Jeg synes det er superspændende. Det kan også blive en udfordring for forbrugerne, hvis de udelukkende går efter det billigste, istedet for at bruge lidt mere, og købe hos en fagmand / autoriseret butik.
Men prøv også at tænke på hvor let det reelt er, hvis man bare tager affiliate marketing som eksempel. BZR herinde er jo et rigtig godt eksempel, på at "hvem som helst" kan oprette en blog, annoncere for den nye iPhone 4 og måske lande ca. 600 kunder til denne telefon til teleselskaberne. De 600 kunder ville for bare 2 - 3 år siden have købt deres telefon i en fysisk butik, men nu er denne handel flyttet til nettet.
Og vi taler altså bare om én side. 600 abonnementer er mere end hvad flere af de mindre telebutikke sælger på et år!
Det samme gør sig nok gældende for ret meget andet affiliate.
Og derudover er der jo ikke mange der nye iværksættere, der går i tanker om at åbne en fysisk butik. De fleste åbner jo en webshop, hvilket er helt forståeligt pga. de færre faste udgifter og bekymringer om åbningstider, sygdom osv.
Så det bliver sindssygt spændende at følge.
Når vi nu er ved onlinehandel, så jeg i går at det åbenbart er blevet meget populært at "sælge " musik til vennerne på facebook, og at der er flere nye kunstnere de vælger denne løsning. Med den stigende kommercialisering af Facebook, kunne man frygte for dem der satser stort på denne markedsføring, at det marked simpelthen bliver overfyldt af tilbyd fra hvad som helst, når det kommer så tæt på, at det med tiden bliver vanskeligt at skelne mellem reelle anbefalinger fra vennerne, og produkter de kan tjene penge på. Jeg bruger ikke Facebook længere, men bare tanken om at man bliver tæppebombet med alverdens tilbud, ville gøre at jeg nok ville stå af alligevel. Spørgsmålet er om det helt naturligt kommer til at ske, eller om brugerne bliver så gode til at skelne mellem tingene.
Nå det var et helt andet emne :o) Spændende at se, om alle de tomme butikker så overhovedet bliver besat igen.