Flexlearning

Forbereder man sig til kurser?

Som jeg tidligere har skrevet her på bloggen tilbyder FLEX LEARNING kurser i regnskabsforståelse, regnskabsanalyse, økonomistyring og strategisk styring. Læs mere her: http://flexlearning.com/

Underviser er Gitte Drost, Cand.Merc.Aud samt HD (R). Jeg har mange års praktisk erfaring og mange års undervisningserfaring. Alligevel udvikler jeg hele tiden mit materiale og min undervisningsmetode, så kvaliteten altid er i top.

Mit spørgsmål til jer lyder således: Kunne man forestille sig, at man som kursist ville forberede sig ca. 3-5 timer til et kursus? Et kursus består af 3 dages undervisning: tirsdag, onsdag og torsdag - konceptet er korte og effektive kurser, som gør en forskel efterfølgende. Jeg ville så sende noget materiale ud til deltagerne ca. 1 uge før kurset, og dermed kunne vi på selve kurset få endnu mere tid til øvelser, dialog og spørgsmål til teorien. Den ideelle situation, ikke? Faktum er bare, at mange af mine kursister er ansatte med lange arbejdsdage og også ofte med små eller mindre børn. Derfor spørgsmålet: "Er det en realistisk forventning?"

Husk at overveje, om du eller nogen i jeres virksomhed har behov for efteruddannelse indenfor ovennævnte områder. Kurserne afholdes i Jylland - nær Århus.
Det bliver lidt sjovere at læse "nyhederne" om virksomhedernes årsregnskaber, om den danske og om den internationale økonomi, likviditet osv., når vi forstår tingene.

Du er også stadig velkommen til at stille spørgsmål til mig GRATIS her på bloggen.

Skrevet : okt 01 2010, 09:41 af Gitte Drost | med 2 kommentarer | 1.044 Visninger

Kommentarer

Iben Louise Birkkjær sagde:

Hej

Jeg har selv afholdt kurser af forskellig art, og har også bedt mine kursister om at forberede sig. Min erfaring er, at nogen gør det, og nogen når det ikke.

Jeg tror, det er meget optimistisk at forvente at kursister vil forberede sig 3-5 timer indenfor en uge inden kurset. Men jeg tror også, at det kommer meget an på, hvordan materialet er udformet. Sender du bare en flad PDF med en masse tekst, som kursisten selv skal printe, er der ikke stor sandsynlighed for, at det bliver gjort.

Gør du det derimod nemt og sjovt, er der større chance for, at materialet vil blive brugt. Pak forberedelsen ind i en oplevelse! Det kunne være en flot brochure (sendt med snail-mail, så kursisten ikke selv skal printe), en interaktiv online-brochure, med mulighed for at kursisten selv kan tage noter direkte ind i. Måske endda med indlagt video. Eller du kunne lave forberedelsesmaterialet som et spil. Finten er, at gøre materialet SÅ interessant, at kursisten vil bruge sin tid på det.

Jeg arbejder netop med dette emne i min egenskab af Certified Experience Economy Expert. Det handler om, at få kunden/kursisten til at bruge tid sammen med os, og derigennem skabe en mindeværdig oplevelse.

Kontakt mig gerne, hvis du vil have flere idéer :)

Med venlig hilsen

Iben Louise Birkkjær

iben_louise@teapot-graphics.dk

Teapot Web & Graphics

# den 01-10-2010 kl. 11:35
Er kommentaren brugbar? 0 0

Gitte Drost sagde:

Jamen, så har jeg prøvet at tilrettelægge undervisningen efter, at deltagerne havde forberedt en mindre del af pensum - dels på forhånd og dels i løbet af de 2 "ledige" aftener. Med stor succes! Det må jeg sige; det giver jo - som de fleste ved - meget mere indlæring, når vi har bedre tid til cases, øvelser og diskussioner.

Eksempelvis blev en del af teorien omkring budgettets forskellige bestanddele gjort til "selvlæsning med efterfølgende opfølgning", hvilket gav os bedre tid til at snakke om fordeling af omkostninger i kalkulationen, at opstille totalbudgettet, at lave break-even beregninger osv. osv. Et rigtigt godt forløb.

Læs mere her: www.flexlearning.com/kursister.html

Mange hilsner

Gitte

# den 29-11-2010 kl. 14:32
Er kommentaren brugbar? 0 0