Det er rigtigt nok, men i bund og grund er der ikke forskel på Superbrugs uddeler, og fakta butikschef, udover ansvar og handlefriheden samt lønpotentialet ligger meget højere ved superbrugsen.. Men lad det være det, det gør det jo ikke nemmere at starte sin egen kiosk/købmand :-) |
OptiPartner:Fashion-Seller: (undskyld jeg skrev dit brugernavn forkert tidligere) Det er godt at du kan lave en liste over ejerforhold på kæder i Danmark. Hvem er det nu liiiige der har aktiemajoriteten i DS? Nå, nok om det. Jeg er ikke i tvivl om at du har stor indsigt i området.
A.P. Møller-Mørsk Group A/S... Men hvor vil du hen med det?
OptiPartner:Selvstændige købmænd er dog mig bekendt.... selvstændige. Deres kædesamarbejde er derfor friviligt (men højst sandsynligt også nødvendigt for konkurrenceevnen). De vælger selv hvilken kæde de ønsker at være medlem af.
Vil de bruge navnet på kæden, så må de acceptere kædens betingelser... Så helt frivillige er de nu ik!
Og træder de ud af en kæde, så overlever et supermarked ik! Længere er den altså ik...
OptiPartner:Som nævnt tidligere, så er det jeres indstilling til at det er umuligt at starte et supermarked op jeg mener der er helt hen i skoven. Sørgeligt.
Så du mener sagtens, at trådstarter helt seriøst kan starte sit eget Supermarked uden at indgå et kædesamarbejde, hvor det meste bliver bestemt af kæden? Hmmm...
OptiPartner:Det er også klart at det kræver stor indsigt, mange penge og de rigtige forbindelser at skulle starte helt fra bunden indenfor dagligvarebranchen. Hvilket trådstarter ikke virker som om at han har. Det vil derfor ikke være en god ide på nuværende tidspunkt for ham at give sig i kast med et sådan projekt.
Det kræver VOLUMEN! Starter han op, så kan han kan han få problemer med at handle hos simple leverandører, som Kohberg, Schulstad og Arla... Hans volumen er for lille...