Er der nogen der kan anbefale et regnskabssystem, der er prisvenligt, idiotsikkert og uden begrænsninger.
Jeg har udover almindelig bogføring brug for at kunne holde styr på løn også. Men det er svært at gennemskue, hvad der passer bedst til mit behov, så del gerne jeres erfaringer.
Jeg har kun erfaring med summasummarum, og jeg tror ikke, jeg behøver tilføje mere efter det her: en revisor fører mit regnskab nu.....................
Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook
Hvis Melina Jørgensen´s indlæg skulle forståes negativt afgrænsende i forhold til SummaSummarum, hvor hun har kastet sig i armene på en revisor, så kunne man måske henlede opmærksomheden på gamle finansminister Poul Møller fra VKR-regeringen i 68-71, som sagde noget i retning af:
"fordi man render panden mod en mur; så behøver det jo ikke være muren der er noget i vejen med !!!"
Jeg vil påstå at jeg er i stand til på et kvarter at demonstrere for jer begge hvorledes I uden at skulle vide noget som helst om Debet og Kredit at bogføre i SummaSummarum. Kan man finde udaf at bevæge sig i Word og Excels brugerflader; så kan man også finde rundt i SummaSummarum. Det kræver blot at I har en netbank hvorfra man kan hente det, der stoppes ind i kassekladden - for efterfølgende at blive modkonteret på de relevante konti - linie for linie.
jeg er til rådighed på mit site www.summasupport.dk
jeg tror det du har brug for et regnskabsfirma der kan klare regnskab og løn samt rådgive dig om alle de problemstillinger du med tiden vil løbeind i.
Du kunne f.eks. prøve at ringe til Inger lise Byrgesen, Byens Erhervsservice. Hun har nogle fornuftige priser. Hun har undervist i regnskab på Herning Business School inden hun startede sin egen virksomhed og er desuden uddannet skatterevisor. jeg kan varmt anbefale Inger Lise.
Da du skriver Byens Erhvervssservice ude på heden - så tænker jeg fint nok - Thi dem har jeg nemlig solgt et SummaSummarum til; så der ville jo være een, der aktivt kunne spille med på en hjemmebogføring udført i samme program - men Inger Lise Byrgesen var da ikke lige et navn jeg kendte ((men Annette Knudsen fra Byens Erhvervsservice - Ikast (google det navn så kommer kontaktadresse frem) kunne jo have fået en partner eller medarbejder ved det navn))
Jeg kigger så lige på dit firmanavn Økonomikontoret nr. 1 - og her kommer Inger Lise Byrgesen så frem som indehaver i samme firma som dig på adressen i Lystrup - se linket: http://nr1-okonomikontoret.dk/om-os.asp
... ikke at Inger Lise Byrgesen ikke kan være udmærket behjælpelig - men hvad skulle vi med historien om Byens Erhvervsservice ude på Herning kanten - når ILB nu har office i Lystrup ved Århus
Kunne vi da forpokker ikke bare hjælpe Maria med hendes konkrete og ellers meget enkelte spørgsmål: "Hvilket regnskabssystem kan anbefales som er nemt og billigt"?
Alt andet må da kunne klares over en gang PM...
Der må være masser af iværksættere på Amino der har erfaring med diverse regnskabssystemer - uden at have aktier i sagen.
Jeg vil også anbefale E-conomic til Maria. Jeg har kun god erfaring med det system. Du kan prøve det gratis i en periode. Men som Melinda nævner, kunne det være en ide, på sigt at overveje en bogholder. Det kunne være Melinda kunne uddybe fordele og en evt. pris? Du kan så holde dette op mod den tid du selv skal anvende på at lave dit regnskab.
Vi bruger SummaSumarum 3 Enterprice og jeg syntes at det er nemt at komme i gang med og jeg kan godt anbefale det, selvom vi er på vej til at skifte til e-conomics. Der er to grunde til at vi skifter til e-conomics:
Vores webshop har integration med e-conomics. (Det mangler kun at blive sat op)
SummaSumarum er et enkel brugersystem
Summasumarum betaler du for én gang hvorimod e-conomics betales pr. måned
Jeg kan anbefale summasumarum, da det er nemt at gå til og du kan gå ned i en boghandler og købe en bog om brugen af summasumarum. Prisen er meget mere venlig end f.eks e-conomic og andre internet basseret systemer som hurtigt løbe op i pris.
Tak for svarene. Jo jeg kunne vældig godt tænke mig at få evt. problemer uddybet ved både det og andre systemer. Det er muligt, at jeg selv kan tage mig af det, har læst erhvervsøkonomi på et tidspunkt, men det er over 10 år siden. Om jeg selv skal tage mig af det afhænger blandt andet af pris, men for mig med et nyt firma er arbejdsindsatsen måske bedre lagt i at markedsføre det nye tiltag. På den anden side er det at outsource lidt en jungle, og jeg er skam også glad for input, der kan hjælpe med at evt. sortere fra mellem de mange tilbud.