He-he - det ved jeg skam godt. Jeg tror ikke en døjt på at USA går bankerot ;-)
|
Diana Hardington:Det er jo intet værd i praksis at dollaren er holdt op mod guld, hvis der bare trykkes flere Dollars. Så praktisk holdes dollaren ikke op mod guld. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvad et stykke papir siger. man skal se på, hvad realiteterne er, intet andet. Men lad os nu se om 6-10 år, om ikke dollaren forsvinder.
Jamen fortæl os endelig om en valuta, hvor pengemængden matcher med guldbeholdningen... Jeg lytter, men du finder ingen!
Så at fokusere på det, er totalt irrelevant, og har ingen indflydelse på om Dollars eksistere om 6-10 år. Grunden til at pengemængden skal øge hele tiden er inflation. Inflation gør at velstanden øges i et vækstsamfund, men det kræver også løbende at pengemængden øges, for at matche efterspørgslen og stigningerne.
Det er basal samfunds økonomi!
Diana Hardington:Jeg er da udemærket klar over, at Danmark har problemer. Det har muligvis noget at gøre med, hvordan "Familien Danmark" styre sin økonomi og hvor de låner penge henne.
What? Du kan altså ik blande "Familien Danmark" ind i det her. Du er altså nødtil, at holde tingene adskilt, ellers er det totalt umuligt at sammenligne noget!!!
Du blander en masse ting sammen, som du sikkert har set i nogle videoer eller læst, men dine konklussioner og indlæg matcher ik med virkeligheden!
Diana Hardington:Men så lad os gøre det ufattelig simpelt, så alle kan følge med. Når Federal reserve Bank (FRB) låner 1 dollar til staten USD, så forlanger de sikkerhed for lånet i form af et pant i form af værdipapir. Så længe dollaren lånes skal der betales renter. Den eneste måde det kan lade sig gøre på er at Staten USA låner nye dollar til at betale den 1 dollars rente med og så ruller karusselen.
Er det så nu, at jeg skal ødelægge hele dit indlæg og sige, at sådan har det været lige siden Dollars blev indført, og det samme gælder med kroner.
Det er intet nyt fænomen, men noget som skyldes samfundsopbygningen i 1800-tallet...
Problemet er hverken Dollars, lande, valutaer eller andet. Problemet er centralbankerne og vækstsamfundet, som alle i vesten lever i! Og det er igen en helt anden snak, end det du nævner...
Det er umuligt at diskutere noget, når du tager informationer fra alle mulige steder og mixer dem sammen i et stort kaos.
Æbler, pærer, bananer, tomater, kartofler og tun på dåse er heller ik præcist den samme slags mad. Det er forskellige frugter, grøntsager og madvarer, som på ingen måde kan direkte sammenlignes. Og i dine indlæg sammenligner du disse produkter direkte, hvilket giver forkerte konklussioner, senarier og teorier!