Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Marketing og Salg |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Halfdan Timm
Der kan man bare se! Jeg troede ikke, at Onfone ville blev solgt så hurtigt. Men jeg forstår ikke, hvorfor nette dette skulle blive dødsstøddet til Telia + Telenor, som artiklen angiver.
Jacob Rohde
Damn...det gik hurtigt.
Per Bruun Jespersen
Regnede ikke med de blev købt op sådan lige inden for så kort tid... Det må snart være slut med de Mobilselskabseventyrer. Men 150.000 Kunder er svært at sige nej til for tdc som kunne havne i andres hænder. Hvad hedder det næste Mobilselskab og hvor lang tid går der? skal vi til at sætte et væddemål op?! :D
Slettet bruger
Ja, det gik dæleme stærkt. Spørgsmålet er så, om der ikke er endnu større incitament til at lancere et lignende initiativ. Men 170.000 kunder på så kort tid er selvfølgelig også temmeligt godt gået af Onfone, må man sige... Selvom de har været udsat for masser af kritik for deres reklamekampagner. Men de har jo opnået det, de ville!
Slettet bruger
@Halfdan, Tror det er pga den enormt hurtige vækst.. De er jo nærmest vokset fra 0 - til et reelt teleselskab på under 1 år.. De brugte som artiklen skriver så Telenors net, så de mister endnu mere omsætning, hvor de allerede har haft en meget negativ omsætning.
Min personlige mening er at Telia/Telenor, skal gøre noget for at overleve, deres dækning er virkeligt dårlig, hvis man ikke lige er i centrum af en by med mindst 30.000 indbyggere :) Sammenlignet med TDC/3, der bare altid har flere mbit/sec, uanset hvor i landet man er - også selvom man er i en by med under 500 indbyggere :)
Mathias Jensen
Godt træk fra TDC's side ... Og ja - det gik fandeme hurtigt !
Casper Schneidereit
De små selskbar der er blevet opkøbt, har de reelt tjent nogle penge på deres drift?
Slettet bruger
Det er et rigtigt godt spørgsmål.. Hørte for nogle måneder siden at onfone havde et underskud på 12-15 millioner (kilde mangler), men fik omkring 20.000 kunder om måneden..
De har jo sværere ved at stå på egne ben, så gætte på at deres omsætning kan være meget værd, for dem der allerede har et optimeret set up til at drive et teleselskab.?
Amoni
Det skal du ikke være sikker på. Der er begyndende utilfredshed fra kundernes side, da kundeservicen, forståeligt nok, ikke rigtig kan følge med. Ingen ved hvornår deres vækstkurve ville knække, så om det var et godt køb, det må tiden jo vise.
Janus Lindau
Onfone siger at de tjener penge, når man ser væk fra deres engangsinvesteringer i markedsføring.
Problemet i det her ligger dog i at deres priser ligger under "fully allocated cost" fra Telenors side. Altså de minutter Onfone køber fra telenor dækker godt nok telenors marginale omkostninger, men det dækker ikke de omkostninger telenor har haft til deres netværk i første omgang.
Amoni
Meget må vel være bundet op af værdien i en stor kundemængde. Der skulle ikke være den helt store avance på de her "pakke"kunder, der bruger deres taletilbud fuldt ud, og altså ikke lægger yderligere penge i butikken.
igang
Jeg vil gætte på at Onfone har nærmet sig en eller anden grænse, og at de vælger selv at henvende sig til TDC, ser jeg som et udtryk for at de nok begyndte at blive halvdesparate, og at prisen er blevet meget mere rimelig.
Vi har endnu ikke nogen målinger på om Telenors nye strategig har givet en positiv effekt, men Telia er lige på trapperne med en helt ny produktserie, som skal tage kampen op mod lavprisselskaberne. Dette bliver det første reelle aftryk den nye direktør afsætter, så det bliver spændende at se hvor vildt det bliver.
At Telia skulle have et dårligere netværk en 3, som det bliver nævnt her i tråden, er nok en smagssag. Jeg kan finde mange kunder der har testet 3 (også i København), som har måtte skifte til blandt andet Telia, fordi dækningen hos 3 ikke er god nok. Men jeg kan sandsynligvis også finde en del der siger det modsatte.
Det interessante ved 3 er, at de angiveligt har en kundebase på ca. 370.000 kunder. Til sammenligning har Telmore ca. det dobbelte. Og da en stor del af disse kunder må formodes at være mobilt bredbånd kunder, begynder det stille og roiligt at tynde ud blandt disse, efterhånden som især TDC selskaberne har billigere, men stort set lige så gode alternativer.
sponsorplay
En kæmpe mavepumper til Telenor!