Jeg har undersøgt muligheden for at invisteret et beløb bedst muligt. FIH erhversbank giver 3.350% i rente over 3 år. Dvs ca. et afkast på 10.000 over 3 år ved en invistering på 100.000. Det er den sikreste måde, kan jeg umildbart komme frem til, da beløbet er dækket af indskydergarantifonden? Et lidt mere usikkert alternativ er at købe en bunke aktier, som typisk har haft et højt udbytte. Danske bank har ikke giver udbytte de seneste par år, men før det har den ligget på ca. 7 kr pr. aktie. Ved 740 aktier givet det et udbytte på 5180 pr. år. Under alle omstændigheder så skal jeg have fundet en løsning der er bedre end 0,25% som jeg pt. får. Jeg har ikke behov for beløbet de næste 3 år, men jeg er slet ikke indstillet på at tage nogle "chancer", eller løbe nogen risiko. Har i gode råd? Med venlig hilsen
|
Hej Casper,
Medmindre du vil hjælpe en afrikansk nevø til svigersønnen til en nylig afdød dikator med at få frigivet $20.456.000 fra en bank.
Så tror jeg faktisk, at du selv kommer med svaret. Jeg har ikke regnet på Obligaioner, men der løber du en mindre kursrisiko.