På denne workshop får du overblik over ansættelsesprocessen. At ansætte den første medarbejder er en kæmpe beslutning. Ansvarsfordeling, økonomi og den sociale dynamik - workshoppen gennemgår de vigtigste overvejelser, der går forud for beslutningen om at ansætte den første medarbejde.
Workshoppen kommer rundt om:
Det strategiske grundlag for beslutningen om ansættelse
Det økonomiske grundlag for ansættelse
Arbejdsprocesser og virksomhedens opgaver
Ansvarsfordeling mellem medarbejderne
Den nye medarbejders ansvarsområder
Efter workshoppen har du kendskab til de vigtige beslutninger, der opstår, inden du ansætter den første medarbejder. Du har fået et indblik i, hvilken værdi en ny medarbejder kan og skal generere for, at det giver mening for din virksomhed. Derudover får du også viden om, alternativer til ansættelse og hvilken økonomi de forskellige engagementer indebærer. Endelig får du en række værktøjer til den egentlige ansættelse - såsom jobannonce, stillingsbeskrivelse og kontrakt- og forsikringsforhold.
Målgruppe:
Dig der ønsker at ansætte en den første medarbejder.