Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være iværksætter er jo ikke bare at springe ud eller er det ?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående kapital til at starte op med kan man altid bruger mere , jeg havde 500.000 kr til at starte lavet et par stykker begynder fejl og brugte delvis af min boligværdi så jeg lånte bare mere i min bolig , for det er jo friværdi når man sælger igen sin bolig .

Derved viden det afgørende for viden skal du ikke bruger et par stykker begynder fejl og vælge en flashhjemmeside som ikke findes på google eller betale 20.000 kr. for en standard wordpress eller en anden laver en side der hopper side menuen og har lavet et par stykker andre fejl , dog har deres tilbud altid været billigste fra start af når lagde ud , med tit dyrere hen ad vejen .

Jeg giver ej op om med må barevære  bedre til at finde udvikler til mine projekter , for okay har været for god troen og nogle  ting tager den tid og koster det tror jeg , men undersøger bare ikke de små detaljer en siger er korrekte stoler på dem indtil jeg bage efter finder ud ad at standard wordpress med bookingformularen ikke går flere måneder at lave f.eks. Faktisk kan standard oploades på 5 minutter , så det tør siges det var høj time løn jeg gav væk eller en udvikler der ikke ved hvad han laver .

En iværksætter har tit en ide og brænder for sit produktet og tænker tit ikke på det overskud med kigger i livsglæden dette projektet ham eller hende

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:21

Jeg kan IKKE anbefale bare at springe ud i det.

I min verden ville det være direkte dumt.

Nej, du bør lave en ordentlig research først og hvis du er i tvivl må du blive ved med at grave dig ned til di er tirlstækkelig sikker.

Og lad være med at satse alt på eet bræt.

Det ville være lige så dumt.

Start op i så absolut lille skala som muligt og når du får en positiv ROI kan du give den gas.

Så har du også til det næste projekt, hvis det projekt du arbejder på viser sig ikke at kunne holde vand.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:29

Hej Christian

Siger man ikke at man skal springe direkte ud i det ?

Der skal selvfølgelig laves plan for ikke at gå død inden man er startet..

Så man skal ikke tage det alle siger for gode ord ? Så det er ikke så enkelt at hoppe ud i det som mange siger ?

Nu har jeg selv været igang i 10 år og lært sindsygt meget om både det gode og absolut også det dårlige ved at være selvstændig :-)

Men om jeg ville turde satse alt igen ? Jeps det ville jeg hvis jeg troede nok på et projekt :-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min holdning er helt klart at man aldrig bestiller noget som helst - uden man kan betale for det med det samme. Det vil kun give stress og søvnløse nætter.... og ikke mindst går det ud over andre selvstændige som så mister pengene. Helt sikkert: No go....

Talemåden »spring ud i det« er jo ikke særlig god når den står alene. Og sådan er det med mange ting. Det er så smart »bare« at nyde livet og gøre lige de ting man har lyst til... det holder bare meget sjældent i virkeligheden...

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 19:41

Helle - houseofkids.dk:

Talemåden »spring ud i det« er jo ikke særlig god når den står alene. Og sådan er det med mange ting. Det er så smart »bare« at nyde livet og gøre lige de ting man har lyst til... det holder bare meget sjældent i virkeligheden...

Hej Helle

Nemlig lige præsic det jeg mener :-)

Mange herinde (ikke alle) siger man bare skal springe ud i det og se om det bære..

Man ser det jo tit i tråde hvor folk siger det, men skal man så ikke forstå det som de mener det eller ?

Det virker nogen gange som om man mener man bare skal hoppe ud i det her og nu, men der kommer så også tit en efter reaktion når en eller anden ikke har kunne betale for varen/ydelsen

Mikkel

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 19:45

Jeg synes personligt, ud fra mine tidligere erfaringer, at man skal hoppe ud i det. Men kan sagtens læse 100 bøger og regne nok så meget. Men når man bare husker hjernen og sjælen når man har et ønske om at starte noget op. "you don't know what you got, 'till you got it by it's balls" Man lærer efterhånden. Så længe man bare starter op i de små. Begynd med nogle små opgaver der kan give lidt indtjening uden de store udgifter. Man kan læse bøger imens man udvikler sig selv men også sin butik. Det kræver en nærrig mand med masser af tålmodighed, at blive milionær. Vender og drejer man hver en 5'ører. Holder man sin udgifter nede vil der altid stå plus på kontoen.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:49

Mikkel Friis:

Siger man ikke at man skal springe direkte ud i det ?

Jo, det hører jeg tit.

I min verden, så er talemåden et udtryk for hvordan verden så ud for 10-20 år siden.

For der var ikke mange andre muligheder dengang.

Siden har vi fået det der "indernet" hvor man kan lære en masse.

Så det er bare om at komme i gang med at Google og undersøge og lære af andres fejltagelser, så du ikke selv behøver at betale for at gøre dem alle sammen selv.

Jeg har MANGE projekter kørende, nogle med større succes end andre.

Hvis jeg remsede dem op ville du ikke tro på det.

Det eneste jeg ved er, at hvis jeg ikke undersøgte tingene ordentligt inden jeg "bare kastede mig ud i det" og spenderede det meste af friværdien i et projekt, så ville jeg med simpel statistik blive sat til vægs på få måneder.

I stedet kan jeg konstatere, at friværdien aldrig er blevet rørt og jeg har flere særdeles lovende projekter end nogen sinde før.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 20:55

Ja man kan jo altid springe ud i det med sedler i butikker og lave en hjemmeside.. Så er man da et stykke vej uden vilde omkostninger..

Men mange brancher koster jo penge, der kommer udstyr, varelager eller andet når man starter, så enden er det gæld/lån, opsparing eller andet..

Men hopper man direkte ud i det, så kan man ramme andre iværksættere meget hårdt.. 

Mikkel

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:16

Mikkel Friis:
Jeg tænker jo stadig nu at jeg bare skal springe ud i det store eventyr igen, men hvad så hvis planen ikke holder og man igen får rykkerne ind af døren.

Det handler som mange siger om mega fokus og at du virkelig inderligt starter med at tro på det du vil præsentere for omverden. 

Dertil skal det da lige som motivation nævnes at det ikke betyder fiasko at du evt røg ned med flaget...sålænge du har lært af det.

Har du en mio gæld har du muligvis også en million svar på what not to do againBig Smile

Angående med at springe ud i det. Lyt til dine egne erfaringer....nogen overanalysere alt, andre springer bare ud i det- og begge parter oplever succes og fiasko. 

En kvalifikation som ofte tillægges iværksættere er det at turde satse. Har du oplevet konkurs er det ofte det du skal bearbejde først inden du går videre pga man kan blive EKSTREM overforsigtig. Du skal bruge is i maven, übber motivation og satse genet.....har du det så er du godt på vej.

Martin

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:18

Gad vide hvor mange iværksættere der »bare sprang ud i det« uden kapital - der egentlig eksisterer efter fem år? Der er helt sikkert nogle heldige - og det er dem man altid hører om... men mit gæt er at succesraten er under ti procent -  hvis man kun kigger blandt de som hopper hovedkulds ud i noget.

Jeg synes i øvrigt at folk ofte bliver rådet - af aminoer - til bare at give den max gas. Og jeg synes faktisk ikke at det virker som om at svarerne er særlig gennemtænkte. Der er mere sådan en Juhu stemning - hvor alt kan lade sig gøre hvis bare man virkelig vil det.... Jeg er med på at skabe energi - og man kan også hurtigt komme til at lyde rigtig røvsyg med fornuftige råd - men for pokker da - det nytter jo ikke noget at bakke en person op i at starte et tøjmærke op med hundrede styles - når personen ikke har nogen penge og banken ikke vil være med. Så må det bedste råd da være: ud at arbejde i branchen et par år - få noget erfaring - netværk - og få sparet nogle penge op...

Det vil sige: spring ud i det når du er klar til det :·)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)