For små og mellemstore virksomheder, som vil bruge digitale og sociale medier i udviklingen af sin virksomhed.
Over fem kursusdage startende den 22 oktober får du opbygget den nyeste viden om brugen af digitale værktøjer til kommunikation og markedsføring, så du kan tage fat på de digitale udfordringer din virksomhed står overfor. Du får:
• nyeste viden og de bedste værktøjer til at manøvrere i junglen af digitale muligheder
• svar på, hvad det kræver af din virksomhed
• overblik over platforme med forretningssigte for jer
• mulighed for at opbygge dit digitale samarbejds- og virksomhedsnetværk
For virksomheder under 3 år, beliggende i Region Midtjylland og med vækstpotentiale.
DAG 1 (22/10)
Intro: Digital kommunikation – Muligheder for de deltagene virksomhedstyper.
Inden dag 1 beder vi jer besvare et spørgeskema, som viser status på jeres digitale situation. I netværket arbejder vi videre på inputs herfra, og vi gennemgår basisviden om kommunikation via digitale medier. Vi giver jer et overblik over muligheder og tendenser samt cases indenfor sociale medier. Temadagene relateres løbende til netværkets behov.
DAG 2 (30/10)
Tema 1: Kunde- og brugerinddragelse i den digitale kommunikationsproces
Vi sætter fokus på jeres udfordringer og forudsætninger for at kunne opfylde jeres kunders behov. Hvordan kan du involvere kunder i dine produkter eller services?
DAG 3 (7/11)
Tema 2: Digital markedsføring – Klar Digital Tale
Vi udvikler virksomhedens grundfortælling til digitale budskaber – f.eks. på hjemmeside, nyhedsbrev og sociale platforme – især med fokus på, hvordan du kan få kanalerne til at spille sammen. Vi skaber grundlaget for en varig tilstedeværelse med det rette budskab og indhold på de digitale og sociale medier.
DAG 4 (18/11)
Tema 3: Organisering og effektmåling
Du får indblik i mulighederne for at måle effekten af virksomhedens digitale tilstedeværelse. Nøgleordene er effektmåling, databehandling og brugerindsigt.
DAG 5 (26/11)
Afslutning: Konceptudvikling og digital strategi
Vi samler op på de enkelte temaer i relation til jeres konkrete hovedudfordringer, og vi tager de indledende skridt til at udarbejde en digital strategi.
Kontakt:Teknologisk Institut
Lars Frello,T: 72 20 29 11 // E: lsf@teknologisk.dk
Robert Andersen,T: 72 20 20 33 // E: rsan@teknologisk.dk