å 2 timer bliver du opdateret på markedsføringsloven og dens anvendelsesområder lige nu. 2 timer vil spare dig for mange bekymringer, kedelige omme´re og unødvendige omkostninger.
Det er blevet både lettere og billigere at ramme forbrugerne med virksomhedens reklamebudskaber. Samtidig er forbrugerne blevet mindre påvirkelige, mindre tillidsfulde og langt mere kritiske overfor indtrængen af reklamebudskaberne i deres daglige gøren og laden. Forbrugerombudsmanden har derfor udvidet sit fokus på en lang række markedsføringsaktiviteter og skærpet tilsynet med stor betydning for virksomhedens markedsføring.
Hvert emneområde bliver grundigt illustreret med praktiske eksempler, og de forskellige konsekvenser der aktiveres, når der trædes ved siden af.
-------------------------------------------------------------------------
Markedsføringsloven digitalt – online og sociale medier
Det er nemt og billigt – men kan hurtigt blive rigtig rigtig dyrt. EU’s arbejdsgruppe og Datatilsynet har set til med stor bekymring og arbejdet målrettet på at regulere markedsføring i de sociale medier og onlinemarkedsføring generel
Introduktion til relevant lovgivning
Særligt om elektronisk markedsføring (herunder tip-en-ven funktioner)
Særligt om reklameidentifikationskravet (herunder viral markedsføring)
Reglernes anvendelse på de sociale medier (udgangspunkt i sagen om Danske Bank)
Udbydernes vilkår for annoncering (for eksempel Facebooks vilkår)
Hvem har ansvaret – udbyderen, annoncøren og/eller brugerne?
Husk persondataretten
Konsekvenser ved manglende overholdelse