Min jyske svigerfar holdt fødselsdag og hans bror – som vi ikke har
set længe – spurgte sikkert oprigtigt interesseret min mand: “Hvårn går
et så mæ det dær computer-værk ovre i Kjøbenhavn?”.
Min mand, som er industriel
designer og godt nok arbejder på, men ikke med, computere, kom med
verdens korteste svar og skyndte sig videre. Det skulle han aldrig have
gjort.
Hvorfor ikke? Fordi farbror long time no see måske kendte en håndfuld
jyske producenter, der i den grad trænger til noget
Kjøbenhavner-design!
Selvfølgelig skal du ikke gennemgå lange ubehagelige samtaler til
diverse familiefester, men gør mig den tjeneste at svare passioneret og
præcis, næste gang nogen spørger til din forretning eller dit job.
Din så-meget-ikke-i-din-målgruppe-på-nogen-måder-borddame kan nemlig
meget vel være den direkte vej til dine potentielle kunder, hvis hun
bemærker dig næste gang, hun møder en, der kunne bruge sådan en som dig …
og sådan kan bemærkningerne sprede sig som ringe i vandet, hvis der vel
at mærke er noget at bemærke.
Endnu en god grund til at finde ud af, hvad præcis du tilbyder dine kunder …