Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God SEO, hvad skal det koste og kunne?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja selvfølgelig kan i tage de små opgave, men der er absolut ingen grund til at en kunde skal betale 3-5 gange så meget i timen for at få den lavet, når nu en freelancer eller en med mindre erfaring kan løse den lige så godt.

Hvad er dit belæg for at sige, at folk uden ret meget erfaring kan løse den lige så godt som os med 12 års erfaring? Målt på hvad? Hvad er udfordringen ved SEO-opgaven? Der er mange faktorer der spiller ind når det kommer til søgemaskineoptimering!! Det er ikke bare at fixe et par links, sørge for at koden er W3C-valideret og at ordet står et par gange i tekst og title! Der kan være issues, som blokerer søgemaskinerne fra at indeksere alt indhold, der kan have været tale om overoptimering og at der derfør hører en deranking-penalty med til domænet... 

Jeg taler ikke ned til dig eller noget, jeg spørger oprigtigt og ikke rettet mod dig direkte, da jeg ikke kender dig.

SEO Freelancer:

Det du siger der er simpelthen en stor gang sludder og ren propaganda der bare ikke holder i retten. Det er muligt du har sagt det så længe at du rent faktisk tror på det, men det holder bare ikke.

I øvrigt ret arrogant at komme med en udmelding hvor du stempler dig selv som den bedste og eneste der er i stand til at lave opgaver ordenligt.

Jeg og mange andre er fuldt ud kompetente til at lave opgaver på lige fod med dig, og så skal vi lige være enige om at et link har samme værdi uanset om det er mig der laver det, eller om det er dig der laver det. 

Ingen grund til den tone med at kalde arrogant eller noget bare fordi du ikke er enig! Hvis du virkelig gerne vil have noget godt ud af tråden og at folk skal opbygge en tillid til dig som en kompetent og professionel SEO-rådgiver, så argumentér rigtigt i stedet for at synke på det niveau... Og lige så meget for Amino's skyld Smile

Igen; hvorfor er du så sikker på at opgaverne kan løses på lige fod af os med 11-12 års erfaring, som af én med 2-3 år (igen, jeg kender dig ikke, så jeg aner ikke hvor mange års erfaring du har)? Har erfaring virkelig intet at sige i din verden? Ja, der er måske nogle der bare skal have artikler - og det kan du måske skrive lige så godt som os gamle rotter - måske endda bedre!? Men når det kommer til det tekniske, til linkbuilding (som iøvrigt bliver mere og mere indviklet og resulterer i penalties dagligt), til duplicate content, til håndtering af penalties, til at finde ud af at klientens site rent faktisk er straffet, osv. - hvordan kan erfaring så ikke spille ind??

SEO Freelancer:

Det er muligt du har været i branchen i 10, men efter min mening er det også tom luft, for søgemaskinerne skifter så ofte på hvad der virker at det som galt for bare 3 år siden er helt uden værdi i dag. Det hjælper jo heller ikke at komme og sige du har repareret hestevogne i 30 år når nu alle folk kører i bil.

Okay, dine argumenter bliver altså værre og værre og jeg tror egentligt bare du graver dig selv dybere og dybere ned... Eksemplet med hestevogne svarer jo til at vi har arbejdet med hestevogne i 30 år og pludselig kører der bare biler rundt - hvad er der sket i mellemtiden? Har vi sovet? Været i koma?? Nej, vi har været der MENS bilerne er blevet opbygget, forstået mekanikken bag bilerne og udviklingen fra den ene model til den anden og har dermed forståelse af hvordan man kan bygge biler som man gør idag... Bare for at køre dit eksempel ud... Jeg aner absolut intet om biler Smile

Men når vi har været der fra før Google blev født har vi set en udvikling som de fleste ikke har. Vi har forstået hvordan tingene har ændret sig henad vejen og forstået hvorfor de har ændret sig - og der er stadig folk den dag idag der tror at teknikker for 3 år siden stadig holder idag - fordi de ikke har fulgt udviklingen og fordi de ikke har erfaringen med hvorfor og hvordan tingene udvikler sig.

Hele mit liv har jeg haft alderen imod mig, så jeg hader at bruge "år" som argument - men der ER forskel på erfaring og alder... Og erfaring betyder ALT!

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej marcel. Hvis du er enig i det de andre skriver så vil du også acceptere at mit svar til dig er følgende.

Jeg har mere erfaring end dig, jeg har arbejdet med seo længere end dig. Så jeg ved nok bedre end dig.

Verden er ikke altid sort og hvid, og ved erfaring er vigitg, men selv om jeg har mere erfaring end dig er der nok rigtig mange opgaver som du kan løse lige så godt som mig.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:28

Øøøh... okay så :) Nu var det så ikke dét snakken gik på og netop derfor skrev jeg af flere gange, at det ikke er dig det går på (da jeg ikke kender dig men folk med mindre erfaring)... Så fint nok, hvis du åbenbart har mere erfaring end nogen af os - men svar gerne på spørgsmålet :)

Marcel Fuursted:

SEO Freelancer:

Ja selvfølgelig kan i tage de små opgave, men der er absolut ingen grund til at en kunde skal betale 3-5 gange så meget i timen for at få den lavet, når nu en freelancer eller en med mindre erfaring kan løse den lige så godt.

Hvad er dit belæg for at sige, at folk uden ret meget erfaring kan løse den lige så godt som os med 12 års erfaring? Målt på hvad? Hvad er udfordringen ved SEO-opgaven? Der er mange faktorer der spiller ind når det kommer til søgemaskineoptimering!! Det er ikke bare at fixe et par links, sørge for at koden er W3C-valideret og at ordet står et par gange i tekst og title! Der kan være issues, som blokerer søgemaskinerne fra at indeksere alt indhold, der kan have været tale om overoptimering og at der derfør hører en deranking-penalty med til domænet... 

Jeg taler ikke ned til dig eller noget, jeg spørger oprigtigt og ikke rettet mod dig direkte, da jeg ikke kender dig.

Så jeg spørger da bare høfligt igen: Hvad er dit belæg for at sige, at folk uden ret meget erfaring kan løse den lige så godt som os med 12 års erfaring? 

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Jeg har ikke 12 års erfaring med seo, og jeg tvivler på du har arbejdet med seo siden du var 16. Jeg lavede min første hjemmeside for 16 år siden så har en del erfaring med online medier. Jeg startede dog først med seo da amino kom, men det er også 5 år siden.

For at besvare dit spørgsmål så mener jeg at det handler mere om opgavens omfang frem for seo mandens erfaring. Hvis der er tale om en lille opgave kræver det lille erfaring. Er der tale om en mellem opgave kræves der mellem erfaring osv osv. Det jeg siger er at demib og thomas har ekstrem viden, men at der ikke altid er brug for dette. Jeg mener faktisk at størstedelen af alle opgaver kan løses af folk med langt mindre erfaring end dem. Jeg modtager tit opgaver som jeg ikke har evner til, og det fortæller jeg folk og sender dem videre til demib og thomas. De opgaver som jeg har viden til at løse kan jeg dog løse lige så godt.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hmmmm, jeg har en smule ondt af trådstarteren, det eneste der ikke rigtig bliver svaret på i hans tråd er de spørgsmål han stillede, det er blevet en gang mudderkastning SEO'er imellem, det er en skam, men desværre oftere og oftere man ser det her på Amino, altså generel mudderkastning, man skulle næste tro det var et politisk site efterhånden...øvøvøv

Best regards

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 11:37

Lige et lille modspørgsmål til SEO'erne !

Hvis jeg har 5 søgeord jeg gerne vil ligge på side 1 med på Google, kan der laves faste priser på sådan en opgave ??

Best regards

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:43

SEO Freelancer:

Jeg har ikke 12 års erfaring med seo, og jeg tvivler på du har arbejdet med seo siden du var 16. Jeg lavede min første hjemmeside for 16 år siden så har en del erfaring med online medier.

Som nævnt har jeg altid haft alderen mod mig - og jo, jeg har rent faktisk siddet og optimeret mange gamle geocities og angelfire (og egne) sites til at lægge godt i Aleksika så de kunne få endnu mere trafik ind og give mig endnu flere annonceindtægter. Jeg havde ikke kunder dengang og jeg tror egentligt ikke der var nogen der rigtigt havde kunder dengang, men jo såmænd; min erfaring med søgemaskineoptimering går mere end 12 år tilbage (faktisk var jeg 15) Wink

Og hvorfor er det svært at tro? Google-stifterne var 20 og 21. Facebook stifteren var 19. Og så for at trække et eksempel frem der er til at forholde sig til, så er Simon Mørch faktisk yngre end jeg selv var da jeg startede :)

SEO Freelancer:

For at besvare dit spørgsmål så mener jeg at det handler mere om opgavens omfang frem for seo mandens erfaring. Hvis der er tale om en lille opgave kræver det lille erfaring. Er der tale om en mellem opgave kræves der mellem erfaring osv osv. Det jeg siger er at demib og thomas har ekstrem viden, men at der ikke altid er brug for dette. Jeg mener faktisk at størstedelen af alle opgaver kan løses af folk med langt mindre erfaring end dem. Jeg modtager tit opgaver som jeg ikke har evner til, og det fortæller jeg folk og sender dem videre til demib og thomas. De opgaver som jeg har viden til at løse kan jeg dog læse lige så godt.

Nej, der er ikke altid brug for de helt store, men ofte kan opgaverne løses hurtigere og bedre end dem der løser den over længere tid og til udmærkelse (som Rosenstand allerede har fremhævet). Så hvorfor er det enten eller? Hvor kan vi ikke tage begge type opgaver ind - og hvorfor er vi arrogante når vi siger vi kan??

/Marcel Fuursted

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:44

Man kan se om arbejdet virker man kan google om de links du finder, kan jeg efter kort stykke tid finde når jeg laver en google søgning

Vis de links du finder ikke findes i google , har det ikke større værdi .

jeg mener dog kan motivation til at hjælpe den anden er den vigtigste faktor for vis den bedste ikke giver sig 110 % er den med lavere viden bedre

Vis den anden giver sig 110 % og tænker det går tid at finde kvalitets links og arbejder billigere i time , er den med lavere viden bedste

Hverken sig den ene bedre eller dårligere eller bedre end den anden , vælge den er bedstre , dette kan man ikke vide før prøvet, så det man kan prøve 1 eller 2 måneder om det lavet giver effekt, vis ikke så spildt pengene.

Viden er selvfølgelige en vigtige faktor , dog skal der ligeså meget være motivation , jeg ved godt , de dyreste kan hjælpe meste , med det er ikke nødvendigt , vis især der ikke er problemer og der kigget på de fleste ting , derved er det få ting der kan gøres for at forbedre siden.

Med som sagt før prøv spørg rundt hvem der giver bedste ,  på bl.a amino.dk , hvem virker meste troværdigt på dig , hvem har den største motivation til at give dig første pladsen

Ingen SEO ekspert kan i hvert fald tage fra mig jeg selv har lavet alle mine første pladser selv på ord strip og stripper mv , vis de skal bruge mig reference skal jeg se resultater der forbedre mine pladser med også tager anden pladsen og flere første pladser

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:46

Kim Boldig:

Lige et lille modspørgsmål til SEO'erne !

Hvis jeg har 5 søgeord jeg gerne vil ligge på side 1 med på Google, kan der laves faste priser på sådan en opgave ??

Best regards

Der kan godt laves faste priser, når vi ved mere om opgaven - men er det "sommerhus" og "anti-virus" der er søgeordene eller er det "tagbelægning" og "papirsisolering" der er tale om? Forstår du forskellen?

Vi løser sågar opgaver på no cure no pay, hvor vi først får en bonus når vi opnår bestemt placeringer, men selv her må prisen variere... Det er desværre ikke så ligetil at give tilbud baseret på de få oplysninger :)

(Iøvrigt er det fantastisk du drejer tråden tilbage Wink )

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49

Marcel Fuursted:

Nej, der er ikke altid brug for de helt store, men ofte kan opgaverne løses hurtigere og bedre end dem der løser den over længere tid og til udmærkelse (som Rosenstand allerede har fremhævet). Så hvorfor er det enten eller? Hvor kan vi ikke tage begge type opgaver ind - og hvorfor er vi arrogante når vi siger vi kan??

Jeg har aldrig kaldt dig arrogant. Det var til thomas, og myntet på hans udtalelser om sig selv.

Og ja der er masser af plads til alle, og ja dem med 12 års erfaring kan også tage små opgaver ind. Det som startede hele denne debat var at jeg sagde, at jeg som freelancer kunne løse de små opgaver lige så godt men til mindre penge. Det satte et angreb igang fra thomas og demib. Så måske du i virkeligheden burde spørge dem om hvorfor det ikke er plads til freelancere med evner.

De små opgaver kan jeg løse lige så godt som dem med 12 års erfaring, og til mindre penge. Længere er den ikke. Der er intet i vejen med at i tager den type opgaver, men det ændre ikke på at jeg kan gøre det samme billigere. Hovedsageligt fordi jeg ikke skal leve af det.

Gider egentlig ikke bruge min tid på denne diskussion, og har prøvet at slutte den flere gange ved at sige der skal være plads til alle og at folk skulle holde lidt fokus på trådstarters spørgsmål så skal vi ikke gøre det i stedet og bruge tiden på at arbejde.

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)