Hele vores verden og dagligdag er på vej ind i en ”smart” periode - i betydningen mere digital, mere intelligent, mere værdiskabende for byerne, borgerne og brede dele af erhvervslivet. Smart city-projekterne får blandt andet stor betydning for forretningsmulighederne for it-branchen i de kommende år.
I Region Midtjylland har startskuddet lydt for udviklingen af smart cities. Der arbejdes på kryds og tværs med idéer og behov i alle retninger.
Men hvad betyder det specifikt for it-erhvervet og vores teknologier?
- Hvordan skal vi udvikle nye ledelses-, forretnings- og styringsmodeller, når fremtiden er digital?
- Hvordan sikrer vi, at vi får designet de smarte løsninger, så de understøtter behovene hos borgmestrene, brugerne, borgere og byerne?
- Hvad vil der ske med apps, sociale medier og andre teknologier, når vi går smart-vejen?
- Hvilken betydning får ”smart” for vores kommunikation?
- Hvordan spiller den menneskelige intelligens sammen med teknologierne?
Disse spørgsmål forsøger vi at komme nærmere, når vi på Event 2012 kigger på Smart City-begrebet inden for områderne:
- Sociale medier
- Apps
- Design
- Forretningsudvikling
Vi indleder dagen med en generel indføring i Smart City-begrebet ved den britiske it-pioner Ben Hammersley. Derefter kan du frit vælge, om du ønsker at høre indlæg, der relaterer sig til Sociale medier, Apps, Design eller Forretningsudvikling.
Konferencen afsluttes med et inspirerende foredrag ved den kendte hjerneforsker Peter Lund Madsen. Han giver os et underholdende indblik i hjernen med fokus på kreativitet. Hvor kommer de gode idéer fra og hvordan kan vi blive mere bevidste om at gøre vores hjerner mere kreativt tænkende?