Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Marketing og Salg |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tobias Eberhard
Vildt nok
Kim Tetzlaff - Kim Tetzlaff ApS
Sjovt nok at tænke på alligevel. og sjovt at der kan være så stor prisforskel.
Dennis Nordli Hansen
Hvordan pokker kan nogle af logoerne være så dyre, specielt BP ?? Hvad ligger der bag sådan en pris?
Steffen Daleng
@Dennis - Dårlig research, og folk der tror på alt, hvad de læser. Halvdelen af de ting der står i den artikel passer ikke alligevel, så pas på med at hoppe for meget i mediemøllen.
Martin Thorborg
Jeg har selv lavet logo med Lycos og vi brugte vel 1-2 millioner kr. til ekstern hjælp og så vel 5 mand i et års tid. Så små 10 millioner kom det vel til at koste.
Meget af tiden går på at finde den rette målgruppe man vil ramme, finde ud af hvilke behov de har og så på baggrund af det, lave et logo der matcher.
Det bureau der hjalp os over en weekend, tog 1 million kr. for det, men de var også dygtige.
Emil
Frederik Askov Storm
Der står i artiklen, at det er prisen for en komplet rebranding, hvis andet ikke er nævnt. Derfor er priserne så høje.
Elias Sørensen
Ja, en komplet rebranding er jo dyr. Og jeg vil tro at det er med i prisen? Ændring af logo på produkter, bygninger, skilte, papir, breve, hjemmeside, biler, visitkort til alle medarbejdere etc. Så løber det hurtigt op :)
Steffen Daleng
@Frederik, hvor ser du at de skriver at det er for en rebranding med mindre andet er nævnt ? - Så vidt jeg kan se er det kun gældende for Pepsi's logo - Titlen siger: "Berømte logoer og prisen for at designe dem" - Og inden fremvisningen af logoerne spørger de "Are these logos worth their price tags? "
Problemet er netop at de, i artiklen, vurderer en brandidentitet som værende det samme som et logo, baseret på prisen på en brandidentitet, hvilket er fuldstændig fejlfortolket.
Til de helt store brands har der også været testet logoets effekt på alt i deres branding segment. Tag et firma som Virgin, der ejer pladeselskaber, flyselskaber, motionscentre osv. Der er pænt meget arbejde i at teste identiteter på alle de produkter de brander med deres logo, så priser kan hurtigt løbe op på både tidsforbrug, unik data og research indblik, analyser osv.
Ud over det, er der faktuelle fejl i artiklen, som fx logoet for twitter, der viser prisen fra det første logo, der var et stock holdt op mod det rigtige logo, der var hyret en designer til. Så det er altså ikke det samme logo der er tale om og vurderet pris på.
Hans Stokholm Kjer
Nemlig, Steffen :-)
Lars Holmgaard
Martin, du siger bare til når næste version af Amino-logoet skal designes. Jeg er ikke billig, men jeg koster under 1 mio kr per weekend! ;-)
Se, hvad jeg laver her: www.larsholmgaard.dk
Sebastian Stoll
Det er vildt at tænke på!
Martin Thorborg
Jeg har tilladt mig at lave en video om dyre logoer:
http://www.youtube.com/watch?v=FzBUGnm8gw0
og fortsættelse da min tlf. døde:
http://www.youtube.com/watch?v=ybGWrLsKi_U
De bedste hilsner
Martin