Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kræver det at starte et Supermarked?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

The-shop.dk:

Fashion-Seller:
SuperBest er selvstændige købmænd eller ejes af Dagrofa
Merko / Edeka er selvstændige købmænd
Rema1000 foregår på franschiese
Super Brugsen, Daglig Brugsen, Brugsen og hva du nu ellers forpagtes af brugsuddelere

Super Brugsen er også en del af Coop...

I know men de forpagtes stadigvæk af en Brugsuddeler...

http://www.superbrugsen.dk/job+og+karriere/karrieremuligheder

Det er rigtigt nok, men i bund og grund er der ikke forskel på Superbrugs uddeler, og fakta butikschef, udover ansvar og handlefriheden samt lønpotentialet ligger meget højere ved superbrugsen..

Men lad det være det, det gør det jo ikke nemmere at starte sin egen kiosk/købmand :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:01

OptiPartner:

Fashion-Seller: (undskyld jeg skrev dit brugernavn forkert tidligere) Det er godt at du kan lave en liste over ejerforhold på kæder i Danmark. Hvem er det nu liiiige der har aktiemajoriteten i DS? Nå, nok om det. Jeg er ikke i tvivl om at du har stor indsigt i området.

A.P. Møller-Mørsk Group A/S... Men hvor vil du hen med det?

OptiPartner:

Selvstændige købmænd er dog mig bekendt.... selvstændige. Deres kædesamarbejde er derfor friviligt (men højst sandsynligt også nødvendigt for konkurrenceevnen). De vælger selv hvilken kæde de ønsker at være medlem af.

Vil de bruge navnet på kæden, så må de acceptere kædens betingelser... Så helt frivillige er de nu ik!

Og træder de ud af en kæde, så overlever et supermarked ik! Længere er den altså ik...

OptiPartner:

Som nævnt tidligere, så er det jeres indstilling til at det er umuligt at starte et supermarked op jeg mener der er helt hen i skoven. Sørgeligt.

Så du mener sagtens, at trådstarter helt seriøst kan starte sit eget Supermarked uden at indgå et kædesamarbejde, hvor det meste bliver bestemt af kæden? Hmmm...

OptiPartner:

Det er også klart at det kræver stor indsigt, mange penge og de rigtige forbindelser at skulle starte helt fra bunden indenfor dagligvarebranchen. Hvilket trådstarter ikke virker som om at han har. Det vil derfor ikke være en god ide på nuværende tidspunkt for ham at give sig i kast med et sådan projekt.

Det kræver VOLUMEN! Starter han op, så kan han kan han få problemer med at handle hos simple leverandører, som Kohberg, Schulstad og Arla... Hans volumen er for lille...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:05

The-shop.dk:

Det er rigtigt nok, men i bund og grund er der ikke forskel på Superbrugs uddeler, og fakta butikschef, udover ansvar og handlefriheden samt lønpotentialet ligger meget højere ved superbrugsen..

Men lad det være det, det gør det jo ikke nemmere at starte sin egen kiosk/købmand :-)

Er en brugsuddeler ik økonomisk forbundet med butikken?

Nej det gør det næppe nemmere hehe

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:40

Fashion-Seller:

OptiPartner:

Selvstændige købmænd er dog mig bekendt.... selvstændige. Deres kædesamarbejde er derfor friviligt (men højst sandsynligt også nødvendigt for konkurrenceevnen). De vælger selv hvilken kæde de ønsker at være medlem af.

Vil de bruge navnet på kæden, så må de acceptere kædens betingelser... Så helt frivillige er de nu ik!

Og træder de ud af en kæde, så overlever et supermarked ik! Længere er den altså ik...

Nu kunne vi sagtens tage en længere debat omkring frivillighedskonceptet. Det er mig bekendt muligt for købmanden selv at vælge hvilken kæde han vil være medlem af. Ergo frivilligt.

Fashion-Seller:

OptiPartner:

Som nævnt tidligere, så er det jeres indstilling til at det er umuligt at starte et supermarked op jeg mener der er helt hen i skoven. Sørgeligt.

Så du mener sagtens, at trådstarter helt seriøst kan starte sit eget Supermarked uden at indgå et kædesamarbejde, hvor det meste bliver bestemt af kæden? Hmmm...

Det er godt at du kan tage en del af det jeg skriver og så lægge det ud som om jeg mener det modsatte af hvad der rent faktisk blev skrevet. Det er da godt at der også er mulighed for at læse fortsættelsen:

Fashion-Seller:

OptiPartner:

Det er også klart at det kræver stor indsigt, mange penge og de rigtige forbindelser at skulle starte helt fra bunden indenfor dagligvarebranchen. Hvilket trådstarter ikke virker som om at han har. Det vil derfor ikke være en god ide på nuværende tidspunkt for ham at give sig i kast med et sådan projekt.

Det kræver VOLUMEN! Starter han op, så kan han kan han få problemer med at handle hos simple leverandører, som Kohberg, Schulstad og Arla... Hans volumen er for lille...

Der er altså andre muligheder for at handle med disse "simple leverandører" og andre bud på kædesamarbejde. Se nedenfor:

Elite Købmand

Kædens mål er at give medlemmerne større omsætning gennem tydelig, seriøs og aktiv markedsføring over for forbrugerne.

Elite Købmand er en landsdækkende kæde bestående af 120 selvstændige købmænd.

Kæden er primært repræsenteret i Storkøbenhavn, med flere end 90 butikker og har en årlig detailomsætning på 450 millioner kroner.

Som medlem af Elite Købmand får du

• En outdoor stander i nærheden af din butik.
  • Ligger din butik i et område uden outdoor standere (som regel uden for HT-området), vil der i stedet blive udsendt løsblade til dine kunder med 4-5 tilbud.
  • Plakater til dine skilterammer.
  • Indendørsskilte med 4-5 tilbud til din butik.
  • Deltagelse i nationale kampagner.
  • Facade (efter en evaluering af din butik).
  • Mulighed for egne kampagner.
  • Mulighed for sms-kampagner til dine kunder.
  • Elite flag.
  • A-buk fra Ekstra Bladet.
  • Medlemsblad hver måned.
  • Adgang til en omsætningsbestemt bonus. Bonus opgøres hver måned og udbetales på en check hvert kvartal. Jo mere du køber, jo større
    bonus.

Information og krav

Elite er for dig, som ønsker at have din egen butik - og selv tjene de penge, som du har slidt for, men du mangler markedsføring.

Elite er Danmarks bedste bud på et markedsføringskoncept for selvstændige købmænd.

Krav til medlemskab

• Dagrofa S-Engros skal være din hovedgrossist.
  • Du skal følge markedsføringen. Kampagnevarerne i kampagneperioden skal findes i din butik.
  • Tilbudsplakaterne for den pågældende uge skal være i skilterammerne, når der køres kampagne, og de indendørs skilte skal være i butikken.
  • Du skal have en pæn og veldrevet butik.
  • Du må ikke have "sur smiley" fra fødevareregionen.
  • Du skal have frostboks til dine frostvarer. En isboks fra f.eks. Frisko er ikke nok.
  • Du må ikke have ulovlige varer i din butik. 

Medlemskabet koster 350 kroner ekskl. moms pr. måned.

Over and out.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 15:45

Fashion-Seller:

Er en brugsuddeler ik økonomisk forbundet med butikken?

Ikke hos Super Brugsen, der er han bare daglig leder, og står for den administrative del, lidt direktør agtigt..

Men hvis han gør det godt kan han have en kanon løn, har hørt historier om uddelere der havde helt op til 1,5 mil om året.. Men det hænger selvfølgelig sammen med at omsætningen i en Superbrugs med bager, slagter, kiosk osv. kan være ganske pæn Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:51

OptiPartner:

Dejligt at trådstarter spørger om en ting, og du så svare på noget andet...

Sådan her lyder trådens spørgsmål, og det er det jeg, og andre har svaret ud fra...

Master Vind:

Vil gerne lave kæde, men overvejer at starte en butik og efterfølgende udvide.

Og svaret på spørgsmålet er, at det er umuligt, med mindre du har et trecifret million beløb... Du skal over 80 butikker før det i dagens Danmark er rentabelt at drive en sådan kæde, og så har du stadigvæk en lille volumen i forhold til samtlige konkurrenter på markedet. Ellers kig på ALTA eksemplet, som bevis på det!

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:26

Sjovt nok har jeg også svaret ud fra:

Master Vind:

Hvad jeg ikke forstår er, at du har valgt at overse denne del af sætningen "overvejer at starte en butik og efterfølgende udvide" .

Du har ret i, at med 80 butikker har man en lille kæde i dagens Danmark, men det kan lade sig gøre. Så får man selvfølgelig ikke samme betingelser som Bilka m.v. VOLUMEN er for lille.

Det står også helt klart, at du og jeg aldrig kommer til enighed omkring muligheden for at opstarte en lille virksomhed indenfor dagligvarebranchen. Trådstarter stillede et spørgsmål i et iværksætterforum, så istedet for at hagle ham ned med DET ER UMULIGT, så måske bruge lidt af din energi på at forklare HVAD det kræves for at have en chance.  Så kan han selv vurdere om det er muligt. Jeg har tidligere kommenteret på trådstarters forudsætninger for succes og vil ikke komme yderligere ind på det.

Du har været så flink at spørge mig hvad mine kompetencer er for at besvare dette indlæg. Nu vil jeg spørge dig om det samme.

Hvis denne tråd er et udtryk for din generelle holdning må jeg spørge: Mon ikke du skulle bruge lidt tid på at skyde nogle ideer ned i Janteknuseren?

Over and out.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:51

OptiPartner:

Sjovt nok har jeg også svaret ud fra:

Master Vind:

Hvad jeg ikke forstår er, at du har valgt at overse denne del af sætningen "overvejer at starte en butik og efterfølgende udvide" .

Du har ret i, at med 80 butikker har man en lille kæde i dagens Danmark, men det kan lade sig gøre. Så får man selvfølgelig ikke samme betingelser som Bilka m.v. VOLUMEN er for lille.

Ja en butik skal jo være den første i en kæde... Men har jeg misforstået trådstarter, så vil jeg bare lige sige, at ombygning af et supermarked koster kassen! Det er ik bare et skilt, som skal fjernes på facaden. Nej det er RIGTIG meget andet!

OptiPartner:

Det står også helt klart, at du og jeg aldrig kommer til enighed omkring muligheden for at opstarte en lille virksomhed indenfor dagligvarebranchen. Trådstarter stillede et spørgsmål i et iværksætterforum, så istedet for at hagle ham ned med DET ER UMULIGT, så måske bruge lidt af din energi på at forklare HVAD det kræves for at have en chance.  Så kan han selv vurdere om det er muligt. Jeg har tidligere kommenteret på trådstarters forudsætninger for succes og vil ikke komme yderligere ind på det.

Henviser til mit første indlæg og forlader tråden...

Hvis jeg nogensinde fik ideen om, at jeg ville åbne et firma, som skulle slå A. P. Møller-Mærsk på shippingdelen, så ville jeg inderligt håbe, at folk på Amino var ærlige og realistiske, og fortalte mig at mine penge og krafter kunne bruges meget mere fornuftigt (brachen er velvalgt, da den besidder de samme problematikker, som dagligvarer branchen).
Jeg ville hellere have et ærligt og konstruktivt svar, end 57 svar om, at jeg har gå på mod og alt er muligt... Skulder klapperi, som måske føre til, at jeg starter op, og derefter ender med at se virkeligheden i øjnene...

Nogle bancher er bare et lukket land idag, hvis man ik lige har et trecifret million beløb eller en milliard, og man kan vælge at erkende dette, eller ignorere det, og påstå Mission Impossible er muligt.
Hva folk gør må de selv om, men jeg vil hellere have sandheden, fremfor en masse skulderklap mm, som før eller senere hen føre til, at sandheden går op for mig...

OptiPartner:

Hvis denne tråd er et udtryk for din generelle holdning må jeg spørge: Mon ikke du skulle bruge lidt tid på at skyde nogle ideer ned i Janteknuseren?

Håber den sætning er en joke...

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)