På denne workshop får du overblik over, hvordan markedspladsen fungerer. Du får en række værktøjer til at bestemme din målgruppe og hvad de efterspørger. Derudover får du yderligere en grundviden om, hvilke medier du kan bruge. Du får desuden mulighed for at teste og måle din markedsføringsindsats.
Workshoppen kommer rundt om:
Markedspladsen: Vilkår og muligheder for iværksættere
Segmentering af målgrupper: Hvem er de og hvad efterspørger de?
Positionering: hvor placeres din virksomhed på markedet?
Differentiering og værditilbud: Hvilken forskel gør du for kunden?
Kanalstrategi, valg af medier og opbygning af kunderelationer
Inspiration: Grafisk identitet, valg af budskab, brug af promotion-værktøjer og andre virkemidler
Test og måling af markedsføringsindsats.
Efter workshoppen kan du lægge en strategi og plan for, hvordan du skal markedsføre lige netop din virksomhed, der giver svar på både segmentering og målgrupper, markedsposition, kanalstrategi og inspiration til værktøjer, der kan hjælpe dig med at føre planerne ud i praksis.
Målgruppe:
Potentielle og nystartede iværksættere, som vil udvikle og målrette virksomhedens markedsføringsaktiviteter.