Værdisætning af innovationsporteføljer er for mange virksomheder en stor udfordring. Innovation har mange usikkerheder forbundet til sig, og de færreste moderne værdisætningsmetoder- og modeller, tager korrekt højde for disse.
Dette betyder at mange virksomheder derfor får et forkert og ofte et for optimistisk billede af innovationsporteføljens økonomiske potentiale.
Som aktieselskab er din innovationsevne- og portefølje en væsentlig metric, som bruges til at kalkulere virksomhedens værdi.
På dette kursus vil du lære at bruge en nøje testet og dokumenteret metode, som netop tager højde for usikkerhederne i en innovativ business case, og samtidigt ruster virksomheden bedre til at kunne optimere og kommunikere værdien af innovationsporteføljen.
På kurset vil du modtage en introduktion til dokumenterede sammenhænge mellem investeringer i innovation og effekter på virksomhedens markedsværdi, samt en praktisk anvendelig model, der bryder med traditionelle kortsigtede NPV beregninger og i stedet viser den reelle værdi af innovationsporteføljen.
Denne metode er tiltænkt til at vurdere værdiskabelsen på baggrund af profiler og scenarier frem for et-tals-estimater.
Metoden giver dig et bedre indblik i porteføljens forudsætninger og usikkerheder, og hvad det konkret betyder for værdisætningen.
Kørselsvejledning
Kør fra E20 ved Storebæltsvej, kør nord på af Østerøvej og forsæt ligeud indtil du kan dreje til højre af Christianssundsvej.