Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God SEO, hvad skal det koste og kunne?

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcel

Yep, jeg forstår forskellen, og så forstår jeg NADA alligevel *lol* og det er netop her at jeg tror mange (som jeg selv) bliver rigtig usikre på alt det SEO, det er vel helt naturligt at man bliver usikker og famlende når man skal kaste penge efter noget man forstår hat af.

Jeg ved ikke hvordan man kan komme over den barriere som SEO ofte er, men er måske værd at tænke over, da jeg tror at SEO folkene ville kunne få meget mere at lave hvis folk forstod hvad det egentlig var og hvad de kastede penge efter Smile det er så bare min mening og oplevelse når jeg ser/hører folk generelt snakke SEO og priser, hvad får man for pengene osv osv

Best regards

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:02

Jeg er da nysgerrig efter at høre, hvor en knap så erfaren SEO-konsulent kan lave mere ged i den end godt.

Hvis man har styr på ikke at lave dobbelt content, at det er W3C-valideret, har styr på sin eksterne og interne linkbuilding og kan afdække hvilke keywords der er behov for. Så er resten vel dybest set et spørgsmål om content (artikler der tiltrækker via søgeord, en optimeret loadtime, brugervenlighed i henhold til sidevisninger per bruger, tid der bliver brugt per bruger osv)?

Der bliver talt om erfaring, men indenfor hvilke områder? Kan I ikke blive konkrete?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:24

Jonas:

Der bliver talt om erfaring, men indenfor hvilke områder? Kan I ikke blive konkrete?

Det er sådan set det samme, som indenfor de fleste andre områder. Der er forskel på at have taget en handelsskoleeksamen i forretningsadministration - og så selv at have drevet 10 virksomheder de sidste 25 år. Og der er forskel på den nyuddannede mekaniker, og så ham der har rodet med alverdens biler i 30 år.

Erfaring giver et bredere grundlag for at træffe valg i de mange situationer der ikke lige passer ind i "lærebogen". Og det er, i virkelighedens verden, langt de fleste forhold det gælder. Ingen virksomheder, markeder og målgrupper er helt ens og jo bredere et erfarings-grundlag man arbejdere på, jo bedre valg kan træffes.

SEO handler om meget, meget mere end blot teknik, tekster og links. En meget stor del af SEO handler om, hvordan man i praksis får alle de her ting til at fungere i en virksomhed. Det kan man ikke læse sig til. Det kræver praktisk erfaring med en masse forskellige typer af virksomheder og markeder at lære, hvordan tingene bedst føres ud i livet under forskellige forhold.

De folk der mener, at de kun behøver at forholde sig til udviklingen i søgemaskinemarkedet de sidste 2-3 år er også dem, som igen og igen bliver utroligt overrasket over, når deres sites - eller kunders sites, pludselig ryger ud af Google. Vi andre, der har lidt mere erfaring og forholder os til markedet i et lidt bredere og dybere perspektiv, ved godt hvorfor det sker og rammes normalt ikke af den slags udsving.

For nyligt så vi det (igen. igen) i praksis. I slutningen af oktober røg en masse sites ud af Google - eller meget langt ned i rankings. Ingen af mine kunder eller egne sites blev ramt. Og det er samme billede jeg har set ved 100-vis af tidligere opdateringer. Årsagen er, at jeg bygger mine strategier og valg af metoder på mange års erfaring. Det giver sikkerhed og stabilitet.

Nogle vælger så erfaring og stabilitet fra til fordel for, at opnå nogle lidt mere kortsigtede resultater med en større usikkerhed. Det må man jo selv om, men at påstå der ikke er forskel er simpelt hen noget pjat.

Jeg ved godt det kan være svært at være en ny lille spiller i et veletableret marked. Jeg tror dog ikke man kommer langt ved at påstå at erfaring ikke betyder noget eller ved at påstå at de etablerede spillere i markedet lyver, som det er sket her i tråden. Det fremstår bare lidt latterligt og det skaber ingen tillid.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:25

Kim Boldig:

Hej Marcel

Yep, jeg forstår forskellen, og så forstår jeg NADA alligevel *lol* og det er netop her at jeg tror mange (som jeg selv) bliver rigtig usikre på alt det SEO, det er vel helt naturligt at man bliver usikker og famlende når man skal kaste penge efter noget man forstår hat af.

Heldigvis forstår de fleste vigtigheden af det og ser det hele efterfølgende - og det er derfor at SEO-referencer og SEO-anbefalinger er så vigtige at have :)

Jonas:

Jeg er da nysgerrig efter at høre, hvor en knap så erfaren SEO-konsulent kan lave mere ged i den end godt.

Hvis man har styr på ikke at lave dobbelt content, at det er W3C-valideret, har styr på sin eksterne og interne linkbuilding og kan afdække hvilke keywords der er behov for. Så er resten vel dybest set et spørgsmål om content (artikler der tiltrækker via søgeord, en optimeret loadtime, brugervenlighed i henhold til sidevisninger per bruger, tid der bliver brugt per bruger osv)?

Et link er ikke bare et link - og det er ikke nødvendigvist godt at få 10.000 af samme type link. Spreder konsulenten linktyperne? Ved konsulenten hvad han skal gøre hvis der er en penalty (her spiller erfaring faktisk ind)? Tjekker konsulenten for eventuelle dangerzones inden han (eller hun selvfølgelig) igangsætter arbejdet? Alt dette er jo svært at generalisere i forhold til nyere konsulenter, men jeg selv har oplevet en del rettelser jeg har måttet foretage som følge af andres arbejde...

Der udover spiller erfaring bare ind når det kommer til ekspertise i at løse en opgave... Og eftersom SEO er svært for mange at forholde sig til sammenligner vi det med biler igen :)

Jeg kan godt skifte både lygte og dæk på min bil, men NØJ det tager evigheder i forhold til når de gør det på værkstedet :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:27

Og dér kom Mikkel så samtidig med bil-analogien LOL

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:35

Mikkel Demib:

Helt enig i det du skriver. Prøvede faktisk i en anden tråd i går at sige det samme, men dine formuleringer er nu engang bedre :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:37

Jeg har en gammel strategi, som jeg iøvrigt stadig bruger, man skal lave det man er god til og overlade det der vil tage en selv evigheder og alligevel kun bliver gjort halvt til dem der nu har forstand på det !!

Jeg har f.eks. 1 eneste år selv lavet regnskaber....dybt kedeligt...og aldrig mere, det overlader jeg til revisoren, det er han nemlig god til :-)

Best regards

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:42

Kim Boldig:
Jeg har en gammel strategi, som jeg iøvrigt stadig bruger, man skal lave det man er god til og overlade det der vil tage en selv evigheder og alligevel kun bliver gjort halvt til dem der nu har forstand på det !!
Meget god strategi synes jeg, men det nytter bare ikke så meget for de personer som selv mener at de har forstand på det, men i virkeligheden bare ikke ved bedre (ikke møntet på nogen bestemt) men det er noget jeg selv ser meget tit.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:45

Jeg betaler 4000 pr. måned til en stor SEO virksomhed. Det eneste jeg får er et par råd til hvad der skal ændres i shoppen samt et par links på et site med en høj pagerank. Det kunne jeg selv have gjort ved at bruge et par timer. Se dig for. De fleste er ikke pengene værd.!

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

Mikkel deMib Svendsen:

De folk der mener, at de kun behøver at forholde sig til udviklingen i søgemaskinemarkedet de sidste 2-3 år er også dem, som igen og igen bliver utroligt overrasket over, når deres sites - eller kunders sites, pludselig ryger ud af Google. Vi andre, der har lidt mere erfaring og forholder os til markedet i et lidt bredere og dybere perspektiv, ved godt hvorfor det sker og rammes normalt ikke af den slags udsving.

Det er tydeligt at denne del af dit svar er en direkte henvisning til mig, men igen tager du hvad jeg har sagt ud af sammenhæng og putter ord i min mund for at vende det til din fordel.

Det jeg sagde var at de teknikker der blev brugt for 3 år siden ikke er de samme som der bruges i dag. Det du tale om nu har intet med teknikker at gøre, det du taler om er at have været med i så mange år at man via sin erfaring ved hvordan et marked bevæger sig fordi man har set det. Nu har jeg selv lavet seo siden amino blev startet for 5 år siden, så har nok også set en del, og skaffet mig en lige så god viden om hvordan ting hænger sammen.

Mikkel deMib Svendsen:

For nyligt så vi det (igen. igen) i praksis. I slutningen af oktober røg en masse sites ud af Google - eller meget langt ned i rankings. Ingen af mine kunder eller egne sites blev ramt. Og det er samme billede jeg har set ved 100-vis af tidligere opdateringer. Årsagen er, at jeg bygger mine strategier og valg af metoder på mange års erfaring. Det giver sikkerhed og stabilitet.

Nogle vælger så erfaring og stabilitet fra til fordel for, at opnå nogle lidt mere kortsigtede resultater med en større usikkerhed. Det må man jo selv om, men at påstå der ikke er forskel er simpelt hen noget pjat.

Efter Googles opdatering har jeg personligt kun kunne mærke en fremgang på alle mine sider. Så må det jo betyde at jeg på trods af kun 5 års erfaring har den samme sikkerhed og stabilitet.

At sige at folk vælger kortsigtetede resultater fordi de ikke vælger dig er bare mumbo jumbo propagada og ren humbug for det kan folk også få andre steder.

At du ud over det kan udtale at 5 års erfaring ikke kan leverer et godt produkt, og er til fare for at ødelægge din sides placering er jo til grin.

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg ved godt det kan være svært at være en ny lille spiller i et veletableret marked. Jeg tror dog ikke man kommer langt ved at påstå at erfaring ikke betyder noget eller ved at påstå at de etablerede spillere i markedet lyver, som det er sket her i tråden. Det fremstår bare lidt latterligt og det skaber ingen tillid.

Igen igen putter du ord i min mund og tager ting ud af sammenhæng for at få ting til at lyde som noget andet end det jeg har sagt,.

Jeg har ALDRIG sagt at erfaring ikke betyder noget. Jeg har ALDRIG sagt at de etablerede spillere lyver.

Jeg har sagt at langt de fleste seo opgaver ikke kræver en seo ekspert med din ekspert viden, hvilket er faktum. Jeg har sagt at på opgaver inden for min viden hvor der ikke er avancerede problemer kan jeg løse en opgave lige så godt som dig.

Ja jeg springer fra 5 meter vippen og du springer fra 10 meter. Men fordi jeg ikke har erfaring og viden nok til at springe fra 10 meter betyder det ikke automatisk jeg ikke er mindst lige så god som dig på 5 meter.

Som nævnt tidligere har jeg 5 års praktisk erfaring hvilket er mere end hvad mange etablerede firmaer og selvstændige seo folk kan tilbyde. Jeg kan kun tage en billigere pris fordi jeg ikke lever af det.

Hold dig lige til fakta hvis du vil have en diskussion med mig, og lad være med at få det til at lyde som om jeg er en eller anden der ikke ved hvad jeg laver. Det er en direkte hån mod de mange år jeg har brugt på at blive dygtig.

Side 4 ud af 7 (68 indlæg)