Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 3 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Det var positivt ment Thomas.. Vi ville være glade for at i kom hjem til det hjem som vi kalder Danmark. Dig og Martin har så fået et nyt hjem, men hjem er stadig DK for en masse af os her på Amino.

Så på den måde ville i komme hjem

Nå, jeg skal vidst til at lave noget andet

He-he - det ved jeg skam godt. Jeg tror ikke en døjt på at USA går bankerot ;-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:45

Diana Hardington:

Det er jo intet værd i praksis at dollaren er holdt op mod guld, hvis der bare trykkes flere Dollars. Så praktisk holdes dollaren ikke op mod guld. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvad et stykke papir siger. man skal se på, hvad realiteterne er, intet andet. Men lad os nu se om 6-10 år, om ikke dollaren forsvinder. 

Jamen fortæl os endelig om en valuta, hvor pengemængden matcher med guldbeholdningen... Jeg lytter, men du finder ingen!
Så at fokusere på det, er totalt irrelevant, og har ingen indflydelse på om Dollars eksistere om 6-10 år. Grunden til at pengemængden skal øge hele tiden er inflation. Inflation gør at velstanden øges i et vækstsamfund, men det kræver også løbende at pengemængden øges, for at matche efterspørgslen og stigningerne.
Det er basal samfunds økonomi!

Diana Hardington:

Jeg er da udemærket klar over, at Danmark har problemer. Det har muligvis noget at gøre med, hvordan "Familien Danmark" styre sin økonomi og hvor de låner penge henne. 

What? Du kan altså ik blande "Familien Danmark" ind i det her. Du er altså nødtil, at holde tingene adskilt, ellers er det totalt umuligt at sammenligne noget!!!
Du blander en masse ting sammen, som du sikkert har set i nogle videoer eller læst, men dine konklussioner og indlæg matcher ik med virkeligheden!

Diana Hardington:

Men så lad os gøre det ufattelig simpelt, så alle kan følge med. Når Federal reserve Bank (FRB) låner 1 dollar til staten USD, så forlanger de sikkerhed for lånet i form af et pant i form af værdipapir. Så længe dollaren lånes skal der betales renter. Den eneste måde det kan lade sig gøre på er at Staten USA låner nye dollar til at betale den 1 dollars rente med og så ruller karusselen.

Er det så nu, at jeg skal ødelægge hele dit indlæg og sige, at sådan har det været lige siden Dollars blev indført, og det samme gælder med kroner.
Det er intet nyt fænomen, men noget som skyldes samfundsopbygningen i 1800-tallet...
Problemet er hverken Dollars, lande, valutaer eller andet. Problemet er centralbankerne og vækstsamfundet, som alle i vesten lever i! Og det er igen en helt anden snak, end det du nævner...
Det er umuligt at diskutere noget, når du tager informationer fra alle mulige steder og mixer dem sammen i et stort kaos.

Æbler, pærer, bananer, tomater, kartofler og tun på dåse er heller ik præcist den samme slags mad. Det er forskellige frugter, grøntsager og madvarer, som på ingen måde kan direkte sammenlignes. Og i dine indlæg sammenligner du disse produkter direkte, hvilket giver forkerte konklussioner, senarier og teorier!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:46

Jimi Hove:

Det var positivt ment Thomas.. Vi ville være glade for at i kom hjem til det hjem som vi kalder Danmark. Dig og Martin har så fået et nyt hjem, men hjem er stadig DK for en masse af os her på Amino.

Så på den måde ville i komme hjem

Nå, jeg skal vidst til at lave noget andet

Jeg synes, det er positivt, at de har valgt at være udenlandsdanskere. Det er også mit mål. Satser på at slå mig ned et sted i Californien, formentlig i Los Angeles eller omegn.

Det eneste, jeg ville savne ved Danmark, er en god dansk frokost med smørrebrød, øl og snaps. Mums! :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:47

Thomas Rosenstand:
He-he - det ved jeg skam godt. Jeg tror ikke en døjt på at USA går bankerot ;-)

Jeg håber også i får alle jeres drømme opfyldt derovre. Og jeg flytter måske også snart.. men bare rolig ikke over til jer :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 16:51

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:12

Nej det er rigtigt, formentligt, at der ikke finde dette match mellem guldreserver og valutaen, men det er også problemet. Værdien af penge falder til "lokumspapir" fordi det ikke er holdt op mod guld.

Danmark er en del af verden og hidtil har "Storebror" været USA. Storebror har indflydelse på hvad der sker finansielt på et andet plan end Danmark i og med deres størrelse. Det har Kina også. Da Danmark låner penge af USA, så kan jeg naturligvis blande tingene sammen. Hvad sker der, når USA går bankerot eller Kina vælger at sælge ud af sine Dollars? hvad så. Tror du ikke, at det får indflydelse på lille Danmark.

Mht til at ødelægge mit indlæg. Well...problemet er jo, at det netop er sådan. Og i stedet for, at holde fast i reglen om at have valutaen holdt op imod guld, så har vi økonomisk kaos.

Du er totalt velkommen til at gøre mig fuldstændigt uret. Jeg ville faktisk ønske det var sådan. Det er bare ikke tilfældet.

Hvis det skal være "Tun på dåse" skal det være i vand. Den i olie feder for meget. :-)

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:26

Diana Hardington:

Nej det er rigtigt, formentligt, at der ikke finde dette match mellem guldreserver og valutaen, men det er også problemet. Værdien af penge falder til "lokumspapir" fordi det ikke er holdt op mod guld.

Formentlig? Du har lige konstateret, at det er sådan, hvorfor så pludselig formenligt kun?
Men hvis du kan leve for 200-500 kr OM ÅRET, så synes jeg du skal foreslå, at der sker en ændring af dette...

Diana Hardington:

Danmark er en del af verden og hidtil har "Storebror" været USA. Storebror har indflydelse på hvad der sker finansielt på et andet plan end Danmark i og med deres størrelse. Det har Kina også. Da Danmark låner penge af USA, så kan jeg naturligvis blande tingene sammen. Hvad sker der, når USA går bankerot eller Kina vælger at sælge ud af sine Dollars? hvad så. Tror du ikke, at det får indflydelse på lille Danmark.

Stop stop stop! Det her har intet med, hva USA gør, eller hvor man låner pengene! Det her er et spørgsmål om, at forstå det simple begreb INFLATION, bedre kendt som den usynlig tyv, som kommer om natten og stjæler dine værdier...

Diana Hardington:

Mht til at ødelægge mit indlæg. Well...problemet er jo, at det netop er sådan. Og i stedet for, at holde fast i reglen om at have valutaen holdt op imod guld, så har vi økonomisk kaos.

Du aner ik hvilket kaos det ville blive, hvis du vælter den dominobrik, som hedder pengemængde vs guldreserver!
Kan du leve for 300-500 kr om året?
Vil du leve i anaki/bandekrige, som er værre end det Irak osv?
Vil du dagligt kæmpe for en overlevelse?
VIl du leve i et land, hvor alle er lovløse, og hvor der ingen er til at håndhæve lovene?
osv osv osv...

Alt lige fra regeringen, over alle virksomheder, via hele samfundsstrukturen, via dit liv, dit firma, din familie osv er alle koblet sammen i det samfund, som hedder "vækstsamfundet". Og fjerner du en brik, så starter du en domino effekt, som du ikke ønsker at se effekten af. Især ik hvis du svare nej til ovenstående!

Jeg er imod gældssætning ligesom dig, jeg er imod USA lattelige kontrol med alt, jeg er imod overvågningssamfundet, jeg er imod vækstsamfundet og sådan kunne jeg blive ved... Men jeg ønsker på ingen måder at se resultatet af den blodige revolution, som en opgør med pengemængden vs guldreserver bliver...
Så er vi tilbage ved middelalderen, og alt hvad der hedder forbrugsgoder eller velfærd er en by i Rusland!

Du kan ik gøre op med systemet, når alt er systemet. Så er det du vil gøre op med, alt det du kender idag, og sådan er det vel ik?

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 17:40

Jeg synes folk ofte har et dommedagssyn på deres egen nutid; fremtiden bringer altid en eller anden form for katastrofe :) Men det er jo menneskeligt og en måde at overleve når livet bliver hårdt igen. Synes dog folk lige bør slå koldt vand i blodet mht Kina.

Kina er stadig meget langt fra noget I-land, og jeg har selv ikke nogen stor tro til Kina, med mindre deres styre ændres. Ja, de skal da nok kunne få indflydelse, eller det har de sådan set haft i lang tid især på Danmark (hvilket jeg synes er meget usmagelig opførsel fra DK's side), men med mindre de virkelig liberaliserer deres land så kommer de altså bare ikke videre trods de har en kæmpe købekraft. Og hvorfor fokuserer alle på Kina? Indien har lige så mange eller må ved at være flere mennesker i verdenen og de er trods alt noget mere liberalt og vestligt orienteret (men ja, jeg ved godt de har masser af problemer med klasseopdeling, politikerne, terror, osv stadig).

Indien vil helt sikkert have en del mere at skulle have sagt når de engang får styr på deres interne problemer. Kina vil stadig være et diktatur, og selvom de stormer frem nu pga deres progressive indstilling så kan det lige så hurtig vende igen afhænger af hvor meget Kina nu vælger at blive influeret af liberalisering.

Hvis Kina leger med USA så får de selv rigtig rigtig mange problemer på halsen. Og hvis kina vil lege med verdensøkonomien så skal de nok få rigtig mange flere problemer på halsen. De har masser af interne problemer som folk vil være mere end glade for at trække op igen.

Og så er det en helt anden snak om den nuværende krise (selvom der selvfølgelig er ting der hænger sammen der)....

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:58

Kina er det suværent største land i verden Dan, Indien har "kun" 1.1 mia indbyggere - imod Kina med 1.3 mia mennesker.

Der er langt flere købedygtige mennesker i Kina end Indien, men du skal heller ikke se dem som 2 enheder, men som én - deres kultur er tættere på hinanden end vores og kinesernes. Jeg kunne derfor levende forestille mig et tæt samarbejde med de 2 lande - også ved jeg godt hvem der sætter dagsordnen ;-)

Kina har mange fattige mennesker også, men de har en befolkning i middelklassen på 300-400 mio mennesker - det er altså ligeså mange som hele EU! Vi er skide små i forhold til de størrelser de opererer med i Asien.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13

Dan @ Abcel:

Jeg synes folk ofte har et dommedagssyn på deres egen nutid; fremtiden bringer altid en eller anden form for katastrofe :) Men det er jo menneskeligt og en måde at overleve når livet bliver hårdt igen. Synes dog folk lige bør slå koldt vand i blodet mht Kina.

Du skal tænke på at omkring en tredjedel af alt der bliver lavet i DK stammer fra Kina, det er alt det som vi ikke kan lave, til rimlige priser, eller som del af nogle ting.

Mange firma'er i DK får produceret rigtig meget i Kina, enten via egne fabrikker eller underleverandører, og det gør så også at vi i DK vil komme til at mærke at der sker ændringer i deres status samt økonomi.

Der det reele problem ligger, er jo netop at, fra at være en stabil suverænitet, uden interresse i andre økonomier, til at invisterer overskudet i andre økonomier, gør det at deres beslutninger kan have betydning langt ud over deres grænser.

Hvor vi her i DK invisterer i velfærd, så har kina valgt at invisterer i andre nationer, og derved opnå en magt. Men det som der er problemet, er at da de ikke er underlagt de samme valuta systemer, som dem de handler med, det vil sige at de selv suverent styre deres valuta, og ikke verdensøkonomien, så vil de kunne holde den kunstigt nede, sådan at væksten ikke har indflydelse på den.

I idien, hvor de mere arbejder efter de verdens omspændende markedsmekanismer, er der andre forhold som der gør sig gældende, og desvære har det land, jo allerede vist sig at være et dyrt land at producere i, da man jo alt andet lige også skal tage de forholdsvise lange fragtruter med.

/Kenneth

Side 3 ud af 13 (130 indlæg)