Hejsa, Jeg er igang med en ny side, jaxl.com og mangler et slogan til den. Siden vil komme til at indeholde AJAX applikationer (dvs. at alle systemerne kører via webbrowseren UDEN at nogle plugins er aktiveret, altså kun html, ajax og php, som er asynchros javascript and xml), bl.a.: Online kalender, inkl. CRM system, sms og email reminder, mulighed for grupper og mange andre ting Online billedebehandling, red eye removal, layers, blending options, photo retutch og mange andre ting. Online messenger klient der bl.a. understøtter online webcam og lyd samtaler samt p2p fil sending. Derudover vil der i fremtiden komme en GroupWare funktion. Til siden mangler jeg dog et slogan, så tænkte at nogen måske kunne finde på noget. Dem her har jeg skrevet ned: An AJAX-driven GUI We are on the brink of a new age This will change everything It’s all changing Simple, Easy, Clean Okay, indrømmet, er nok ikke den bedste til slogans, men det er jo derfor at jeg skriver her ![]() Kan ikke rigtigt give noget for det, men hvis jeg finder et slogan jeg kan bruge, vil jeg da gerne give en pakke chokolade ![]() På forhånd tak. Mvh. Elias Sørensen |
Slogan til ny side.
Mvh., Elias Sørensen
Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)
Et par skud fra hoften: your online partner do it online make things happen online |
|
Mvh., Elias Sørensen
![]() |
Mvh., Elias Sørensen
Jeg er ikke den store ordjonglør når det kommer til slogans/payoffs. Er god til at få dem til at lyde cheesy, men det er der vist ikke brug for i dette sammenhæng :) Anyway, vil gerne komme med lidt kommentarer til dem der allerede er blevet fremlagt, så kan det jo være der er nogle andre der kan komme med forslag i forlængelse heraf. "An AJAX-driven GUI" er efter min mening det mindst anvendelige. Der er da vist ingen almindelig dødelige mennesker der ved hvad Ajax er, ud over noget man vasker tøj med. Og GUI er vel også kun os nørder der ved hvad står for :) "This will change everything" - vil det nu også det? Tror du skal passe på med for store ord, med mindre dit produkt selvfølgelig vil være revolutionerende :) "Your online partner" som Bettina foreslog er umiddelbart det der tiltaler mig mest, men det er nok mestet møntet på CRM-delen. Skal det overhovedet være på engelsk? Hvem er din målgruppe? Er det vigtigt at det skal kunne bruges grafisk i forbindelse med et logo? Jeg er ganske nysgerrig mht. dit projekt, AJAX er jo et interessant emne :) Har du noget liggende man kan se? Er du alene om at udvikle? Det lyder som et stort projekt. Hvad er dine tanker omkring hvad det skal bruges til? Er det enkeltstående applikationer eller skal de fungere i et større sammenhæng? mvh Lasse Adolphsen |
Hej Lasse. Ja, det skal være på engelsk, da det bliver en international side. Selve siden og systemerne skal være på flere sprog (engelsk, dansk, tysk, fransk, norsk, svensk og flere), så jeg har faktisk tænkt på at jeg skal kunne oversætte sloganet til alle de sprog siden er på. Lige nu er projektet lukket for offentligheden, men der vil snart være mulighed for en begrænset beta testing (altså at jeg udvælger nogen til at teste systemet). Nej, jeg er ikke alene, det er mig der står øverst og har startet projektet, men har 4 der hjælper mig med kodningen, bl.a. Alf fra dhtmlgoodies.com, Alil der står bag den online billedebehandling Alimagic, og Andrew der står bag qmsn som er en online messenger, der er også en anden som ikke har nogen hjemmeside, men som laver meget inde på dynamicdrive.com. Applikationerne er enkeltstående, men kommer selvfølgelig til at kunne synkroniseres. |
Mvh., Elias Sørensen
Hej Elias Jeg vil nok give Lasse ret i, at navnet nok skræmmer de fleste almindelige dødelige mennesker væk, da de højst sandsynlig ikke har nogen somhelst anelse om hvad det er. Mht. sloganet, synes jeg måske at det skal fortælle noget om hvor flexibel man bliver? - Altså at man ikke længere er låst til en bestemt computer, hvor programmer osv. ligger, men at du egentlig kan komme til det hvor som helst (selvfølgelig så længe man har en computer med en internetopkobling). - Så måske skal sloganet indholde et eller andet like ''everywhere, anytime?'' hvad ved jeg. Håber det kan hjælpe dig lidt - kan selvfølgelig også være jeg er helt galt på den. Mvh Kasper A |
- here, there, everywhere! eller den stumpe variant here. there. everywhere. Fordelen er, at den er nem at oversætte til alle sprog. Der er nemlig ikke så meget grammatik i den :-P Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Til Peter, Pbtryk Den har jeg snuppet på dansk. Vi siger "her" om vores faste fysiske forretning "der" om vores kørende fiskebil og "allevegne" om vores eButik Se bare, hvor du kommer hen, hvis du prøver www.allevegne.dk God jul herfra |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk