Nej det er rigtigt, formentligt, at der ikke finde dette match mellem guldreserver og valutaen, men det er også problemet. Værdien af penge falder til "lokumspapir" fordi det ikke er holdt op mod guld.
Formentlig? Du har lige konstateret, at det er sådan, hvorfor så pludselig formenligt kun?
Men hvis du kan leve for 200-500 kr OM ÅRET, så synes jeg du skal foreslå, at der sker en ændring af dette...
Danmark er en del af verden og hidtil har "Storebror" været USA. Storebror har indflydelse på hvad der sker finansielt på et andet plan end Danmark i og med deres størrelse. Det har Kina også. Da Danmark låner penge af USA, så kan jeg naturligvis blande tingene sammen. Hvad sker der, når USA går bankerot eller Kina vælger at sælge ud af sine Dollars? hvad så. Tror du ikke, at det får indflydelse på lille Danmark.
Stop stop stop! Det her har intet med, hva USA gør, eller hvor man låner pengene! Det her er et spørgsmål om, at forstå det simple begreb INFLATION, bedre kendt som den usynlig tyv, som kommer om natten og stjæler dine værdier...
Mht til at ødelægge mit indlæg. Well...problemet er jo, at det netop er sådan. Og i stedet for, at holde fast i reglen om at have valutaen holdt op imod guld, så har vi økonomisk kaos.
Du aner ik hvilket kaos det ville blive, hvis du vælter den dominobrik, som hedder pengemængde vs guldreserver!
Kan du leve for 300-500 kr om året?
Vil du leve i anaki/bandekrige, som er værre end det Irak osv?
Vil du dagligt kæmpe for en overlevelse?
VIl du leve i et land, hvor alle er lovløse, og hvor der ingen er til at håndhæve lovene?
osv osv osv...
Alt lige fra regeringen, over alle virksomheder, via hele samfundsstrukturen, via dit liv, dit firma, din familie osv er alle koblet sammen i det samfund, som hedder "vækstsamfundet". Og fjerner du en brik, så starter du en domino effekt, som du ikke ønsker at se effekten af. Især ik hvis du svare nej til ovenstående!
Jeg er imod gældssætning ligesom dig, jeg er imod USA lattelige kontrol med alt, jeg er imod overvågningssamfundet, jeg er imod vækstsamfundet og sådan kunne jeg blive ved... Men jeg ønsker på ingen måder at se resultatet af den blodige revolution, som en opgør med pengemængden vs guldreserver bliver...
Så er vi tilbage ved middelalderen, og alt hvad der hedder forbrugsgoder eller velfærd er en by i Rusland!
Du kan ik gøre op med systemet, når alt er systemet. Så er det du vil gøre op med, alt det du kender idag, og sådan er det vel ik?