Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invistering af penge

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Andersen:

Hvis man forstår futures og optioner så er det udmærkede værktøjer til at invester med. Men igen, som med alting, hvis man ikke ved hvad man laver, så er meget farligt. Med future og options kan man tilpasse risiko og afkast til det interval man vil ligge i. så længe der bliver handlet korn, guld, olie eller aktier er optioner og futures meget fornuftigt.

Det er jo spekulant værktøjer og intet andet... Uden optioner, futures og andet crap i den retning, så kunne olie, guld, metaller, råvarer mm ik handles ud i fremtiden...

At folk ik kan se, at optioner 2-3 år ude i fremtiden er luft, det fatter jeg ik... På 2 mdr væltede hele verdens økonomien, på 36 timer opstod der krig i mellemøsten, i en uge var Grækenland på randen af konkurs, men "professionelle investorer" de kan forudse olieprisen flere år ud i fremtiden...

Se det er Bullshit og salgs gas!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:00

Det ser ud som om det at tjene pengene er den lette del. Det svære er at beskytte "værdien" af dem på sigt :-)... Under alle omstændigheder er min nuværende løsning i tilfredsstillende. Omvendt så virker det dumt i mine øjne at købe eksempelvis guld, da prisen er meget høj?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:02

Casper Schneidereit:

Omvendt så virker det dumt i mine øjne at købe eksempelvis guld, da prisen er meget høj?

Host host sølv ;D

Fylder mere meeeeen ;D

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 00:16

hehe - Jeg elsker den her diskution!

Forventer du hyperinflation inden for 2-3 år? Fordi ellers giver det ikke mening at diskutere. Hvis du gør det, så er dit argument godt.

Jeg forstår dit eksembel med 4%, 6%, 8%, men det er en "hvad nu hvis" situation som vi ikke er i.

Fordi 10% afkast på din aktier om året i tre år mens inflationen er på 2 % vil give et afkast på 26%. Så er spørgsmålet om du tror guld pludselig går amok og stiger 26% over de næste 3 år eller om inflationen går amok.

Og nej jeg er ikke enig i tanken om at råvarer og ejendomme er det eneste der beskytte mod hypper inflation.

PS. Hypper inflation er meget sjældent.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 00:18

DC Trading:

Dit er nok vaskeægte bullshit. Sorry, men der findes bombe sikre investeringer i form af fx. råvarer/fysiske varer, grøn energi, ejendomme, jord og jeg kunne blive ved. Altafgørende er prisen på det. 

Så pak din snæversynede olie-replik sammen, tak :)

Du har lige sat ejendomme og bombe sikker investering i den samme sætning:-)

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:22

Anders Andersen:

DC Trading:

Dit er nok vaskeægte bullshit. Sorry, men der findes bombe sikre investeringer i form af fx. råvarer/fysiske varer, grøn energi, ejendomme, jord og jeg kunne blive ved. Altafgørende er prisen på det. 

Så pak din snæversynede olie-replik sammen, tak :)

Du har lige sat ejendomme og bombe sikker investering i den samme sætning:-)

Jep, kombineret med "altafgørende er prisen". Nu er jeg ejendoms spekulant, så det er mit område. Krisen har været et paradis for dygtige ejendoms spekulanter. Men det ville du have vidst, hvis du selv var en Smile

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 00:24

Fashion-Seller:
Det er jo spekulant værktøjer og intet andet... Uden optioner, futures og andet crap i den retning, så kunne olie, guld, metaller, råvarer mm ik handles ud i fremtiden...

Futures kommer i virkeligheden fra landmænd som ikke kunne være sikker på hvilken pris de kunne få for deres korn når det blev høstet i sen-sommeren. Derfor kunne landmænd sælge kornet som en future til mølleren. Der med kunne landmanden være sikker på at få en fast pris for sit korn, så han var sikker på at kunne købe korn til så frø til året efter.

I dag bliver det brugt til at spekulere, men også til at sikre virksomheder at de kan købe f.eks. olie til en bestem pris om 6 måneder.

Der er stor forskel på future og options. Nogle er meget risikable mens andre er meget lidt. Du kan ikke slå det hele over en kam.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 00:30

:-)

Det var jeg - "Investment analyst" i Property Group 2007-2008 :-)

Og enig finanskrisen var der hvor man kunne lave rigtig god investeringer, men som du nok ved så er det ikke alle ejendoms spekulanter som gør det ligeså godt som dig, og det må jo være fordi ikke alle ejendoms investeringer er bombe sikre. Der er en risiko ved alt ting, uanset prisen, men prisen afgøre hvad risikoen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34

Anders Andersen:

Forventer du hyperinflation inden for 2-3 år? Fordi ellers giver det ikke mening at diskutere. Hvis du gør det, så er dit argument godt.

Jeg forstår dit eksembel med 4%, 6%, 8%, men det er en "hvad nu hvis" situation som vi ikke er i.

Hvis du pumper billiarder og atter billiarder af kr ud i markedet, og begynder at bruge disse til at afbetale gæld, så kender vi vist alle konserkvensen...
Om det bliver hyper inflation eller meget høj inflation i en årrække er umuligt at sige, men der kommer en reaktion, og den kommer snart!

Anders Andersen:

Og nej jeg er ikke enig i tanken om at råvarer og ejendomme er det eneste der beskytte mod hypper inflation.

Hva er der ellers?

Anders Andersen:

PS. Hypper inflation er meget sjældent.

Hyperinflation eller høj inflation er begge dårlige ting...

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:39

For lige at slå den fast så skrev jeg "Sorry, men der findes bombe sikre investeringer i form af fx. råvarer/fysiske varer, grøn energi, ejendomme, jord og jeg kunne blive ved. Altafgørende er prisen på det. "

altså: skrev ikke at ALLE ejendomsinvesteringer var sikre. Men at der fandtes bombe sikre investeringer i form af "bla bla bla"

Derudover skrev jeg også "dygtige spekulanter" og er man dygtig, så er der ikke noget der hedder held eller uheld i ejendomsspekulation. Jeg kan skrive et bombesikkert investerings projekt herinde på Amino, hvis du vil se, at der faktisk findes investerings projekter der UMULIGT kan gå galt. Jeg vil så gøre det i en ny tråd, hvis folk er interesseret i at se det.

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)