OK - så lad os få den alternative danske MLM/NM virksomhed etableret med kickoff januar 2011 Jeg har en idé som jeg i korte træk beskriver nedenfor. Om formen er korrekt m.h.t. det rent selskabsretlige og inversteringsmæssige, det vil jeg få eksterne rådgivere til at vurdere og komme med et bud på. Når det er så indviklet med det organisatoriske i MLM/NM - hvorfor så ikke prøve at lave et alternativt setup der for alvor tilgodeser dem der knokler for det? Min idé er at etablere et selskab med A & B aktier. B aktierne er dem der giver udbytte årligt til ejerne af dem. Hvorfor ikke lade dem der kan sælge og selv bruge produkterne indirekte være medejere i form at ejerskab af B aktier? Jeg kan levere følgende produkter af høj kvalitet: Hårpleje produkter. Alle grønne produkter. Alt sammen noget der anvendes dagligt i enhver husholdning og virksomhed i DK. Hvordan kan man så tjene penge? Ved at man køber det man bruger af det selskab man enten direkte eller indirekte selv er medejer af! Hvordan kan man så tjene ekstra penge? Ved at sælge det produkt, som den virksomhed man er medejer, til en højere pris eller alternativt skaffe en aktionær - der så køber månedligt fra virksomheden hvorved indtjeningen forøges for alle aktionærer. Ens månedsforbrug køber man så via en webshop der sender tingene efter betaling til bestilleren. Kan man finde 500/1.000 eller flere der vil indskyde 1.000 til 5.000 i B aktier hvor de årligt så får et udbytte udover at kunne købe produkter til engrospriser? PS der er intet der forhindrer aktionærerne i at stille forslag om at man udvikler produkter der sælges under andre navne og emballage typer til markedet til højere priser :) Er det en god idé? Bare skyd løs godt som skidt - måske ender vi med en unik businesscase der er værd at prøve af :) Priseksempler på pris til aktionærerne Kvalitets shampoo indeholdende diverse plejende olier og Aloe vera 15,00 + moms/levering alle ovenstående produkttyper (vaskepulver undtaget) sælges fra 79 til 249 i markedet og der er naturligvis en hel del flere produkter i indenfor hårpleje/kosmetik og rengøring. Så udover at man selv får tingene billigt, så kan man også sælge det videre i sin biks eller selv anvende det i sine virksomheder og spare tusinder om året samtidig med man får udbytte af overskudet. Udbyttet tænkes fordelt i forhold til hvor meget man i årets løb har købt. |
Min første hurtige tanke - hvorfor gøre det mere kompliceret med A og B aktier - hvorfor ikke bare give en månedlig discount givet efter køb ?
Ellers lyder det til rigtig gode avancer i dit miljø Slet ikke misundelig med mine 10-20% i slikbranchen