Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Diverse & Politik |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tonny Skov Pedersen
Jeps, det er og bliver en ny skat.
Halvdelen af indtægterne skal bruges til at sætte taksterne på den kollektive trafik ned - Hvad der skal ske med den anden halvdel er derimod uvidst!
igang
Jeg er ikke sikker på at "op til 11.000 kr." kan gøre det.
Som jeg skrev i den tråd der er om emnet, kender jeg mindst et forældrepar der bor lige i yderkanten af zonen, og med mindre de finder på andre morgentutiner, betyder det at den der afleverer og henter børn, kommer til at krydse grænsen 6 gange dagligt. Det vil naturligvis være i myldretiden, så det vil koste 25 kr, hver gang, når den endelige ordning er rullet ud.
Nu bliver de selvfølgelig nødt til at finde en anden måde at håndtere det på, evt. ved at den ene istedet for fulldtidsjob, tager en deltidsstilling, men hvis de ikke gør det er det altså nærmere 33.000 kr. årligt.
Men uanset hvordan man vælger at kigge på det, vil os der er så priviligerede at bo tæt op ad grænsen, blivet flået gevaldigt når vi tager bilen. Og det er ikke fordi vi slipper for billigt i forvejen .o)
Men der er da i hvert fald rart at de vælger at fremlægge denne plan inden valget, så man ikke falder for fristelsen til at "prøve noget nyt"..