Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har netop læst en meget intressant artikel på jp.dk.  I artiklen påstår Soros, at Kina kan smadre verdensøkonomien, hvas  synes i om denne påstand ?. Kan Kina virkelig påvirke hele verdens økonomi ?

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48

Ja, tænk på hvad hele verden får fra det land. Stoppede produktionen i Kina ville verdensøkonomien gå i krise indtil man fandt en løsning, hvilket nok ville tage en del år.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55

Svaret er simpelt JA... USA er dybt forgældet til Kina, og hvis Kina starter et udsalg af US Dollars, så kommer der for alvor krise!

Det meste af verden er efterhånden i lommen på Kina, Japan og Emiraterne!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:17

Ja det passer og hvis du er rigtig nysgerrig og vil vide noget mere om hvordan spillet om magt og penge foregår på verdensplan, så tjek dette link ud: http://www.zeitgeistmovie.com/

Få fat i nogle af navnene på personerne, firmaerne og forbindelserne og tjek så på nettet hvad disse ellers står for.

Eks. kan du læse på nettet, at I 1913 var en Dollar = en Dollar. Idag er det ca 0,13 Dollar. Det betyder med andre ord, at indenfor 6-10 år, så er der ingen Dollar mere. Den vil "bryde sammen" og så får USA en ny valuta, der er klargjort. Den hedder "Amero". Du kan læse om Amero på nettet.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja de mennesker der tror at krisen er på retur, de får sig en grim overraskelse.
Vi har set lidt krusninger på vandet, orkanen kommer brølende over de næste 5-10 år.
Så tænk i produkter og services som folk vil efterspørge når de ingen penge har...

Dbh Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Diana Hardington:

Eks. kan du læse på nettet, at I 1913 var en Dollar = en Dollar. Idag er det ca 0,13 Dollar. Det betyder med andre ord, at indenfor 6-10 år, så er der ingen Dollar mere. Den vil "bryde sammen" og så får USA en ny valuta, der er klargjort. Den hedder "Amero". Du kan læse om Amero på nettet.

Nu synes jeg selv, at det er spændende at følge med i diverse ting og teorier, men dine teorier er godt nok nye, eller også har du ik forstået pointerne.

1 US Dollar var i 1913 1 US Dollar, og 1 US Dollar er i 2010 1 US Dollar. Så det er noget sludder at påstå andet...
Men i 1906 eller 1913 der var købekraften af 1 Dollar = 1 Dollar. I 2010 er købekraften af 1 Dollar kun 0,06 Dollar målt i forhold til 1906/1913 niveau. Dvs købekraften på omkring 100 år er faldet med 94%. Og det er altså en helt anden snak!
Og fordi købekraften falder, så betyder det ik, at Dollaren bryder sammen! For alle valutaer har mistet købekraft i de sidste 5-10-25-50-100-200 år. Det er ligesom den måde, at vores vækstsamfund vokser og velstanden øges! Så igen en værre omgang sludder!

Amero´en er USAs måde, hvorpå de vil prøve at slippe af med en gæld, som de aldrig kommer til at betale af på. De vil med andre ord via hyper inflation gøre Dollars værdiløse, og skifte over til Amero, som ik holdes op mod guld, som f.eks Dollars gør, men op mod sølv! Og det sjove er, at Mexico og Canada, nogle af verdens største sølv udvindere er evt deltagere i denne nye valuta...

Efter rigtig mange diskussion herinde med Jacob, Jesper osv, så begynder jeg mere og mere og forstå, hvorfor nogle kalder en konspirations fjols, så snart man stiller spørgsmål ved noget... For der er rigtig mange, som ser en video på nettet, og straks begynder de at sprede rygter om sindsyge teorier, som tager deres udgangspunkt i rigtige informationer. Og er man ik lidt inde i stoffet, så bliver det hele hurtigt til en omgang sludder...
Så pas på med sådanne udtalelser, som du skriver her på Amino, hvis du ik forstår meningen bag teorierne!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:58

Diana Hardington:

Dollaren er ikke længere holdt op mod guld og det har den ikke været længe. Dollaren trykkes af en privat virksomhed og gives mod pant i værdipapirer fra staten som et lån. Lån er med renter og giver gæld. Dollaren har mistet så stor værdi på denne smarte forretnings metode. Tid til at åbne øjnene og se lyset. Dollaren har ikke den købekraft idag, som den havde i 1913, fordi man har valgt at "trykke" mange flere dollars end guldreserverne retfærdiggør.

Dollars er holdt op mod guld... Sådan er det altså! Vi er helt enige om, at værdien af guld reserver ik svare til mængden af Dollars, men det er igen en helt anden snak!
Og ja Dollars har mistet meget værdi, men har du kigget på f.eks Danske kroner? Nej vel?
Prøv du at tjekke købekraften i 1906 og sammenlign den med 2010. Big supprice, så er DK sku også på vej mod afgrunden... ;D
Og tjekker du samtlige andre valutaer, så er hele verden bare i et sort hul, som vi aldrig kommer op af...

Du mixer en masse informationer sammen, og gør ubetydelige informationer så vigtige, at de kan vælte verdens økonomien... Men du gør det sku "the american way" må man sige hehe

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:00

Lasse:

Angående disse lån, kan Kina f.eks. trække lånet tilbage eller er det ikke muligt og hvem er dommer over disse lån, hvis en stridighed skulle opstå?

Kina kan sagtens kræve lånene indfriet, som enhver anden bank ville kunne gøre det... Men har de en interesse i det? Næppe! 

Lasse:

Hvor meget ejer Kina af USA i procent?
Jeg læste at Emiraterne ejede 12% af amerikanske selskaber, er dog ikke sikker på denne fakta.

Mener at Emiraterne + Kina + Japan til sammen sidder på tæt på 50% af alle amerikanske selskaber... Så kan du selv begynde at fordele procenterne, hvis du ved at Emiraterne har 12%...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:45

Diana Hardington:

Det er jo intet værd i praksis at dollaren er holdt op mod guld, hvis der bare trykkes flere Dollars. Så praktisk holdes dollaren ikke op mod guld. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvad et stykke papir siger. man skal se på, hvad realiteterne er, intet andet. Men lad os nu se om 6-10 år, om ikke dollaren forsvinder. 

Jamen fortæl os endelig om en valuta, hvor pengemængden matcher med guldbeholdningen... Jeg lytter, men du finder ingen!
Så at fokusere på det, er totalt irrelevant, og har ingen indflydelse på om Dollars eksistere om 6-10 år. Grunden til at pengemængden skal øge hele tiden er inflation. Inflation gør at velstanden øges i et vækstsamfund, men det kræver også løbende at pengemængden øges, for at matche efterspørgslen og stigningerne.
Det er basal samfunds økonomi!

Diana Hardington:

Jeg er da udemærket klar over, at Danmark har problemer. Det har muligvis noget at gøre med, hvordan "Familien Danmark" styre sin økonomi og hvor de låner penge henne. 

What? Du kan altså ik blande "Familien Danmark" ind i det her. Du er altså nødtil, at holde tingene adskilt, ellers er det totalt umuligt at sammenligne noget!!!
Du blander en masse ting sammen, som du sikkert har set i nogle videoer eller læst, men dine konklussioner og indlæg matcher ik med virkeligheden!

Diana Hardington:

Men så lad os gøre det ufattelig simpelt, så alle kan følge med. Når Federal reserve Bank (FRB) låner 1 dollar til staten USD, så forlanger de sikkerhed for lånet i form af et pant i form af værdipapir. Så længe dollaren lånes skal der betales renter. Den eneste måde det kan lade sig gøre på er at Staten USA låner nye dollar til at betale den 1 dollars rente med og så ruller karusselen.

Er det så nu, at jeg skal ødelægge hele dit indlæg og sige, at sådan har det været lige siden Dollars blev indført, og det samme gælder med kroner.
Det er intet nyt fænomen, men noget som skyldes samfundsopbygningen i 1800-tallet...
Problemet er hverken Dollars, lande, valutaer eller andet. Problemet er centralbankerne og vækstsamfundet, som alle i vesten lever i! Og det er igen en helt anden snak, end det du nævner...
Det er umuligt at diskutere noget, når du tager informationer fra alle mulige steder og mixer dem sammen i et stort kaos.

Æbler, pærer, bananer, tomater, kartofler og tun på dåse er heller ik præcist den samme slags mad. Det er forskellige frugter, grøntsager og madvarer, som på ingen måde kan direkte sammenlignes. Og i dine indlæg sammenligner du disse produkter direkte, hvilket giver forkerte konklussioner, senarier og teorier!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:26

Diana Hardington:

Nej det er rigtigt, formentligt, at der ikke finde dette match mellem guldreserver og valutaen, men det er også problemet. Værdien af penge falder til "lokumspapir" fordi det ikke er holdt op mod guld.

Formentlig? Du har lige konstateret, at det er sådan, hvorfor så pludselig formenligt kun?
Men hvis du kan leve for 200-500 kr OM ÅRET, så synes jeg du skal foreslå, at der sker en ændring af dette...

Diana Hardington:

Danmark er en del af verden og hidtil har "Storebror" været USA. Storebror har indflydelse på hvad der sker finansielt på et andet plan end Danmark i og med deres størrelse. Det har Kina også. Da Danmark låner penge af USA, så kan jeg naturligvis blande tingene sammen. Hvad sker der, når USA går bankerot eller Kina vælger at sælge ud af sine Dollars? hvad så. Tror du ikke, at det får indflydelse på lille Danmark.

Stop stop stop! Det her har intet med, hva USA gør, eller hvor man låner pengene! Det her er et spørgsmål om, at forstå det simple begreb INFLATION, bedre kendt som den usynlig tyv, som kommer om natten og stjæler dine værdier...

Diana Hardington:

Mht til at ødelægge mit indlæg. Well...problemet er jo, at det netop er sådan. Og i stedet for, at holde fast i reglen om at have valutaen holdt op imod guld, så har vi økonomisk kaos.

Du aner ik hvilket kaos det ville blive, hvis du vælter den dominobrik, som hedder pengemængde vs guldreserver!
Kan du leve for 300-500 kr om året?
Vil du leve i anaki/bandekrige, som er værre end det Irak osv?
Vil du dagligt kæmpe for en overlevelse?
VIl du leve i et land, hvor alle er lovløse, og hvor der ingen er til at håndhæve lovene?
osv osv osv...

Alt lige fra regeringen, over alle virksomheder, via hele samfundsstrukturen, via dit liv, dit firma, din familie osv er alle koblet sammen i det samfund, som hedder "vækstsamfundet". Og fjerner du en brik, så starter du en domino effekt, som du ikke ønsker at se effekten af. Især ik hvis du svare nej til ovenstående!

Jeg er imod gældssætning ligesom dig, jeg er imod USA lattelige kontrol med alt, jeg er imod overvågningssamfundet, jeg er imod vækstsamfundet og sådan kunne jeg blive ved... Men jeg ønsker på ingen måder at se resultatet af den blodige revolution, som en opgør med pengemængden vs guldreserver bliver...
Så er vi tilbage ved middelalderen, og alt hvad der hedder forbrugsgoder eller velfærd er en by i Rusland!

Du kan ik gøre op med systemet, når alt er systemet. Så er det du vil gøre op med, alt det du kender idag, og sådan er det vel ik?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)