Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM/NM råt for usødet - ingen jordomrejser KUN profit

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - så lad os få den alternative danske MLM/NM virksomhed etableret med kickoff januar 2011

Jeg har en idé som jeg i korte træk beskriver nedenfor. Om formen er korrekt m.h.t. det rent selskabsretlige og inversteringsmæssige, det vil jeg få eksterne rådgivere til at vurdere og komme med et bud på.

Når det er så indviklet med det organisatoriske i MLM/NM - hvorfor så ikke prøve at lave et alternativt setup der for alvor tilgodeser dem der knokler for det?

Min idé er at etablere et selskab med A & B aktier. B aktierne er dem der giver udbytte årligt  til ejerne af dem.

Hvorfor ikke lade dem der kan sælge og selv bruge produkterne indirekte være medejere i form at ejerskab af B aktier?

Jeg kan levere følgende produkter af høj kvalitet:

Hårpleje produkter.
Hudpleje produkter.
Rengøringsmidler.

Alle grønne produkter.

Alt sammen noget der anvendes dagligt i enhver husholdning og virksomhed i DK.

Hvordan kan man så tjene penge?

Ved at man køber det man bruger af det selskab man enten direkte eller indirekte selv er medejer af!

Hvordan kan man så tjene ekstra penge?

Ved at sælge det produkt, som den virksomhed man er medejer, til en højere pris eller alternativt skaffe en aktionær - der så køber månedligt fra virksomheden hvorved indtjeningen forøges for alle aktionærer.

Ens månedsforbrug køber man så via en webshop der sender tingene efter betaling til bestilleren.

Kan man finde 500/1.000 eller flere der vil indskyde 1.000 til 5.000 i B aktier hvor de årligt så får et udbytte udover at kunne købe produkter til engrospriser?

PS der er intet der forhindrer aktionærerne i at stille forslag om at man udvikler produkter der sælges under andre navne og emballage typer til markedet til højere priser :)

Er det en god idé? Bare skyd løs godt som skidt - måske ender vi med en unik businesscase der er værd at prøve af :)

Priseksempler på pris til aktionærerne

Kvalitets shampoo indeholdende diverse plejende olier og Aloe vera 15,00 + moms/levering
Kvalitets konditioner indeholdende diverse plejende olier og Aloe vera 15,00 + moms/levering
Kvalitets håndcreme indeholdende diverse plejende olier og Aloe vera 15,00 + moms/levering
Kvalitets bodylotion indeholdende diverse plejende olier og Aloe vera 15,00 + moms/levering
Svanemærket vaskepulver 12,00 per kg v/10 kg.

alle ovenstående produkttyper (vaskepulver undtaget) sælges fra 79 til 249 i markedet og der er naturligvis en hel del flere produkter i indenfor hårpleje/kosmetik og rengøring.

Så udover at man selv får tingene billigt, så kan man også sælge det videre i sin biks eller selv anvende det i sine virksomheder og spare tusinder om året samtidig med man får udbytte af overskudet.

Udbyttet tænkes fordelt i forhold til hvor meget man i årets løb har købt.

Køb ren argan olie her

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:03

Min første hurtige tanke - hvorfor gøre det mere kompliceret med A og B aktier - hvorfor ikke bare give en månedlig discount givet efter køb ?

Ellers lyder det til rigtig gode avancer i dit miljø Smile Slet ikke misundelig med mine 10-20% i slikbranchen Smile

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:16

Jesper Laugesen:

Min første hurtige tanke - hvorfor gøre det mere kompliceret med A og B aktier - hvorfor ikke bare give en månedlig discount givet efter køb ?

Ellers lyder det til rigtig gode avancer i dit miljø Smile Slet ikke misundelig med mine 10-20% i slikbranchen Smile

Opdelingen i aktieklasser skyldes alene indflydelse. B aktier har ingen stemmeret.

A aktier kan tilbydes efter nærmere aftale - men det er ikke nemt med 1000 aktionærer med 1000 meninger :)

Men det er jo kun en idé - men betaler gerne for professionel rådgivning og oplæg hvis det opfattes som en god idé.

Og ja der er store fortjenester ingen tvivl om det. Man kan jo også vælge at sætte prisen højere og sælge dyrere, det er blot for at pointere at mulighederne for alternativ MLM/NM kan give reelt afkast og indtjening uden at nogen skal være i tvivl.

Køb ren argan olie her

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:21

Jo, men jeg tænkte nu mere på - hvorfor Overhovedet lave A/S og aktier.

Hvis du istedet blot opretter Aps , og laver forhandler aftaler istedet.

Er der nogen grund til at "de" skal være medejere ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:29

Jesper Laugesen:

Jo, men jeg tænkte nu mere på - hvorfor Overhovedet lave A/S og aktier.

Hvis du istedet blot opretter Aps , og laver forhandler aftaler istedet.

Er der nogen grund til at "de" skal være medejere ?

Kan også være i ApS og opdeling af A & B anparter. Medejerskab i den ene eller anden for giver kommitment og jo mere af sit indkøb man lægger hos sig selv, des mere sparer man på husholdningsregnskabet og samtidig får man del af overskuddet i form af udbyttebetaling.

Har forhandlere - men 1.000 loyale anparts-/aktieejere er mere værdigfulde end 5.000 forhandlere hvor man skal konkurrere med andre :)

Køb ren argan olie her

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:46

Jeg kan ikke se fidusen. Man skal godt nok bruge meget shampoo, hvis ens eget forbrug skal give værdi til virksomheden. Hvorfor købe en aktie til 1000 kr. for at kunne spare småpenge på shampoo, når man kan være medlem af f.eks. Forbrugsforeningen eller andre rabatklubber for langt mindre.

Og så tror jeg ikke at du rammer MLM segmentet med den model. Der skal være lidt mere "rig i en fart" over det ;-)
Der skal jo også helst være en DIREKTE gevinst ved at skaffe forhandlere, ellers bliver folk bare dovne og venter på at de andre skaffer dem.

Det ligner mere en traditionel (ikke-MLM) homeshopping model du har gang i.

Måske kan det blive en succes, men jeg tror altså at Danmark er for lille til den slags (men jeg ved jo ikke om du tænker internationalt)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:08

Allan.:

Jeg kan ikke se fidusen. Man skal godt nok bruge meget shampoo, hvis ens eget forbrug skal give værdi til virksomheden. Hvorfor købe en aktie til 1000 kr. for at kunne spare småpenge på shampoo, når man kan være medlem af f.eks. Forbrugsforeningen eller andre rabatklubber for langt mindre.

Og så tror jeg ikke at du rammer MLM segmentet med den model. Der skal være lidt mere "rig i en fart" over det ;-)
Der skal jo også helst være en DIREKTE gevinst ved at skaffe forhandlere, ellers bliver folk bare dovne og venter på at de andre skaffer dem.

Det ligner mere en traditionel (ikke-MLM) homeshopping model du har gang i.

Måske kan det blive en succes, men jeg tror altså at Danmark er for lille til den slags (men jeg ved jo ikke om du tænker internationalt)

Tak for input.

Årsagen til at købe en anpart/aktie skal ses med de øjne at man får del i virksomhedens overskud i form af udbytte, hvorfor man både sparer penge og tjener penge på sin aktie/anpart.

Man kan ingen steder i verden købe den kvalitet til de priser direkte. Så det er klart der forudsætter man anvender kvalitesprodukter i forvejen eller har et ønske om at anvende grønne produkter der både er godt for miljøet og mennesket.

Det er jo netop som modspil til "bliv rig i en fart" som ingen er blevet, ihvertfald ingen der vil dokumentere det.

Og jeg tror du har misforstået det lidt, meningen er ikke at skaffe forhandlere, meningen er at man selv bruger det, og hvis man vil kan man sælge det til naboen dyrere.. men stadig langt billigere end tilsvarende produkter på markedet.

Men der er ikke kommet mange mlm folk på banen endnu.

Alternativt laver jeg 2 forsøg i januar 2011.

2 webbutikker med de samme varer med 2 forskellige navne og forskellige priser og emballager - så kan man teste hvordan folk ser på det :)

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:03

Jeg skal se en lønseddel og en ingrediensliste - ellers er det useriøst!!!

Arj - sorry, men jeg kunne altså ikke stå for fristelsen. Big Smile

Lagersalg123 - JEN:

Alternativt laver jeg 2 forsøg i januar 2011.

2 webbutikker med de samme varer med 2 forskellige navne og forskellige priser og emballager - så kan man teste hvordan folk ser på det :)

Det synes jeg tilgengæld er en fed ide. Hvis du kan få folk til at købe produkterne i første omgang - så burde det jo være en smal sag at sælge dem konceptet efterfølgende.

Men i princippet behøver du jo ikke lave 2 shops - du kan nøjes med 1, hvor du markedsfører produkterne som helt almindelige produkter. (uden at nævne noget om MLM)

Når du så har X antal tilfredse kunder - så kan du begynde at rulle MLM konceptet ud. (f.eks. via nyhedsbrev mv.)

Ideen med aktier er jeg ikke så tosset med. Men det er fordi jeg har en fornemmelse af, at hvis man BÅDE skal tale MLM og aktier med folk, så kan det godt blive lidt langhåret.

Altså mange har en negativ holdning til MLM - og aktiemarkedet er der jo også mange, der har lidt berøringsangst med.

Tror du ikke det bliver for stor en mundfuld?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:15

Allan I:

Jeg skal se en lønseddel og en ingrediensliste - ellers er det useriøst!!!

Arj - sorry, men jeg kunne altså ikke stå for fristelsen. Big Smile

Altid godt med humor Smile

Grunden til 2 shops og 2 forskellige navne og emballagetyper er alene for at tjekke folks købsvaner.

Jeg kan så give 25% i affliate så er begge shops sikret trafik. Så bliver det sjovt at måle salgstallene.

Jeg har allerede produkter på markedet som egner sig fantastisk til mlm/nm og med kæmpe potentiale i markedet. Jeg har bare ikke styr på adm delen i mlm/nm - men kan få det hvis jeg vil bruge tiden på det, men tror andre er bedre til den slags.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 00:20

Jeg tror man med fordel kunne få nogle med til at starte det op hvis de i "worst case" fik investeringen tilbagebetalt i rengøringsprodukter, hvis det ikke gik fremad inden for ex. 1 år! 

En anden betingelse er at produkterne er HELT RENE OG EFFEKTIVE i brug.  Dvs. at det var et must (især hvis vi taler om hudpleje) at der er en solid backup af dygtige folk.  Jeg har selv MLM´et med NuSkin i mange år så det er super vigtigt!

BH

Lars

www.TRY.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)