Iværksætteren er blevet bevidst om, hvad der kendetegner et kommunalt marked – og hvilke fordele og ulemper, der er ved at være leverandør til kommunerne.
Workshoppen gør deltagerne klogere på do’es and don’ts når man som iværksættervirksomhed ønsker at sælge til en kommune. Hvordan forbereder man sig? Hvem skal man i dialog med? Hvornår er det rigtige tidspunkt? Deltageren får indblik i grundlæggende kommunal- og udbudsret. Hvordan kvalitetssikres et tilbud? Hvad skal man være opmærksom på, når man vinder kontrakten? Hvordan kan der arbejdes med kvalitet i kontraktperioden, så kommunen ønsker at fortsætte samarbejdet?
Vi kommer rundt om:
Kommunal organisation og den kommunale beslutningsproces
Indkøbsafdelingens funktion – samspil mellem drift og indkøbsafdeling
Forberedelses- og dialogfasen
Grundlæggende udbudsret
Er min idé interessant for kommunerne?
Hvordan kvalificerer jeg mit skriftlige tilbud?
Efter workshoppen ved du hvordan kommunernes indkøbsproces foregår og kan tilretttelægge en hensigtmæssig salgsproces når du vil sælge til det offentlige.
Målgruppe:
Iværksættere, som har et produkt/service, der er interessant for danske kommuner, og som søger indsigt i hvordan kommunerne køber ind. Workshoppen henvender sig også til iværksættere som allerede sælger til kommunerne, men som ønsker at sælge mere / få flere kommuner i kundekredsen