Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invistering af penge

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der med at skyde på nogle random aktier er i hvert fald ikke mig :-). Er der i øvrigt ikke nogle forholdvis store gebyrmæssige omkostninger ved at have 10 forskellige aktier til en værdi af 10.000 DKK?

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:18

DC Trading:

Hej Casper

Hvor højt er dit investeringsbeløb?

Jeg er ved at udarbejde et investerings prospect og ville gerne høre hvor meget afkast i % investorer er tilfredse med over 1,2,3 år? Altså hvad synes de, er et tilfredsstillende afkast. Kan se at de 3.35% ikke gør ret meget for dig, så derfor spørger jeg :) 

Så godt den var stilet til Casper..

Men det afhænger jo af risikoen...

3,35 % kan være rigtig fint ved - som her - 0 % risiko.

Mens 20 % i (forventet) afkast kan være rigtig skidt hvis der fx er ligeså stor chance for at tjene det som for at tabe det......

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:19

Hvorfor ikke smide 100.000 i en velovervejet AdWords kampagne eller lignende. Det havde jeg gjort, hvis jeg havde knasterne til det og skulle vælge mellem kedelige 3-5-10%, eller muligheden for at lave big dough :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 22:26

Hej Vitality Source

Du har ret i, at selskaber er skattefri af aktieavancer, hvis de ejer mere end 10% af aktierne i det selskab, der er investeret i, men der er ikke noget krav om aktivt ejerskab. Skattefriheden gælder også ved en passiv investering.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 22:30

Casper Schneidereit:

Det der med at skyde på nogle random aktier er i hvert fald ikke mig :-). Er der i øvrigt ikke nogle forholdvis store gebyrmæssige omkostninger ved at have 10 forskellige aktier til en værdi af 10.000 DKK?

Jo, især hvis de er udenlandske (og deotgebyrerne er også højere).

Men, når det så er sagt, kan man da fint finde nogle danske online brokere der har en meget lav kurtage på danske aktier, og lave depotgebyrer, der sagtens kan gøre det billigt at sprede sig sådan som du nævner.

Vælger man en "køb og behold"-strategi, betyder handelsomkostningerne selvsagt mindre. Depotgebyr betales typisk årligt.

Omvendt kan man jo ligeså godt finde en investeringsforening der tracker (dvs har den samme fordeling (vægt)) som et index. Disse har ofte meget lave omkostninger. Og det er de færreste der kan slå markedet. Og et MEGA stort - men ofte overset - PLUS er, at dit tidsforbrug er nul. Tjen dine penge på det du er god til, og lad din investering passe sig selv.   

(nu er vi jo så ude over dine 3 års horisont!)

mvh

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 22:34

Hehe...

MEn jeg er da nysgerrig efter at høre hvordan man gør det...

Hvad er forrentningen? Og er det muligt at sætte en værdi på risikoen?

Mvh

Christian

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 22:41

Esben Christensen:

Hej Vitality Source

Du har ret i, at selskaber er skattefri af aktieavancer, hvis de ejer mere end 10% af aktierne i det selskab, der er investeret i, men der er ikke noget krav om aktivt ejerskab. Skattefriheden gælder også ved en passiv investering.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Det jer egentlig mente med passiv/aktiv-sondringen var sådan set der skelnes mellem om det placering/ejerskab i datterselskabs-/koncernselskabsaktier versus porteføljeaktier.
Men så længe andelen er minimum 10 %, så er det ligegyldigt, altså.....?! (via et selskab forståes)

mvh

Christian

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 23:06

Ok det er bare i orden :)

Men hvis du smider 100K og efter 2 eller 3 år får 125K, så lyder det jo som en god handel som investor eller hvordan? Leder efter et cirka %-tal, hvor investoren tænker "det var satme en go investering" 

Sådan noget er rart, at vide hvis man skal gøre sit prospect attraktiv for investorer. En garanti af afkastet, hvis man kan formulere det sådan.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:10

Nu har Vitality været inden på det. Afkast og risiko skal jo balanceres og afspejle hinanden. Så det er umuligt at svare på, når risikoen ikke er kendt.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:12

Der er kun en ting, som er sikkert i disse tider, og det er naturalier og råvarer...

Guld, Sølv, Platin, Kobber, Afgrøder osv... Alt andet er ik det papir værd, som det er trykt på! Og slet ik hvis der snart kommer hyperinflation, som mere og mere tyder på...

Du skal ik købe optioner eller futures, men købe fysiske råvarer... Dvs fysisk guld, sølv eller andet... Så sikre du dine værdier!

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)