Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kræver det at starte et Supermarked?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

OptiPartner:

Det jeg er imod, er holdningen om at det slet ikke kan lade sig gøre at starte et supermarked eller en kiosk i Danmark.

Undskyld jeg har vidst heller ikke udtrykt mig korrekt. Det kan selvfølgelig godt lade sig, men det kan bare ikke løbe rundt.

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:25

Hej Lasse,

Jeg er ikke i tvivl om at trådstarter har meget at lære/sætte sig ind i før det vil være fornuftigt at investere i opstarten af et supermarked.

Jeg er heller ikke i tvivl om at kapitalkæderne sidder tungt på det danske marked.

Det jeg tænder helt af på, er den indstilling at det er fuldstændig umuligt at starte en virksomhed op indenfor den sektor, fordi der allerede er spillere på markedet.

Jeg kan kun tænke: Hvis Frank Rasmussen havde den indstilling, ville vi nok ikke have hverken Telmore eller BiBob på mobilmarkedet. Der var jo allerede Sonofon og TDC på markedet.

Mvh

Bent

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:28

Bastian:

OptiPartner:

Det jeg er imod, er holdningen om at det slet ikke kan lade sig gøre at starte et supermarked eller en kiosk i Danmark.

Undskyld jeg har vidst heller ikke udtrykt mig korrekt. Det kan selvfølgelig godt lade sig, men det kan bare ikke løbe rundt.

Med venlig hilsen
Bastian

Haha Yes

Godt sagt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:29

OptiPartner:

Husk: Med hensyn til kæder... Der findes kapitalkæder (Netto, Aldi, Bilka m.v.) som er stærke indenfor deres segmenter og geografiske placeringer, men der findes også frivillige kæder. Markedsføringskæder hvor DE står for branding, kampagner, gennemfakturering og meget andet. I de kæder er der købmænd som de kaldes, som ejer flere butikker. Det kan man jo så kalde en kæde i kæden. :-)

Netto EJES KUN af DS (Dansk Supermarked)
Aldi EJES KUN af Brødrene Albrecht
Bilka EJES KUN af DS (Dansk Supermarked)

Så der er ingen frivillige kæder der!

Fakta ejes kun af Coop
Kiwi ejes kun af Kiwi
Lidl ejes kun af Lidl
Kvickly + Kvickly Extra ejes kun af Coop
Føtex ejes kun af DS (Dansk Supermarked)
ABC Lavpris ejes af stifterne
Dreisler Storkøb ejes af Dagrofa
Løvbjerg ejes af Brødrene Løvbjerg

SuperBest er selvstændige købmænd eller ejes af Dagrofa
Merko / Edeka er selvstændige købmænd
Rema1000 foregår på franschiese
Super Brugsen, Daglig Brugsen, Brugsen og hva du nu ellers forpagtes af brugsuddelere

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:30

OptiPartner:

Jeg kan kun tænke: Hvis Frank Rasmussen havde den indstilling, ville vi nok ikke have hverken Telmore eller BiBob på mobilmarkedet. Der var jo allerede Sonofon og TDC på markedet.

Bent, du kan ikke sammenligne et teleselskab med et supermarked

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:31

OptiPartner:

Trendseller: Jeg har været butikschef i en kapitalkæde i flere år... Det er min kompetence for at udtale mig om emnet. Det jeg er imod, er holdningen om at det slet ikke kan lade sig gøre at starte et supermarked eller en kiosk i Danmark.

Spooky at du så puster liv i noget, som du burde vide ville være en dødssejler!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:32

OptiPartner:

Og så gør du det dælme igen... Sammenligner et supermarked med en service :S

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:34

Fashion-Seller:
Super Brugsen, Daglig Brugsen, Brugsen og hva du nu ellers forpagtes af brugsuddelere

Super Brugsen er også en del af Coop...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:51

The-shop.dk:

Fashion-Seller:

Super Brugsen er også en del af Coop...

I know men de forpagtes stadigvæk af en Brugsuddeler...

http://www.superbrugsen.dk/job+og+karriere/karrieremuligheder

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:54

Bastian:

Det jeg sammenligner er indtrængning på et marked med hård konkurrence.

Ikke om man handler med flåede tomater på dåse contra mobiltelefoni.

Fashion-Seller: (undskyld jeg skrev dit brugernavn forkert tidligere) Det er godt at du kan lave en liste over ejerforhold på kæder i Danmark. Hvem er det nu liiiige der har aktiemajoriteten i DS? Nå, nok om det. Jeg er ikke i tvivl om at du har stor indsigt i området.

Selvstændige købmænd er dog mig bekendt.... selvstændige. Deres kædesamarbejde er derfor friviligt (men højst sandsynligt også nødvendigt for konkurrenceevnen). De vælger selv hvilken kæde de ønsker at være medlem af.

Som nævnt tidligere, så er det jeres indstilling til at det er umuligt at starte et supermarked op jeg mener der er helt hen i skoven. Sørgeligt.

Det er også klart at det kræver stor indsigt, mange penge og de rigtige forbindelser at skulle starte helt fra bunden indenfor dagligvarebranchen. Hvilket trådstarter ikke virker som om at han har. Det vil derfor ikke være en god ide på nuværende tidspunkt for ham at give sig i kast med et sådan projekt.

Mvh

Bent

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)