Mange iværksættere definerer deres målgruppe for bredt og har derfor ikke fokus på de rigtige kunder. Workshoppen giver dig en række metoder til at udvælge de kunder, du får mest ud af. Vi arbejder med at definere den særlige værdi, du tilbyder dine kunder, holdt op mod hvad kunderne værdsætter og vil betale for. Og vi fokuserer på, hvilke markeder der findes og hvilken position du kan og vil indtage. Efter workshoppen kan du definere de kunder, der giver størst værdi og skiller dig ud.
Workshoppen omfatter:
Værdiskabelse: Bliv skarp på hvilken værdi du skaber for dine kunder
Segmentering af kunder: Hvordan gør du og hvordan finder du dine favoritkunder?
Brancher/markeder: Kort introduktion til forskellige måder at få mere viden
Markedsvalg: Hvordan vælger du de mest attraktive markeder?
Konkurrenceparameter: Hvordan adskiller din løsning sig fra konkurrenternes?
Positionering: 6 generelle valgmuligheder
Redskaber til simpel research: Hvad er det dine kunder værdsætter og gerne vil betale for?
Workshoppens målgruppe
Iværksættere som ønsker at arbejde målrettet med deres markedsposition og kundesegmenter.