Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nethandlen truer de fysiske butikker

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sejt.

jeg tror dog ikke lige dagligvarer bliver handlet på nettet lige med det første.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:

Sejt.

jeg tror dog ikke lige dagligvarer bliver handlet på nettet lige med det første.

 

Tror nu ikke SuperBest klager med en omsætning på +100 mio 1 år shoppen kører er da ikke at stå i vejen for.

 

Detailhandlen må jo bare på med handsken og tilbyde det deres kunder vil have!

At komplementere en fysisk forretning/kæde kan give et kæmpe boost via synergi og touchpoints.

 

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :


Ja, det er jo ren logik.

Det er jo blot et spørgsmål om at kigge sig i bakspejlet og se hvor stejl kurven for overflytning er.

Så det kunne godt være, at de, der endnu ikke er sprunget på "det der Internet" skulle justere langtidsplanerne.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Læste lige en spændende artikel på TV2, hvor det bl.a. nævnes at FDIH mener, at op mod 50% af detailomsætningen i løbet af fem til ti år vil ske på internettet: http://nyhederne.tv2.dk/article/32642934/?cbox2

Jeg synes det er superspændende. Det kan også blive en udfordring for forbrugerne, hvis de udelukkende går efter det billigste, istedet for at bruge lidt mere, og købe hos en fagmand / autoriseret butik.

Men prøv også at tænke på hvor let det reelt er, hvis man bare tager affiliate marketing som eksempel. BZR herinde er jo et rigtig godt eksempel, på at "hvem som helst" kan oprette en blog, annoncere for den nye iPhone 4 og måske lande ca. 600 kunder til denne telefon til teleselskaberne. De 600 kunder ville for bare 2 - 3 år siden have købt deres telefon i en fysisk butik, men nu er denne handel flyttet til nettet.

Og vi taler altså bare om én side. 600 abonnementer er mere end hvad flere af de mindre telebutikke sælger på et år!

Det samme gør sig nok gældende for ret meget andet affiliate.

Og derudover er der jo ikke mange der nye iværksættere, der går i tanker om at åbne en fysisk butik. De fleste åbner jo en webshop, hvilket er helt forståeligt pga. de færre faste udgifter og bekymringer om åbningstider, sygdom osv.

Så det bliver sindssygt spændende at følge.

Når vi nu er ved onlinehandel, så jeg i går at det åbenbart er blevet meget populært at "sælge " musik til vennerne på facebook, og at der er flere nye kunstnere de vælger denne løsning. Med den stigende kommercialisering af Facebook, kunne man frygte for dem der satser stort på denne markedsføring, at det marked simpelthen bliver overfyldt af tilbyd fra hvad som helst, når det kommer så tæt på, at det med tiden bliver vanskeligt at skelne mellem reelle anbefalinger fra vennerne, og produkter de kan tjene penge på. Jeg bruger ikke Facebook længere, men bare tanken om at man bliver tæppebombet med alverdens tilbud, ville gøre at jeg nok ville stå af alligevel. Spørgsmålet er om det helt naturligt kommer til at ske, eller om brugerne bliver så gode til at skelne mellem tingene.

Nå det var et helt andet emne :o) Spændende at se, om alle de tomme butikker så overhovedet bliver besat igen. 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Læste lige en spændende artikel på TV2, hvor det bl.a. nævnes at FDIH mener, at op mod 50% af detailomsætningen i løbet af fem til ti år vil ske på internettet: http://nyhederne.tv2.dk/article/32642934/?cbox2

 

Det er på en måde lidt trist.... Det vil jo i den grad udvande det, i forvejen udvandede, serviceniveau man kender fra de fysiske butikker.

Men lad os nu se.... Når økonomien kommer tilbage på sporet skal folk nok igen få lyst til at spankulere ned gennem strøget med en pose fra Magasin eller Illum ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Nicolaj Thomasen:

Læste lige en spændende artikel på TV2, hvor det bl.a. nævnes at FDIH mener, at op mod 50% af detailomsætningen i løbet af fem til ti år vil ske på internettet: http://nyhederne.tv2.dk/article/32642934/?cbox2

 

Det er på en måde lidt trist.... Det vil jo i den grad udvande det, i forvejen udvandede, serviceniveau man kender fra de fysiske butikker.

Men lad os nu se.... Når økonomien kommer tilbage på sporet skal folk nok igen få lyst til at spankulere ned gennem strøget med en pose fra Magasin eller Illum ;)

 

Strøgets butikker bliver omdannet til showrooms, hvor man skal betale entré for at komme ind og et mindre beløb pr. vare man prøver. Herefter bestiller man varene online på mobilen og de bliver leveret på hjemmeadressen før man når at stige på bussen igen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Strøgets butikker bliver omdannet til showrooms, hvor man skal betale entré for at komme ind og et mindre beløb pr. vare man prøver. Herefter bestiller man varene online på mobilen og de bliver leveret på hjemmeadressen før man når at stige på bussen igen.

 

Hæ hæ.... Ja, men kun indtil de får ordentligt styr på at lave virtual showrooms, så ens spejl derhjemme kan render'e tøjet direkte på kroppen af en Geeked

 

Men seriøst.... Det er en skam. at fokus på god kundebetjening bliver mindre og mindre...... Mange af de såkaldte salgs- og marketingsguruer kunne lære meget af en tur forbi den lille tobaksforretning, der ligger i krydset ved Østerbrogade og Strandboulevarden..... Ved faktisk ikke om den ligger der mere.... Ellers kan de tage et smut ind forbi hattemageren overfor Illum..... En udflugt til et af de to steder burde faktisk være obligatorisk for alle Aminoer :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Når nu alle de fysiske butikker er væk - så åbner jeg sgu en Wink

Her kommer altså en lille opsang til de fysiske butikker... jeg synes simpelthen at de blot sidder stille og piver over at miste salg til nethandelen. Men hvis man ser hvor meget en netbutik egentlig gør i at markedsføre sig - og hvor meget de er fremme i skoene på det punkt - så er der da ikke noget at sige til at de får baghjul.

Der hvor jeg bor, ligger der en af de veje som fører ind til Århus. Der kører dagligt mængder af bilister. På denne vej ligger der en børnetøjsbutik. Det eneste der sker er at der står et skilt ved vejen med de mærker de fører. Skiltet og indhold ændrer sig aldrig. Jeg vil vædde med at de kunne hæve deres omsætning betragteligt ved at skifte indholdet ud hver uge. Eks.: Nu er alt vinterovertøj kommet etc.

Det kan undre mig at de fysiske butikker ikke gør noget mere. Der er da oceaner af muligheder som slet ikke bliver brugt - det kunne være spændende at indtage det fysiske marked. SHG har gjort det fantastisk. De har et showroom hvor man kan kigge og bestille fra. Herefter kommer ens ordre op på en tv skærm hvor man kan følge med i hvor mange minutter der er endnu før man får sin vare. Så kan man snuppe sig en kop kaffe mens man venter. Det er da genialt.

Vi har i øvrigt også kunder som siger: ej, jeg må vist hellere ned i en fysisk butik, så barnet kan prøve tøjet. Da vi ikke sælger det billigere, går jeg ud fra at de så også køber det der når de er der. Der er masser af mennesker som ikke vil betale fragt - og godt kan li at shoppe.

De fysiske butikker er hovedsagligt for dovne!!!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Men seriøst.... Det er en skam. at fokus på god kundebetjening bliver mindre og mindre

Der er da bestemt ikke mindre fokus på kundeservice... tværtimod er der mere og mere.... overalt.! Vores telefon og email bingler og bangler konstant - og vi gør alt hvad vi kan for at yde den bedste service - for det er det de vil have. Vi fortæller om varer, måler sko og støvler indvendig, måler tøj etc. Jeg synes der forlanges mere og mere måned for måned :·)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)