Kompetencer
Har arbejdet intensivt som IT projektleder på både store og små implementerings-, opgraderings- og optimeringsprojekter, i den private, offentlige og finansielle sektor.
I projektforløbne har jeg været med helt fra design- og udviklingsfaserne, henover implementering og accepttest, for til sidst at sikre en ordentlig overdragelse til ITIL drift. I enkelte projekter har jeg ligeledes også drevet en ibrugtagelses fase, med dyb involvering af slutbrugere og gode resultater til følge.
Jeg har igennem årene, erfaring fra både tekniker-, projektleder- og projektejer siden og begår mig på alle niveauer, både internt og imellem niveauerne, og med stor gennemslagskraft.
Jeg har fokus på solidt overblik, nedbrydning af opgaverne, økonomi og konsekvenser
Personlige karaktertræk:
• Fighter, engageret og pragmatisk
• Karakterfuld situationsbestemt ledelse med frihed under ansvar.
• Bred faglig og teknisk viden.
• Omstillingsparat og går foran som det gode eksempel
• Problemknuser og serviceorienteret.
• Type: ESTP (se evt. www.typelogic.com)
Erfaring:
• Projektledelse
• Rådgivning
• ITIL/ITSM
• Enterprise infrastruktur
Tidligere og nuværende ansættelser
2012-2013 JNdata, Team- og personaleleder i afd. ”Arbejdspladser”, Roskilde.
Daglig ledelse af 6 medarbejder og teamledelse af 12 medarbejdere med ansvar for Citrixinfrastruktur, HW modning, profilhåndtering og mobility. Nyoprettet afdeling.
2011-2012 JNdata, Teamleder for 2 teams samt driftsansvarlig, Fredericia.
Daglig ledelse af 2 specialist teams (Management og Deployment, 12 medarbejdere), samt driftsansvarlig i DDP (Decentral Drifts Platform (Windows))
Opgaveledelse og prioritering, vagtplan, incidentmanagement mm.
2008-2011
Bankdata, Afdelingsleder i Digital kommunikation, Fredericia.
Ledelse af 14 højt specialiseret medarbejder med ansvar for den digitale kommunikation, som er skabt af medarbejderne i de 15 pengeinstitutter der ejer Bankdata. Herunder er IP-Telefoni, mail, SPAM løsning, SMS, Fax, Mobilsync. fælleskalender, IM, samt drift af Dominoplatform, samt ansvarlig for daglige ledelse på både operationelt og strategisk niveau, budgettering, UC strategi og projektansvarlig. Nyoprettet afdeling
2005-2008 KMD, Projektleder, med speciale i Infrastruktur implementering, Odense.
Projektleder på implementerings projekter i forbindelse med web og serverdrift, samt insourcing af IT-miljøer til drift i KMD’s infrastruktur (ITIL), samt mersalg, kundehåndtering og driftrapportering.
(IT projektledererfaring: over 30 mdr. effektiv tid dokumenteret)
2006-2007 Cafetinen I/S, Supervisor og økonomiansvarlig, Glamsbjerg
I forbindelse med opstart af ny kantine (forpagtning) på Vestfyns Gymnasium/ Handelsgymnasium har jeg det første leveår fungeret som supervisor og økonomiansvarlig ved siden af mit job hos KMD.
2004-2005 KMD, System- og driftsspecialist i webhostingafdeling, Odense
Udførende tekniker på implementering af projekter i webhostingafdeling, samt daglig drift efter ITIL-princippet
2003-2004 KMD, Teknisk konsulent i Intern IT-afdeling, Odense
Support og daglig drift af interne IT systemer samt HW.
2000-2003 FairTech Aps, Leder og teknisk konsulent i eget IT-firma, Tistrup
Teknisk ansvarlig i FairTech, primært beskæftiget med daglig IT-drift af forskellige mindre virksomheder, konsulent assistance, Salg, samt udførelse af projektarbejde for bl.a. EDC-Gruppen, Viborg VUC m.f.
2000-2001 EDB-Gruppen, Teknisk konsulent i Intern IT-afdeling, Herning
Support og daglig drift af EDB-Gruppens interne IT systemer (Notes, Aspect4 mm.), HW, samt distribuering af software.
1994-2000 Forsvaret (Hæren), Elektronikmekaniker, hele landet, samt ex-Jugoslavien
Uddannet og har arbejdet ved Hærens materiel kommando i Hjørring.
Primære arbejdsopgaver: edb, netværk, Radar, VHF, UHF, telekommunikation, installation i panserkøretøjer.
Har arbejdet overalt i Danmark (5 lokationer i på 6 år),
endvidere et ½ år i Bosnien/Hercegovina i det internationale
hovedkvarter.