Et forløb for dig, der grundlæggende ved hvordan du vil drive din egen virksomhed - men alligevel gerne vil lære noget mere
Tidspunkt
De 11 kursusaftener afholdes torsdage kl.18-22.
Kursusstart
Torsdag d. 11. november 2010
Udbytte
Har du gjort dig dine første erfaringer som iværksætter, så er Trin 2 skræddersyet til dig. Vi berører de væsentligste områder, du som leder af en mindre virksomhed skal kunne beherske i dagligdagen.
Emnerne behandles i temaforløb, der uafhængigt af hinanden giver udbytte, idet hvert emne som regel afrundes over en enkelt aften.
Oplægsholderne
Oplægsholderne er praktikere med fingeren på pulsen og stor faglig indsigt - typisk med det pågældende emne som deres ansvarsområde. Derfor har de en opdateret viden, der betyder, at undervisningen altid er præcis, aktuel og anvendelig.
Forløbet tager udgangspunkt i din virkelighed
Der er ingen facitliste i det frie erhverv. Det er dig og dine dispositioner, der er afgørende for, om du får succes eller ej. Derfor er det dine ideer og planer, der er med til at skabe indholdet af forløbet.
Anvendelse
For at få maksimalt udbytte af forløbet, anbefales det, at du løbende indarbejder emnerne i din egen virksomhed.
Program
1. aften: torsdag den 11. november 2010:
Kursusleder fra Infolink Kurser, Gitte Madsen.
Du præsenterer dig selv og dine tanker og evt. idéer. Du vil finde ud af, at der er en masse andre, der har samme udfordringer som dig. Denne første dag „skaber" vi kurset sammen. Fortæller du noget om dine idéer, får du en masse tilbage. Stil krav til kurset! Og lad os høre dem den første aften. – Det handler om at sætte mål.
2. aften: torsdag den 18. november 2010:
Markedsføring. Hvordan gør du dit produkts egenskaber og kvaliteter kendt af andre end dig selv? Du skal vide noget om markedsføring. Lær din målgruppe at kende. Og få skabt din egen profil på markedet!
3. aften: torsdag 25. november 2010:
Søgemaskineekspert, Gitte Madsen, Topsight.
Bliv set af søgemaskinerne på internettet. Anvendelige fif til hvordan du bliver set på Internettet? Hvordan skal din hjemmeside bygges op? Hvad kan du ellers gøre for at få besøgende på din hjemmeside?
6. aften: torsdag den 2. december 2010:
Kommunikationskonsulent, Lene Høg, Ad hoc kommunikation
Presse. Hvordan kommer du i dialog med pressen, aviser, blade - hvilke pressemeddelelser/artikler kommer i aviser og blade og hvilken gavn kan du have af presseomtale? Hvordan arbejder man i det hele taget med tekstarbejde til pressen i sin virksomhed?
Kursusleder, Gitte Madsen
Synlighed. Hvad kan du gøre for at blive mere synlig overfor dine omgivelser og potentielle under?
5. aften: torsdag den 9. december 2010:
Salgscoach Jannie Illum Gade, Ilum Gade.
Salgsplanlægning. Hvordan ser din kundeplatform ud i dag - hvordan vil du gerne have, at den skal se ud fremover? Hvilken strategi og hvilke aktiviteter skal du iværksætte, for at det sker? Kom og få værktøjer til at strukturere salgsindsatsen i din virksomhed
6. aften: torsdag 13. januar 2011:
Rådgiver Tina Kramer, Kramer rådgivning og sparring
Tidsplanlægning. Tiden er den samme størrelse for os alle. Men vi forvalter tiden forskelligt. Hvordan forvalter du din ”kostbare” tid? Kom og få værktøjer til at forbedre din planlægning af dagen og dit daglige arbejde. Vær med til at blive mere effektiv.
7. aften: torsdag den 20. januar 2011
Strategi og styring af virksomhed: Hvad skal en strategi indeholde, for at virksomheden får succes. Med fokus på både udnyttelse af virksomhedens ressourcer og markedsandele? Strategien skal følges op af handling
8. aften: torsdag den 27. januar 2011:
Salgscoach Jannie Illum Gade, Ilum Gade.
Det personlige salg: Hvordan kommer du i dialog med kunderne og opnår et positivt resultat? Med udgangspunkt i det, som gør din virksomhed til noget specielt vil vi arbejde med konkrete salgsteknikker, så du er godt forberedt til dit næste salgsmøde
9. aften: torsdag den 3. februar