Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SurfTown og Network Marketing

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Nu har jeg ikke fulgt med et Network Marketing/MLM debatten, på det seneste, men der er vel ingen eller få der har noget imod at man kan tjene penge ved, at anbefale et produkt altså NM.

Tilgengæld så er der en række eksempler på MLM tråde, der ihvertfald har givet mig et relativt dårligt indtryk af MLM.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:13

Lagersalg123 - JEN:

Forskellen på alle de andre MLM/NM diskussioner du har forsøgt dig i, så er der for Surftowns vedkommende tale om ganske fornuftige produkter til yderst fornuftige priser og med en ganske fornuftig oppetid.

Der er således ingen sammenligning med det sædvanlige MLM/NM pladder (læs produkter der sælges langt dyrere end de kan købes til i fri handel) og så dette.

Hvis ikke ovenstående er en generalisering af samtlige MLM/NM programmer - så tror jeg du skal prøve at google generalisering... Wink

Ovenstående udtalelse kræver, at du har indblik i samtlige produkter der sælges via "sædvanlig MLM/NM". Det er muligt du har prøvet dem alle - men jeg tvivler. Og så er det jo lettere arrogant, at du mener, at din holdning til et produkts værdi bør deles af alle.

Desuden har du tidligere fået at vide, at jeg har produkter, som sælges til MINDRE end markedsprisen - så jeg forstår ikke, hvorfor du bliver ved med at postulere det modsatte.

Og at du råber - fremmer ikke forståelsen, og gør ikke dine fordomme mere holdbare. Tværtimod.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:36

Lundsby:

Hej Martin

Nu har jeg ikke fulgt med et Network Marketing/MLM debatten, på det seneste, men der er vel ingen eller få der har noget imod at man kan tjene penge ved, at anbefale et produkt altså NM.

Tilgengæld så er der en række eksempler på MLM tråde, der ihvertfald har givet mig et relativt dårligt indtryk af MLM.

Jo - problemet er netop, at mange har en hel masse imod det - hvis man først har nævnt MLM/NM. 

Konceptet med, at man skal få flere forhandlere ind i netværket, er det som folk oftest har noget imod - men der er jo ikke forskel på, at jeg går ud og skaffer kunder/forhandlere i MIT netværk - og at Surftown opfordrer sine kunder til at skaffe flere kunder fra DERES netværk.

Mekanismerne er fuldstændig de samme, men hvis man har nævnt ordet MLM i forbindelse med at anbefale produkter videre - så synes folk pludselig, at der er alt muligt galt med konceptet.

Det er også et problem, at mange forbinder MLM med de der båtnakker, som lover folk at blive millionærer på 6 mdr. - eller, at det bliver forbundet med pyramidespil. Den problemstilling kommer vi nok aldrig helt væk fra - men det betyder jo ikke, at hele branchen er rådden.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:53

Allan I:

Lagersalg123 - JEN:

Forskellen på alle de andre MLM/NM diskussioner du har forsøgt dig i, så er der for Surftowns vedkommende tale om ganske fornuftige produkter til yderst fornuftige priser og med en ganske fornuftig oppetid.

Der er således ingen sammenligning med det sædvanlige MLM/NM pladder (læs produkter der sælges langt dyrere end de kan købes til i fri handel) og så dette.

Hvis ikke ovenstående er en generalisering af samtlige MLM/NM programmer - så tror jeg du skal prøve at google generalisering... Wink

Ovenstående udtalelse kræver, at du har indblik i samtlige produkter der sælges via "sædvanlig MLM/NM". Det er muligt du har prøvet dem alle - men jeg tvivler. Og så er det jo lettere arrogant, at du mener, at din holdning til et produkts værdi bør deles af alle.

Desuden har du tidligere fået at vide, at jeg har produkter, som sælges til MINDRE end markedsprisen - så jeg forstår ikke, hvorfor du bliver ved med at postulere det modsatte.

Og at du råber - fremmer ikke forståelsen, og gør ikke dine fordomme mere holdbare. Tværtimod.

hahaha - hvis ikke et produkts værdi bør deles af alle, så får produktet jo aldrig succes.

Og tænk I to MLM/NM freaks går så meget op i at jeg skrev noget med store bogstaver, det er sq da for grineren hehe

Hvis tingene virkelig hænger sammen som I siger, så står folk vel direkte i kø hos jer for at få lov til at blive præsenteret for alskens muligheder for ekstra indtjening.

Nu tror jeg så ikke at de ligefrem gør det, og derfor kan man vel GENERELT godt anvende nogle eller samtlige følgende udsagn:

1. Amino er IKKE stedet hvor man med succes kan hverve mlm/nm medlemmer. Sandt eller Falskt?

2. Amino brugere hopper GENERELT ikke på mlm/nm scams som man ikke kan gennemskue modellen for. Sandt eller Falskt?

3. Amino brugere GENERELT er IKKE involveret i mlm/nm programmer. Sandt eller Falskt?

Når du/I (jer 2) så har svaret på ovenstående, så fremgår det vel tydeligt hvad der er sandt eller falskt ikke sandt?

Og når det nu gør det, hvorfor er det så ikke at I, istedet for at forsøge at legitimere noget gennem nogle modeller folk ikke finder legitime, så istedet bruger jeres iver og energi på at skabe noget der er gennemskueligt og ikke så hemmeligt?

Mit postulat er: At folk i den arbejdsdygtige alder, generelt ikke gider rende efter et par tusinde om måneden, når det viser sig at være så svært at opnå som det er. Hvorfor - som det oftest er set- der lokkes med biler, rejser og andre goder i forbindelse med mlm/nm.

Mit andet postulat er: At man ved brug af sociale medier og en webshop, kan tilbyde præcis de samme ting eller bedre og samtidig opnå større succes, samtidig med at man så hver måned laver konkurrencer hvor der kan vindes rejser eller lign, eller man 1 gang om året trækker lod blandt sine kunder om at 50 deltagere kan komme med på en fed festtur sydpå.

--------------------

Og generelt er jeg enig med mig selv. Hvilket i forhold til min forståelse betyder, at jeg oftest er enig med mig selv, men til tider kan komme i tvivl.

Generelt set Smile

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:

Jeg kender skam godt forskellen på Network Marketing og MLM, derfor skriver jeg ikke MLM. Jeg arbejder med MLM delen, men jeg har da kollega'er som ikke gør.

Hvad søren er egentligt forskellen imellem Network Markering og MLM, når jeg søger på Wikipedia på Network Marketing svarer den med en side om MLM: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_marketing

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 22:17

Lagersalg123 - JEN:

hahaha - hvis ikke et produkts værdi bør deles af alle, så får produktet jo aldrig succes.

Det er en omgang fordrukkent sludder - ja, undskyld mit franske. Wink

Du kan købe en mobiltelefon til kr. 300.000. Det er en helt almindelig Nokia - men med diamanter på. Vil du virkelig bilde mig ind - at alle er enige i, at det er en fantastisk telefon, bare fordi den koster 300.000,-??? Eller kan vi blive enige om, at nogen vil synes det er latterligt, og andre vil savle over den? I øvrigt nøjagtig samme historie med B&O, Apple, etc. etc.

Lagersalg123 - JEN:

Hvis tingene virkelig hænger sammen som I siger, så står folk vel direkte i kø hos jer for at få lov til at blive præsenteret for alskens muligheder for ekstra indtjening.

Hvorfor skulle folk stå i kø ved vores forretning - i forhold til alle andre forretninger? Det du siger er, at hvis ikke interessen er enorm - så er det lig med et dårligt koncept. Står folk i kø til din virksomhed?

Lagersalg123 - JEN:

1. Amino er IKKE stedet hvor man med succes kan hverve mlm/nm medlemmer. Sandt eller Falskt?

2. Amino brugere hopper GENERELT ikke på mlm/nm scams som man ikke kan gennemskue modellen for. Sandt eller Falskt?

3. Amino brugere GENERELT er IKKE involveret i mlm/nm programmer. Sandt eller Falskt?

Når du/I (jer 2) så har svaret på ovenstående, så fremgår det vel tydeligt hvad der er sandt eller falskt ikke sandt?

Det er nuttet - at du tror at alt er sort/hvidt og kan deles op i sandt eller falsk. På et tidspunkt finder du forhåbentlig ud af, at der ALTID er flere måder at anskue tingene på, og at den måde DU har valgt at anskue tingene på, sagtens kan være rigtig, SAMTIDIG med, at andres måde at anskue tingene på OGSÅ kan være rigtig.

Lagersalg123 - JEN:

Mit postulat er: At folk i den arbejdsdygtige alder, generelt ikke gider rende efter et par tusinde om måneden, når det viser sig at være så svært at opnå som det er. Hvorfor - som det oftest er set- der lokkes med biler, rejser og andre goder i forbindelse med mlm/nm.

Hvilket vel er ret latterligt at postulere, når nu der render 100.000-vis af mennesker i den arbejdsdygtige alder rundt - og beskæftiger sig med MLM/NM - så jeg forstår ikke engang at du gider bruge tid på at postulere det.

Lagersalg123 - JEN:

Mit andet postulat er: At man ved brug af sociale medier og en webshop, kan tilbyde præcis de samme ting eller bedre og samtidig opnå større succes, samtidig med at man så hver måned laver konkurrencer hvor der kan vindes rejser eller lign, eller man 1 gang om året trækker lod blandt sine kunder om at 50 deltagere kan komme med på en fed festtur sydpå.

--------------------

Ja, nemlig ja. Og derfor bruger en masse MLM'ere også deres krudt på sociale medier og webshops. Igen - jeg forstår ikke, hvorfor du bruger tid at postulere noget, som alle er enige i.

Lagersalg123 - JEN:

Og generelt er jeg enig med mig selv. Hvilket i forhold til min forståelse betyder, at jeg oftest er enig med mig selv, men til tider kan komme i tvivl.

Generelt set Smile

Det ville da satme også være komisk, hvis du ikke var enig med dig selv! Big Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:34

Allan I:

Lagersalg123 - JEN:

Det er en omgang fordrukkent sludder - ja, undskyld mit franske. Wink

Du kan købe en mobiltelefon til kr. 300.000. Det er en helt almindelig Nokia - men med diamanter på. Vil du virkelig bilde mig ind - at alle er enige i, at det er en fantastisk telefon, bare fordi den koster 300.000,-??? Eller kan vi blive enige om, at nogen vil synes det er latterligt, og andre vil savle over den? I øvrigt nøjagtig samme historie med B&O, Apple, etc. etc.

Lagersalg123 - JEN:

Hvorfor skulle folk stå i kø ved vores forretning - i forhold til alle andre forretninger? Det du siger er, at hvis ikke interessen er enorm - så er det lig med et dårligt koncept. Står folk i kø til din virksomhed?

Lagersalg123 - JEN:

Det er nuttet - at du tror at alt er sort/hvidt og kan deles op i sandt eller falsk. På et tidspunkt finder du forhåbentlig ud af, at der ALTID er flere måder at anskue tingene på, og at den måde DU har valgt at anskue tingene på, sagtens kan være rigtig, SAMTIDIG med, at andres måde at anskue tingene på OGSÅ kan være rigtig.

Lagersalg123 - JEN:

Hvilket vel er ret latterligt at postulere, når nu der render 100.000-vis af mennesker i den arbejdsdygtige alder rundt - og beskæftiger sig med MLM/NM - så jeg forstår ikke engang at du gider bruge tid på at postulere det.

Lagersalg123 - JEN:

--------------------

Ja, nemlig ja. Og derfor bruger en masse MLM'ere også deres krudt på sociale medier og webshops. Igen - jeg forstår ikke, hvorfor du bruger tid at postulere noget, som alle er enige i.

Lagersalg123 - JEN:

Generelt set Smile

Det ville da satme også være komisk, hvis du ikke var enig med dig selv! [;D]

Nu starter dit ego cirkus igen.

Ligesom sidste gang - så skriver jeg jeg jeg... DET ER MLM/NM i almindelighed jeg snakker om.

MEN jeg må erkende, du bliver nok det første nystartede MLM/NM millionær på Amino, eller den der først får et sammenbrud. For jeg har seriøst ikke set nogen herinde lukke så meget varmluft ud omkring kommentarer som dig, for du tror det hele drejer sig om dig dig dig...

Tag dog for fanden da snart og forstå, at der er en årsag til at MLM/NM er så udskældt generelt set, det kræver minimum af IK af forstå det.

Med dit Nokia eksempel der viser du klart du ikke har fattet en meter. Man producerer det der er et marked for, ikke det der ikke er et marked for, med mindre man udstiller koncepter, ligesom bilfabrikanterne. Der findes oliemillionærer der forærer flere penge væk i tips ved deres gambling hen over 1 år end almindelige mennesker tjerner hele deres liv. Så der er også plads til en Nokia telefon til 1.000.000 vær ikke i tvivl om det. Der vil bare ikke blive solgt 10.000 af dem, for så er den ikke eksklusiv.

F.s.a konceptet, så er det evident, at folk oftest signer sig op til mlm/nm programmer for at tjene penge og i mere end 90% af tilfældene er de på hvervemøder blevet præsenteret for muligheder, som de bare ikke ved de aldrig når.

Sandt eller falskt: Kald du det bare nuttet, det er vel den eneste måde hvorpå indoktrinerede entusiaster (læs overivrige selvforherligende mlm/nm folk) formår at få bare en minimumschance for at forstå tingene.

Hvis I bruger jeres krudt på webshops og sociale medier, hvorfor fanden spilder I så tiden her, hvor I kæmper en forgæves kamp? Har du ikke fattet det endnu?

Det eneste tidspunkt folk som mig ville deltage i et hvervemøde med LR, er når vi skal kopiere konceptet fpr at gøre det bedre, om muligt. I kan ikke bruges til andet end at give brugbar information til noget der er bedre Smile

Og min sarkasme omkring mig selv, skyldtes ene og alene at du ikke fatter hvad ordet "generelt" betyder i denne tråds kontekst. Smile

Køb ren argan olie her

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

Martin Slot:

Overskriften fra SurfTown til mig som kunde...tjen nemme penge...Tjen penge på personlig anbefaling.

Ja jeg syntes da det er ganske sjovt, for i mine øjne er SurfTown en af de store og en af de bedste på markedet, hvilket også kan ses på vurderingen på trustpilot. Og nu begynder de sørme at lave network marketing.

Så folkens der er imod Network Marketing, vil i så droppe Surftown nu, dem af jer der har dem som udbyder? Er produktet blevet dårligere fordi de tilbyder dette?

Nu kommer jeg lige ind fra højre og har ikke læst hele tråden... Men hvad har dette med MLM at gøre?! Er det ikke bare et almindeligt affiliate program? Vis mig et professionelt hosting firma i USA der ikke har et affiliate program.

Det er da meget normalt. MLM har jo noget med pyramider hvor man skal have folk til at rekrutere andre som igen skal rekrutere andre. Så jeg tillader at spørge igen... Er dette (uden at have set programmet) ikke bare et almindeligt affiliate program?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:04

Lagersalg123 - JEN:

Ligesom sidste gang - så skriver jeg jeg jeg... DET ER MLM/NM i almindelighed jeg snakker om.

Og jeg prøver så endnu engang at fortælle dig - at der er ikke rigtig noget der hedder: MLM i almindelighed. Kun det DU synes er MLM i almindelighed.

Lagersalg123 - JEN:

Tag dog for fanden da snart og forstå, at der er en årsag til at MLM/NM er så udskældt generelt set, det kræver minimum af IK af forstå det.

Det er sjovt som du altid begynder at gå efter personen når du bliver sagt lidt imod - men du er nok bare egoistisk og intolerant!? Wink

Lagersalg123 - JEN:

Med dit Nokia eksempel der viser du klart du ikke har fattet en meter. Man producerer det der er et marked for, ikke det der ikke er et marked for, med mindre man udstiller koncepter, ligesom bilfabrikanterne. Der findes oliemillionærer der forærer flere penge væk i tips ved deres gambling hen over 1 år end almindelige mennesker tjerner hele deres liv. Så der er også plads til en Nokia telefon til 1.000.000 vær ikke i tvivl om det. Der vil bare ikke blive solgt 10.000 af dem, for så er den ikke eksklusiv.

For det kan jo på INGEN måde tænkes, at det måske er dig, som ikke udtrykker dig klart nok - det er altid de andres skyld - ikke?

Hvis man producerer det, der er et marked for - kunne det så tænkes, at det er derfor, at de fleste MLM-produkter er blevet produceret?

Lagersalg123 - JEN:

Det eneste tidspunkt folk som mig ville deltage i et hvervemøde med LR, er når vi skal kopiere konceptet fpr at gøre det bedre, om muligt. I kan ikke bruges til andet end at give brugbar information til noget der er bedre Smile

Jamen, det håber jeg da, at du får succes med.

Det er jo præcis det vi er igang med i NWA - endda med Helmut Spikker i spidsen, som er en af stifterne af LR. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:24

Allan I:

Lagersalg123 - JEN:

Og jeg prøver så endnu engang at fortælle dig - at der er ikke rigtig noget der hedder: MLM i almindelighed. Kun det DU synes er MLM i almindelighed.

Lagersalg123 - JEN:

Det er sjovt som du altid begynder at gå efter personen når du bliver sagt lidt imod - men du er nok bare egoistisk og intolerant!? Wink

Lagersalg123 - JEN:

For det kan jo på INGEN måde tænkes, at det måske er dig, som ikke udtrykker dig klart nok - det er altid de andres skyld - ikke?

Hvis man producerer det, der er et marked for - kunne det så tænkes, at det er derfor, at de fleste MLM-produkter er blevet produceret?

Lagersalg123 - JEN:

Jamen, det håber jeg da, at du får succes med.

Det er jo præcis det vi er igang med i NWA - endda med Helmut Spikker i spidsen, som er en af stifterne af LR. 

OK - det er da utroligt som tingene skal skæres ud i pap for dig.

Når man taler om noget i almindelighed, så svarer det til den opfattelse almenheden har af det omtalte. Almenheden er almindelige folk uden indgående kendskab til tingene. Så almenheden har den opfattelse at MLM/NM er noget med at nogen lokker andre til noget som nogen så kan tjene nogle penge på og som nogen så har set en video med noget med store biler og krydstogter hvor nogen er brune og lever et fantastisk liv hehehe

Forstår du det bedre nu?

Det er sjovt som du altid begynder at gå efter personen når du bliver sagt lidt imod - men du er nok bare egoistisk og intolerant!?

Ved at du skriver dette, så viser det at du absolut ingen evner har til at gennemskue folk med en personlighed som min. Jeg går IKKE efter personen. Men jeg påpeger dine manglende evner til at forstå det skrevne og påpeger din vedholdende facon hvorpå du drejer tingene.

PS. Jeg er hverken egoistisk eller intolerant, men jeg kan tilkendegive min aversion mod folk der bevidst eller ubevidst ikke vil forstå, men kun vil misforstå. Din mission er forgæves.

Du har lige rost et yderst velskrevet indlæg fra Anders, læs det indlæg et par gange igen.

Her insinuerer du at jeg giver dig skylden for at du ikke er intelligent. Og det har du squ ret i, det er ikke min skyld, det er en andens skyld Smile

Du skal altså meget meget tidligere op hvis du vil forsøge at bringe noget fornuft ind i denne disputs mellem dig og mig i denne tråd. Du kommer ingen vegne med at vende og dreje tingene.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)