I Berlingeren i dag stod der, at BlockBuster i år regner med at sælge
22 % af sine butikker. Hvorfor så lidt? Hvorfor ikke alle butikkerne?
For hvilken fremtid har en forretning, der sælger fysiske film, man skal
køre ned og hente og bagefter transportere hjem i et lille
plastikcover, passer godt på, se og så afsted igen – for at aflevere
det?
Svaret må være: Ingen fremtid. Heller ikke for de resterende 78 %
BlockBusters, som åbenbart fortsat skal bidrage til verden … med slik og
chips og? I dag downloader vi vores film, streamer dem online, ser dem
på vores iPhone, bruger en harddisk recorder eller gør noget nyt
teknisk, jeg endnu har tilgode (der er SÅ meget at glæde sig til at
vide, ik;).
Det sidste vi gør er at køre efter en film – jo mindre vi skal i
biografen, et sted der trods alt stadig har en bemærkelsesværdig årsag
til at være blandt os: Det store lærred og den store lyd (så længe det
kan trække os til).
BlockBusters dage var store, da vi stadig lejede en Moviebox og gik
hjem med den på cyklens bagagebære. Vi har udviklet os siden. Men når
man har en forretning, der ikke har, så er det nok bedre at give op,
tage den viden om film og filmvaner eller hvad det nu måtte være og
investere den viden i noget nyt.
Bye, bye BlockBuster