Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har netop læst en meget intressant artikel på jp.dk.  I artiklen påstår Soros, at Kina kan smadre verdensøkonomien, hvas  synes i om denne påstand ?. Kan Kina virkelig påvirke hele verdens økonomi ?

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:48

Ja, tænk på hvad hele verden får fra det land. Stoppede produktionen i Kina ville verdensøkonomien gå i krise indtil man fandt en løsning, hvilket nok ville tage en del år.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:17

Ja det passer og hvis du er rigtig nysgerrig og vil vide noget mere om hvordan spillet om magt og penge foregår på verdensplan, så tjek dette link ud: http://www.zeitgeistmovie.com/

Få fat i nogle af navnene på personerne, firmaerne og forbindelserne og tjek så på nettet hvad disse ellers står for.

Eks. kan du læse på nettet, at I 1913 var en Dollar = en Dollar. Idag er det ca 0,13 Dollar. Det betyder med andre ord, at indenfor 6-10 år, så er der ingen Dollar mere. Den vil "bryde sammen" og så får USA en ny valuta, der er klargjort. Den hedder "Amero". Du kan læse om Amero på nettet.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja de mennesker der tror at krisen er på retur, de får sig en grim overraskelse.
Vi har set lidt krusninger på vandet, orkanen kommer brølende over de næste 5-10 år.
Så tænk i produkter og services som folk vil efterspørge når de ingen penge har...

Dbh Martin

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:50

Martin Thorborg:

Ja de mennesker der tror at krisen er på retur, de får sig en grim overraskelse.
Vi har set lidt krusninger på vandet, orkanen kommer brølende over de næste 5-10 år.
Så tænk i produkter og services som folk vil efterspørge når de ingen penge har...

Dbh Martin

Det vil sku vaere positivt hvis der gaar 5 aar inden orkanen kommer brølende

http://www.trendsresearch.com/index.htm

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Det her emne interesserer mig sindssygt meget, så jeg må altså lige udrede nogle misforståelser med noget fakta :-)

Guldstandard. USA gik væk fra guldstandarden i 73. At dollars er bundet op på guld betyder ikke at man får den samme mængde guld for den samme mængde dollars altid. Det betyder alene, at Staten garanterer at du kan veksle de pengesedler, den har udstedt, til en vis mængde guld. Formålet er her, at hvis du mister tilliden til dollaren, så kan du bytte til guld i stedet.

Mængden af dollar. Der er intet underligt i, at der produceres flere pengesedler af en given valuta. Det er praktisk og nødvendigt, sålænge det repræsenterer en merværdi og vækst. Se på det, logisk at vi har brug for dobbelt så mange pengesedler hvis vi producerer dobbelt så meget (værdi), hvilket alt-andet-lige holder priserne på samme niveau.

USA vs. Kina. Den amerikanske stat udsteder obligationer og disse købes af Kina. Obligationerne kan betragtes som tilgodebeviser/gæld, som Kina (og andre asiatiske lande) har akkumuleret over en årrække.

USAs situation er fortvivlende og værre end Grækenland, når man dykker længere ned i sagerne, hvad jeg ikke kan gøre her. Den økonomiske krise er overstået, men vi er på vej mod den økonomiske katastrofe.

En udbredt myte er, at Kina har "behov" for at aflevere sin produktion til USA mod tilgengæld at få tilgodebeviser. Jeg fristes til at påpege, at dette selvfornægtelsessyndrom også er kendt fra andre steder.

Vi står overfor en økonomisk katastrofe af dimensioner, som folk i 30'erne (som mig) umuligt kan fatte, da vi aldrig nogensinde har prøvet det.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:32

Jeg kan i øvrigt tilføje, at guldprisen i dollars siden 2003 er 5-doblet.

Langt de fleste økonomer tolker dette som et udtryk for, at værdien på guld er steget. Jeg mener den åbenlyse forklaring i stedet er, at dollarens værdi og tillid er faldet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)