Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 9 ud af 13 (130 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion :

Vi er jo enige i mange ting. Jeg tror også der kommer et stort slag, og nogle store tab. Og jeg tror heller ikke på den der med : vækst , vækst , vækst

Jeg tror på at vi allesammen må afstemme vores behov med hvad der er realistisk. Men derfra og til at der kun kommer salg i kartofler, og at vi alle ender som Zimbabve.. der er lang vej for mig.

Der vil stadig blive udklækket masser af milionærer og miliadærer, og skabes mange arbejdspladser i fremtiden. Der vil bare blive lagt et lavere loft for alles indtjening og resten af økonomien vil indrette sig efter dette. over tid. Og det nok meget sundt

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:22

Jimi Hove:

Jeg tror på at vi allesammen må afstemme vores behov med hvad der er realistisk. Men derfra og til at der kun kommer salg i kartofler, og at vi alle ender som Zimbabve.. der er lang vej for mig.

Jeg har heller ik sagt, at det ender sådan, da det er umuligt at forudse...

Men jeg sagde, at jeg ville sikre mig i forhold til sådan et senarie... At forberede mig på det værste, da det så kun kan overraske i en positiv retning.
Og det er selvfølgelig set med investeringsøjne og placering af midler fremadrettet...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23

Hamburg1991:

Jeg kan godt følge dig, det vækst baserede system i verden er nået til enden, lad os dog endlig tage en faglig diskussion om det? hvad for en uddannelse skal jeg bruge for at kunne deltage i faglig diskussion på det område?

Nu tager du status que som krise....og det skal vi altså passe på med, at du ikke lyder for meget som en kommunist. Der sker en tilførelse af råvarer, og det det gør netop at man kan forøge en værdi.

Hamburg1991:

Jeg kan godt følge dig, det vækst baserede system i verden er nået til enden, lad os dog endlig tage en faglig diskussion om det? hvad for en uddannelse skal jeg bruge for at kunne deltage i faglig diskussion på det område?

Ingen prøv at tænke lidt logisk, det er absolut det eneste som jeg forlanger.

Hamburg1991:
Igen har du fuldstændig ret, USA + alle lande i Europe har så meget gæld at det kun er spørgsmål om meget kort tid før de ikke længere kan betale deres kreditorer, men du har selvfølgelig, lige som alle bank experterne, politikkerne og ejendomæglerne ret,  vi er på vej ud at krisen, vi er kun nogle få tåber som ikke har indset det endnu-

Nu er vi begyndt at producere mere i DK, hvilket jo igen gør at vi tjener flere penge. Men jeg giver dig ret i at den offentlige sektor, og det forbrug det offentlige har skal skæres ned, har det så også skulle i 1999. Men det er en anden diskution.

´Nu har vi skilt de værste økonomier fra og USA og EU har en opgave med at få det på fode igen. Nu er vi jo ikke direkte afhængig af Island, Grækkenland eller Spanien. Og det gør jo ikke at vi som nation, vil blive hårdt ramt, men mere et par enkle virksomheder, som fx ITW(amerikansk firma med virksomheder i DK).

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:32

Fashion-Seller:
At forberede mig på det værste, da det så kun kan overraske i en positiv retning.

Det gør jeg også. Jeg har bare den livsindstilling at selvom jeg boede i Zimbabwe, så ville jeg være en af dem der klarede sig super godt, fordi jeg ser positive muligheder over alt. I Zimbabwe har de helt sikkert også en masse der render rundt og siger " Åh, nej nu gik det ligeså godt.. nu ender vi som Antarktis ". Dem i Zimbabwe som ikke render rundt med de følelser, er nok dem der klarer sig bedst.. er min teori :-)

Der er stor forskel på at være naiv, og på at se muligheder i alt

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:38

Jimi Hove:

Det gør jeg også. Jeg har bare den livsindstilling at selvom jeg boede i Zimbabwe, så ville jeg være en af dem der klarede sig super godt, fordi jeg ser positive muligheder over alt. I Zimbabwe har de helt sikkert også en masse der render rundt og siger " Åh, nej nu gik det ligeså godt.. nu ender vi som Antarktis ". Dem i Zimbabwe som ikke render rundt med de følelser, er nok dem der klarer sig bedst.. er min teori :-)

Der er stor forskel på at være naiv, og på at se muligheder i alt

Der er vi så helt enige, men nu gik diskutionen på, hvordan man sikrede sine værdier imod de problemer, som hele verden står overfor...
Det har jo intet med livsinstilling at gøre, men mere noget med risikoprofil ;D

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 20:41

Kenneth:
Nu tager du status que som krise....og det skal vi altså passe på med, at du ikke lyder for meget som en kommunist. Der sker en tilførelse af råvarer, og det det gør netop at man kan forøge en værdi.

Hvis jeg er kommunist må du være en tåbe, jeg ved ved ikke hvad der er værst.

Kenneth:
Ingen prøv at tænke lidt logisk, det er absolut det eneste som jeg forlanger.

Jeg laver ikke ANDETend at tænke logist, netop DERFOR argumenterer jeg som jeg gør.

Kenneth:

´Nu har vi skilt de værste økonomier fra og USA og EU har en opgave med at få det på fode igen. Nu er vi jo ikke direkte afhængig af Island, Grækkenland eller Spanien. Og det gør jo ikke at vi som nation, vil blive hårdt ramt, men mere et par enkle virksomheder, som fx ITW(amerikansk firma med virksomheder i DK).

Hvis du virkelig tror på det har jeg sku medlidenhed med dig.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:44

Fashion-Seller:
Der er vi så helt enige, men nu gik diskutionen på, hvordan man sikrede sine værdier imod de problemer, som hele verden står overfor...

Ja og der var vi uenige, og er det stadig. Jeg ville ikke investere i emner som er udsat for spekulation, og hvis du kan se at de er det, så træk din gevinst, og kom videre i teksten. Der vil komme en del panikbobler, er jeg sikker på, og dem skal man nok styre uden om.

Men der findes da masser af ideer og firmaer, som man kan investere i. Firmaer som er gearet imod en anderledes fremtid. Igen, jeg ser masser af muligheder, og har nævnt et par stykker af dem, men vil da også gerne holde lidt for mig selv :-)

Men ja lige nu går der roulette i den for mange, pga panik. Glem panikken og løsningerne kommer ... hen af vejen.

Igen, jeg siger ikke at man ikke kan blive pisse sur, ked af det og frustreret over tab, men panik.. det er den sikre død

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 20:45

Hold da op, der er en der lige har set Wall Street 2 hva ;)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke på de dystre udsigter omkring verdensøkonimiens kollaps, og det bygger jeg ikke på tal, men det fundementalt forkerte i at tro at det er vores vestlige kultur der er så attraktiv at alle ønsker at leve efter den.

Vi kan stadig lade os begejstre over dimser og dippedutter, men det er faktuelt at oplevelsesøkonomien bliver større og større og det tror jeg for alvor kommer til at spille ind. Det kan nemlig dække over alt til en tur ud i rummet, til at lege gemmeleg i IKEA.

Vi har haft en selv iscenesættelse epoke gennem medier som Facebook, X-faktor, Paradise Hotel m.v. og Big Brother huset, - men når røgen har lagt sig, viser det sig at vi ikke har så meget at byde på, at vi kan blive ved med at diske op med noget nyt. At kulturen har krævet at man trumfer hinanden på den korte bane. Der går jo ikke en dag, før en forfatter, musiker, eller skuespiller der vil promovere sit nye produkt i medierne, må grave dybt i deres barndomserindringer for at finde svigt, incest, voldtægt eller lign. for overhovedet at finde spalteplads.

Tingene har det med at gå i ring, og snart kommer tiden til eftertænksomhed, - at kunne gøre sig på den lange bane. Da jeg var ung skulle man til Indien, idag går turen til baghaven som så giver jordvarme, vindenergi og økologiske hjemmedyrkede grøntsager. Vi dropper miljøsvineriet kaldt pendling, og arbejder hjemmefra. Det skaber andre kulturer, og dermed andre økonomier. Betydningen at ikke at kunne leve af at klippe hinanden, falder til jorden. Vi passer hinandens børn, vi arbejder i fælleshuse und so weiter....

Det er basalt set røvkedeligt at have en iPhone hvis ikke man kan flashe den til andre rushjægere, men hvis alle andre har slukket lortet fordi det er sjovere at være sammen med andre mennesker, - så vil udviklingen vende og vinde, - som den altid gør.

Intet består, intet går under, alt går videre.....

Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:47

JaskoB:

Wall Street 2

Er den ligeså god som 1´eren? Har ik fået set den endnu nemlig... Er den værd at se?

Side 9 ud af 13 (130 indlæg)