Hvis US Dollars ryger, så er US aktier dødsdømte... Om det gælder guldaktier eller noget andet, så ryger de helt i graven! Så guld SKAL man købe fysisk, hvis man vil sikre sine værdier... |
Jimi Hove:De er ved at beskytte deres kunder imod at gå ind i spekulationseventyr. Det kan jeg godt lide ved en der skal passe på mine penge for tiden.
Keep dreaming! Bankerne er pt bange for, at folk begynder at købe for meget guld op, da det vil presse DEM + aktiemarkedet!
Bankerne tænker ik en skid på dig!!! Hvorfor tilbyder de evt 0,25-1% i rente, når den årlige inflation ligger på 1,5-4%? Hvert år dine penge står i banken, der taber du købekraft...
Alt det her handler ik om et fysisk beløb, men om at bevare sin købekraft om 2-5-10 år!
Folk fatter ik ordet INFLATION!!! Det er en tyv, som kommer om natten, og gør dine opsparede værdier værdiløse! Over de sidste 10 år er inflationen skudt i vejet med over 20% (kan ik huske det præcise tal, men det er vidst mellem 22-25%). Dvs de penge du tjente for 10 år siden kan du købe 20% mindre for idag!
Hvor er banken, som tænker på dig? Hvor er de i dette spil?
Jimi Hove:Jeg kan overhovedet heller ikke se dommedag for mig, det ville kræve at Kina ønskede at jorden skulle under økonomisk, og hvilken interesse har de i det , efter selv at have kæmpet hårdt for at komme frem ? Ingen
Kina er kun en lille brik i et kæmpe puslespil... Når første dominobrik vælter, så vælter hele systemet, fordi hele vores samfund bygger på vækst, vækst, vækst, vækst og vækst. Dvs forbrug, øget forbrug, øget øget forbrug osv. Og det betyder igen gældsætning, øget gældssætning, øget øget gældssætning osv.
Og det har spillet fallit nu... Nu "printer" man penge pt. for at løse problemet, men jo mere man printer, des større bliver behovet for ydeligere kapital... Med andre ord spiralen uden ende!
Bliv gratis medlem