Vi gennemgår forskellige typer crowdfunding – og ser på hvilke projekter/virksomheder, der kan drage nytte af det og hvad det kræver at lave en succesfuld crowdfundingkampagne. Du får indblik i hvordan hhv. gode og mindre gode kampagner tilrettelægges, så du kan få et billede af, hvad der virker. Derudover bliver du klædt på med en række værktøjer, som du kan bruge i planlægningen af din egen crowdfundingkampagne.
Workshoppen kommer rundt om:
Forskellige typer crowdfunding
Fordele og ulemper ved de forskellige typer crowdfunding
Hvornår giver crowdfunding mening for dig som iværksætter
Hvad kræver det at lancere en succesfuld crowdfunding kampagne
Specifikke redskaber du kan bruge til at bygge en kampagne
Workshop – Vi planlægger en kampagne for et produkt
Konklusioner + Q&A
Test og måling af markedsføringsindsats
Efter workshoppen har du kendskab til forskellige typer af crowdfunding og har dermed et grundlag for at vurdere om det er noget for dig. Desuden vil du have viden og en konkrete værktøjer til at lancere en succesfulde crowdfunding kampagne.
Målgruppe:
Denne workshop er relevant for alle iværksættere, der har et produkt/ydelse som har et consumer fokus og som gerne vil undersøge muligheder for at bruge crowdfunding til at finansiere virksomheds/produktets udvikling.