Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invistering af penge

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi jeg er pessimist :-)... Jeg vil ikke risikere at have et mindre beløb, end hvad jeg startede med,og de 3,55% kan godt stille mig tilfreds som tingene ser ud idag.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 21:40

Jeg lytter med.:)

Men måske skal  man investere pengene i et projekt, end sætte dem i banken..(Men problemet er så at det ikke  er risikofrit!)

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med de store bevægelser kurserne har taget de sidste 3-4 år, så kan man godt forstå manden er lidt skeptisk.

Her under finanskrisen blev alle "regler" om "sikre" investeringer osv. sat ud af kraft.

".......med 95 % sikkerhed svinger din investering indenfor denne lille (fx -2% til +8%) pr. år - det kan du da sagtens sove trygt for om natten, ikke lille ven?!"

...problemet var så bare at i 95 % af tilfældene faldt investeringerne langt mere end 2 %...så skepsis, er vist naturligt i disse dage...rationelt? Næppe...

mvh

Christian

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 21:44

Ja, så er vi ude i om det skal være aktivt eller passivt ejerskab...

Hvis du ejer mere end 10 % og ejerskabet er aktivt, ja så er beskatningen gunstig selskabsregi...0 %.

(skatterådgivere: correct me if I am wrong...)

Mvh

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 21:45

Køb en spredt portefølje af tilfældige udenlandske aktier

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 21:49

Anders Andersen:

Køb en spredt portefølje af tilfældige udenlandske aktier

Med en investeringshorisont på 3 år og en risikoprofil der siger "nul risiko", så er det præcis det modsatte af et godt råd......

Derudover er omkostningerne (depotomkostninger og handelsomkostninger) for store ved køb af udenlandske papirer i forhold til at det "blot" er 100.000 kr der skal placeres. 

Og hvorfor tilfældige OG udenlandske...?

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 22:00

Vitality Source:

Med en investeringshorisont på 3 år og en risikoprofil der siger "nul risiko", så er det præcis det modsatte af et godt råd......

Hvorfor skulle dette være et dårligt råd?

Tilmeldt 3. Dec 08
Skrevet kl. 22:09

Altså, du mener, hvorfor skulle det være et dårligt råd at købe tilfældige udenlandske aktier?

- Af samme årsager som nævnt ovenfor (med udgangspunkt i trådstarters forhold: 100.000 der skal placeres, meget lav risiko, og 3 års horisont).

Men for mange andre kan det da være ganske godt råd at gøre som du skriver...det kommer jo an på mange af de allerede omtalte faktorer som horsiont, investeringsbeløb, risikoprofil etc.

Men jeg er nu stadigvæk lidt ulden ved det med tilfældige aktier - selvom der for er masser af tilfælde hvor aktie-analytikerne (formodet de bedste på feltet...) har ramt ligeså rigtigt (forkert...) som amatørerne.

mvh

Christian

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 22:12

Hej Casper

Hvor højt er dit investeringsbeløb?

Jeg er ved at udarbejde et investerings prospect og ville gerne høre hvor meget afkast i % investorer er tilfredse med over 1,2,3 år? Altså hvad synes de, er et tilfredsstillende afkast. Kan se at de 3.35% ikke gør ret meget for dig, så derfor spørger jeg :) 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:16

Hej DC,

Det er ikke fordi jeg vil invistere :-) Jeg vil bare have mine penge bedre forrentet end de 0,25%, men med samme sikkerhed. Jeg binder så pengene mod at få en bedre rente.

Det konkrete beløb vil jeg ikke smide ud her på Amino, men lad os bare tage udgangspunkt i 100.000 DKK.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 2 ud af 7 (61 indlæg)