Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
-2
Boblerikon

Digitale medier i et lovgivningsmæssigt vakuum

Det er et grundlæggende problem, at den danske statsmagt igennem egen brug af og sendrægtig lovgivning om tillader en kommerciel tredjepart (Google) at få adgang til 70-80% af al dansk onlineadfærd. Hypotese 1: Gennemsnitsdanskeren ved ikke, hvad der trackes om ham eller hende. Og ved ej heller, at persondataene anvendes til behavioural targeting. Han eller hun betragter ikke adfærdsbestemt annoncering som et problem, for han eller hun klikker næsten aldrig på bannere. Det hænger dårligt sammen med, at der i 2010 blev solgt onlineannoncering for 3,5 milliarder kroner i Danmark. Googles søgeordsannoncering anslås konservativt til at anddrage 1,28 milliarder.
Læs hele historien på kasperbergholt.org
Bliv den første til at skrive en kommentar!
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Populære kommentarer

Ingenting her! Du må hellere skrive en fed kommentar!
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere