen skal rekrutere andre. Så jeg tillader at spørge igen... Er dette (uden at have set programmet) ikke bare et almindeligt affiliate program?
Jeg tror bl.a. det er den pointe Martin forsøger at vise. At andre brancher og virksomheder benytter lignende metoder. Surftown beder sine kunder om at skaffe kunder, som så skaffer kunder - ligesom i Network marketing.
VistaPrint går skridtet videre - der får man procenter af den omsætning, som dem man har inviteret handler for.
Nu kommer jeg lige ind fra højre og har ikke læst hele tråden... Men hvad har dette med MLM at gøre?! Er det ikke bare et almindeligt affiliate program? Vis mig et professionelt hosting firma i USA der ikke har et affiliate program.
Det er da meget normalt. MLM har jo noget med pyramider hvor man skal have folk til at rekrutere andre som igen skal rekrutere andre. Så jeg tillader at spørge igen... Er dette (uden at have set programmet) ikke bare et almindeligt affiliate program?
Nu skriver jeg jo klart og tydeligt Network Marketing. Hvis jeg ville kunne jeg tage et produkt og anbefale til 500 mennesker jeg møder. Altså alle 500 folk jeg selv anbefaler produktet til.
Når du siger pyramide, skal det så forstås at du mener der sidder en i toppen og tjener mest? Nej det er ikke korrekt. Og nej, det handler absolut ikke om at bare rekruttere løs.
Jeg kan ikke udtale mig om affiliates da jeg ikke har sat mig nok ind i det...Men som jeg nævner ovenover, så er det tjen penge på at anbefale noget du er tilfreds med, hvilket er det samme jeg kan i Network Marketing.
PS - tjek lige karmalisten for MLM/NM - hvor mange MLM/NM folk ser du der?
Og jeg synes faktisk det er ærgeligt, da der er nogle herinde der virkelig ved hvad det drejer sig om, men jeg er lige ved at have den opfattelse, at du er ved at gøre mere skade end gavn for mlm/nm her
De andre mere velovervejede som seriøst har noget at byde ind med som Anders, Michael, Lasse m.fl., deres gode indlæg drunkner i dine og Martins indlæg om forsvar eller intetsigende sammeligninger.
Når man taler om noget i almindelighed, så svarer det til den
opfattelse almenheden har af det omtalte. Almenheden er almindelige folk
uden indgående kendskab til tingene. Så almenheden har den opfattelse
at MLM/NM er noget med at nogen lokker andre til noget som nogen så kan
tjene nogle penge på og som nogen så har set en video med noget med
store biler og krydstogter hvor nogen er brune og lever et fantastisk
liv hehehe
Forstår du det bedre nu?
Ovenstående er vi helt enige i. Det jeg beklager mig over er, at jeg synes DU generaliserer emnet/branchen - that's all.
Og det er præcis årsagen til, at jeg bruger tid på at debattere emnet herinde. Ikke for at overbevise DIG - men for at give et mere nuanceret billede end det almenheden har af MLM.
Lagersalg123 - JEN:
Det er sjovt som du altid begynder at gå efter personen når du
bliver sagt lidt imod - men du er nok bare egoistisk og intolerant!?
Ved at du skriver dette, så viser det at du absolut ingen evner har
til at gennemskue folk med en personlighed som min. Jeg går IKKE efter
personen. Men jeg påpeger dine manglende evner til at forstå det skrevne
og påpeger din vedholdende facon hvorpå du drejer tingene.
Det er ikke kun min opgave at gennemskue dig - det er også DIN opgave at skrive så du bliver forstået.
At tale om folks fatteevne ER at gå efter personen - hvis du spørger almenheden.
Men jeg har efterhånden gennemskuet din personlighed - du ved alt, alle andre er nogen båtnakker - i din lille verden.
Men heldigvis er du jo for det meste enig med dig selv - så er der da i hvert fald éen person der er det.
Hvad søren er egentligt forskellen imellem Network Markering og MLM, når jeg søger på Wikipedia på Network Marketing svarer den med en side om MLM: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_marketing
Hej Lundsby
Som nævnt andetsteds, så kan du i NM gå ud og finde alle selv, og ikke arbejde i led. Det er bl.a. set i forskellige fag som f.eks. frisører. De har lavet en omsætning via deres eksisterende forretning og ikke arbejdet videre i flere led af netværket.
Multi level siger selvfølgelig lidt sig selv, da det er arbejde i flere led hvilket giver mulighed for at tjene penge på flere led, hvilket også med få ord vil sige, at jo større omsætning der er i de led der er opstartet af dig/dit netværk jo bedre bliver indtjeningsmuligheden og det vil selvfølgelig igen sige at det "gælder" om at gøre hver persons omsætning så god som muligt, hvilket også betyder at det handler om teamwork i dybden af netværket.
Når man taler om noget i almindelighed, så svarer det til den opfattelse almenheden har af det omtalte. Almenheden er almindelige folk uden indgående kendskab til tingene. Så almenheden har den opfattelse at MLM/NM er noget med at nogen lokker andre til noget som nogen så kan tjene nogle penge på og som nogen så har set en video med noget med store biler og krydstogter hvor nogen er brune og lever et fantastisk liv hehehe
Forstår du det bedre nu?
Ovenstående er vi helt enige i. Det jeg beklager mig over er, at jeg synes DU generaliserer emnet/branchen - that's all.
Og det er præcis årsagen til, at jeg bruger tid på at debattere emnet herinde. Ikke for at overbevise DIG - men for at give et mere nuanceret billede end det almenheden har af MLM.
Lagersalg123 - JEN:
Det er sjovt som du altid begynder at gå efter personen når du bliver sagt lidt imod - men du er nok bare egoistisk og intolerant!?
Ved at du skriver dette, så viser det at du absolut ingen evner har til at gennemskue folk med en personlighed som min. Jeg går IKKE efter personen. Men jeg påpeger dine manglende evner til at forstå det skrevne og påpeger din vedholdende facon hvorpå du drejer tingene.
Det er ikke min opgave at gennemskue dig - men DIN opgave at skrive så du bliver forstået.
At tale om folks fatteevne ER at gå efter personen - hvis du spørger almenheden.
Men jeg har efterhånden gennemskuet din personlighed - du ved alt, alle andre er nogen båtnakker - i din lille verden.
Men heldigvis er du jo for det meste enig med selv - så er der da i hvert fald éen person der er det.
Hvis du kommenterer på det jeg skriver, så må du da enten forstå det eller spørge ind til hvad jeg mener. Jeg har kun set en forudindtaget holdning fra din side m.h.t. mine svarre.
Jeg ved IKKE alt, og heldigvis omgives jeg ganske ofte med folk der enten ved mere end mig eller også har større erfaring end mig på bestemte områder, og derved bliver jeg klogere og klogere og klogere.
Men heldigvis er du jo for det meste enig med selv - så er der da i hvert fald éen person der er det.
Og der fortsætter du så med intetsigende kommentar. Selvfølgelig er jeg generelt set enig med mig selv, for ellers var jeg jo skizofren hehe
kan Martin ikke poste den e-mail fået med MLM , så vi engang for alle kan slå fast om det er MLM eller affinitet markedsføring
Jeg ved ikke hvor mange der har bemærket det tit er oppe i medier dårligt omkring MLM , jeg ser også tit tråde , hvor man, ser alt for tit der loves lidt for meget her på amino.dk , derved får MLM i almindelighed et dårligt ry .
Jeg forstår en del af MLM er at det er noget der er flere led i hvor man anbefaler et produkt . dog struktur form hvor det er led opbygget, du har ven du sælger tjener noget på det, denne ven skal så sælge, videre du tjener , noget så det næste og næste led kan tjene noget ingen vil nederste led så næst må finde en ny ven at sælge noget til denne form kan jeg ikke lide .
MLM, NM og Direkte Salg bliver brugt i flæng om denne måde at distribuere og markedsføre sine produkter på.
Den ene forklaring er selvfølgelig, at mange tidligere MLM'ere er begyndt at kalde sig NM'ere - pga. MLM's dårlige ry.
Men der er dog forskel på begreberne:
Når du sælger dine varer i dit netværk - så er det Network Marketing, eller Direkte Salg.
Hvis du går efter også at gøre dine kunder til forhandlere - og deres kunder til forhandlere etc. - så er det MLM.
De fleste virksomheder, der markedsfører sine produkter via Direkte Salg, benytter sig af både MLM og NM - men forhandlerne behøver ikke nødvendigvis at bevæge sig i begge "brancher".