Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
2
Boblerikon

TP Musik Marked er gået konkurs

På grund af flere køber musik over nettet eller høre det via fx Spotify, gør det at musikbutikker har svære ved at tjene penge. Det er en af grundende til TP Musik Marked er gået konkurs. Dog er 3 butikker solgt fra og holder fortsat åben.
Læs hele historien på www.business.dk
Profilbillede
esbenjensen

Er der nogen som ved hvilke musikkæder der er tilbage, hvis man trækker Fona og Expert fra?

Skrevet den 03-09-2012 21:23
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jan Pedersen

I Fisketorvet er der en lille butik der hedder CD-DVD.

 

Men ellers er der vel Elgiganten?

Skrevet den 03-09-2012 21:33
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
esbenjensen

Tænker på kæder der nærmest kun sælger musik som TP Musik Marked gjorde. Angående Elgiganten har jeg aldrig set musik hos dem, men nu plejer jeg også bare at se på deres Apple afdeling:)

Skrevet den 03-09-2012 21:36
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Steffen K

Der ligger 2 Axel Music i Odense og 1 i Kbh (hvad jeg ved). 

Hvis det kan kaldes en kæde...

Skrevet den 03-09-2012 21:44
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Brian B
Stereo Studio er vel blandt de største, hvis ikke de største. Jeg mener de har cirka 15 butikker landet over i de største byer. De har dog også spil og film, men må absolut være blandt de der kan tilbyde størst udvalg af musik under ét tag. Jeg er lidt nervøs for hvordan det kommer til at gå dem og lignende butikker i fremtiden, for det er virkelig et op-ad-bakke marked.
Skrevet den 03-09-2012 23:15
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Kasper Kammersgaard

Problemet med TP Musikmarked, og at de ikke har kunnet følge med - har jo netop været at de ikke har fokuseret på andet end musik. De har set blankt til, mens netop online digitale musiktjenester er kommet til. De var for langsomme til at komme ind på spilmarkedet, ligesom Stereo Studio havde success med. De gad ikke rigtig merchandise i et bredere omfang end de små kopper og plakater de havde.

Det var blevet alt for mainstream! De fokuserede for meget på Tina Dickow, Rasmus Seebach, osv. Jeg har flere gange oplevet, at det var umuligt at få en vare hjem - så gik jeg hen i Stereo Studio, og så havde de den enten på hylden eller havde mulighed for at bestille den hjem.

Sidst men ikke mindst - da LP'erne begyndte at blive populære igen, så var ledelsens svar: "Det forsvinder hurtigt igen.. Vi har solgt LP'er, og det gider vi ikke igen."

Så dårlig ledelse og forkerte beslutninger har skudt det i sænk.

Skrevet den 04-09-2012 10:07
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
OP STEMMER
esbenjensenesbenjensenKenneth BoysenBoysen Consulting
NED STEMMER
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.