Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nethandlen truer de fysiske butikker

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste fornylig at det ikke bliver priserne man fokusere på i fremtiden men der imod den gode service. Og det tror jeg holder stik, jeg vil heller betale lidt mere et sted hvor jeg får god service frem for en billig vare ;-)

Og så tror jeg næppe at vi vil se tomme gå gader. ihvert fald ikke i de store byer. Men syntes pt jeg ser en tedens til at butikker lukker i de små centre i forstaderne. og måske af samme grund så er det de samme kedelige butikker der åbner i alle de nye centre ( matas, netto, fona mm ) 

og som noget helt andet der er rigtig mange useriøse lorte shops på nettet, og hvorfor google efter en taske og kigger 10 useriøse igennem, når man kender en fed butik nede på strøget.

og ret spændene tanke med at blive overbumpet af tilbud på face og andre steder af sine ´venner´ det endelig en lidt uhyggelig tanke, men tror klart at man skal ha det i sit baghovde i fremtiden når man vil promovere sig selv og sin shop på sådanne steder.

det ar lige de tanker jeg fik da jeg læste div indlæg her på denne tråd ;-) 

ha en rigtig god nat ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:46

Jeg var et smut i Berlin for en uges tid siden og oplevede der den ringeste kundeservice ever. Det var i en butik som solgte Geox sko (de sko der sprøjter med luft i reklamerne på de forskellige tegnefilms kanaler) og jeg stod med 3-4 forskellige par i hånden, da ekspedienten spørger om jeg egentligt havde tænkt mig at købe nogle af dem. Allerede der var jeg ved at forlade butikken, men jeg havde fundet et par med hajhoveder på snuden og øjne der lyser når man går og jeg ville gerne have sådan et par til begge mine unger. De havde dem kun i en størrelse som passede til min mindste dreng, så jeg nøjedes med det ene par. Da han kom tilbage fra lageret havde jeg ombestemt mig og ville også gerne have et andet par til min store dreng. Så skal jeg love for at der var en fransk ekspedient i Berlin som blev tosset over at jeg ikke havde bedt ham om at tage dem med første gang han skulle på lageret Smile Da han kom tilbage med par nummer 2, så var han endda så fræk at spørge om jeg behøvede at få kassen med til skoene Confused Øh, nej jeg klemmer bare min fod ned i en størrelse 26 og går herfra i dem, hvis du gider at smide mine gamle sko ud Wink

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:51

mick:

Og så tror jeg næppe at vi vil se tomme gå gader. ihvert fald ikke i de store byer. Men syntes pt jeg ser en tedens til at butikker lukker i de små centre i forstaderne. og måske af samme grund så er det de samme kedelige butikker der åbner i alle de nye centre ( matas, netto, fona mm ) 

Nu er der jo også begyndt at komme tomme butikker i bl.a. Fields (eller var det Fisketorvet?). Det er en udvikling man ikke havde forestillet sig, hvis man bare går et år tilbage.

Jeg er sikker på at der vil komme en del flere tomme butikker, eller i hvert fald butikslokaler der vil blive anvendt helt anderledes end i dag. Men man kan også vende den om. Jo mindre attraktivt det bliver at have et butikslokale, desto billigere kan det ende med at blive. Og det kan jo så være med til at vende udviklingen igen. For i dag er priserne jo helt tossede. I hvert fald i København.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:08

Helle - houseofkids.dk:

De fysiske butikker er hovedsagligt for dovne!!!

Jeg mener ikke, at de er for dovne - snarere "salgs analfabeter".

nettet flytter vi os konstant og lærer af hinanden. Een har en idé, en anden bygger videre på den og på et splitsekund er en ny service opstået. Eller et nyt produkt. Eller en ny og bedre måde at markedsføre sig på.

Alt dette ANER den almindelige butiksejer intet om. Det går HELT hen over hovedet på dem.

Vi, der kommer her fast på Amino, har det som en helt naturlig ting, at der sker noget nyt hver dag.

De har butiksejerne ikke. De lever i en helt anden verden, bogstaveligt talt.

Og den verden er gået i stå.

De får ikke alle de daglige påvirkninger, som vi andre gør.

Og jeg er enig med dig, Helle: De kunne gøre 1.000 ting for at forbedre deres situation.

Men de er totalt blanke.

Og så løber Nettet jo med det meste på et tidspunkt.

Jeg er lige blevet klippet af min frisør i dag Big Smile

Selv om jeg har været hendes kunde i mange år og vi jævnligt taler hjemmesider og markedsføring, så skal jeg ikke sige ret meget før hun "står af" og ikke kan kapere mere. Ærgerligt; men sandt.

Og langt de fleste, at dem jeg har talt med, der har en fysisk butik har det sådan.

Det er simpelthen for voldsomt for dem med alle de ting de skal prøve at forstå og som vi andre tager som en selvfølge.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 01:09

Håber da virkelig ikke at du så købte de sko ? hold ferie hvor et fjols du har handles hos.

Der kan man se, jeg er dog ikke så tit i kbh, bor i Århus og der har jeg lagt mærke til at det er de små centre i forstaderne der lukker. Men man kan også se på magasin det jo blevet lidt en ´messe´med små stande af brands som leger sig ind. så måske bliver det også i store centrene at nogle butiks lokaler bliver mindre og så lejer man dem ud til brands for en korter eller længere periode ;-)

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:12

mick:

Håber da virkelig ikke at du så købte de sko ?

Jo da, der var 50% på alt i butikken, så kan man se igennem fingre med meget Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:15

Helle - houseofkids.dk:
Der er da bestemt ikke mindre fokus på kundeservice... tværtimod er der mere og mere.... overalt.! Vores telefon og email bingler og bangler konstant - og vi gør alt hvad vi kan for at yde den bedste service - for det er det de vil have. Vi fortæller om varer, måler sko og støvler indvendig, måler tøj etc. Jeg synes der forlanges mere og mere måned for måned :·)

Der er altid undtagelser, der bekræfter reglen.... Din netbutik er så undtagelsen..... Men hvis vi for et øjeblik tillader os at antage der eksisterer andre virksomheder end din, synes jeg nu alligevel min observation er berettiget ;)

Men det er da dejligt, at høre du, i din virksomhed, bryder kurven..... Jeg mener så bare generelt, at kompetent og venlig betjening bliver mere og mere sjælden. Prøv f.eks. at bevæg dig ind i en elektronikforretning.... Ekspedienterne aner jo oftest ikke hvad det er de sælger..... og e-butikker siger du så? Jo jo.... Der får man så fat i en studerende, der er udstyret med et manuskript...... Betjening af kunder er et håndværk, som er ved at gå tabt i dropshipping, outsourcing og hvad ved jeg.... Det synes jeg så bare er lidt trist :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 01:19

Christian iMARKETING:
På nettet flytter vi os konstant og lærer af hinanden.

På nettet har du som regel en direkte økonomisk interesse i at gøre dit bedste..... Det har du ikke som ansat i en butik.

Hvad får en butiksassistent i dag? 130,-, når bølger og tillæg virkeligt går højt? Så er der sgu ikke noget at sige til folk slacker den lidt.

Så er der så butiksindehaverne.... Jo jo, men de små af slagsen har jo tusindevis af praktiske gøremål, som en netbutik ikke har - det er oftest småting som at slæbe skilte ind og ud.... Men det er altså noget der i sidste ende løber op. 

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 02:50

Helle - houseofkids.dk:

Der er da bestemt ikke mindre fokus på kundeservice... tværtimod er der mere og mere.... overalt.! Vores telefon og email bingler og bangler konstant - og vi gør alt hvad vi kan for at yde den bedste service - for det er det de vil have. Vi fortæller om varer, måler sko og støvler indvendig, måler tøj etc. Jeg synes der forlanges mere og mere måned for måned :·)

Jeg tror kundeservicen i e-butikker er den store ubekendte i ligningen om større markedsandele. Man kan (næsten) ikke gøre noget ved det, hvis kunden gerne vil have produktet fysisk i hånden før købet, men hvis det er rådgivningen og vejledningen fra den fysiske butik, kunden savner, så har e-butikken gode muligheder.

I den nyeste undersøgelse af den danske e-handel (http://fdih.net/media/542346/rapport%202%20q%202010%20final.pdf) fremgår det, at kun 4% har afbrudt købet i en webshop fordi de savnede den vejledning, de ville kunne få i en fysisk butik. Spørgsmålet er, hvor mange der har prøvet at kigge rundt i webshops for derefter at ende med at gå ned i en fysisk butik for at få vejledning.

Der, hvor det bliver lidt tricky med god vejledning, er, når man har at gøre med den gennemført snedige kunde, der tager vejledningen, hvor han kan få den (fysisk butik, webshop eller hvad man nu kan finde på), beslutter sig for, hvad han vil købe, og derefter går hardcore efter den butik, der sælger varen billigst. Udsat for den slags kunder ender man med at blive den rene velgørenhedsforretning, hvis man yder god service, men ikke er billigst.

Spørgsmålet er, i hvor høj grad god service/vejledning skaber kundeloyalitet, så de ser bort fra, at de måske kunne spare 5% ved at handle i en anden butik.

Mvh.

Jakob

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 15:46

Jakob:
kun 4% har afbrudt købet i en webshop fordi de savnede den vejledning, de ville kunne få i en fysisk butik. Spørgsmålet er, hvor mange der har prøvet at kigge rundt i webshops for derefter at ende med at gå ned i en fysisk butik for at få vejledning.

Ja, eller den anden vej rundt.... Hvor mange har tæget på de fysiske butikkers vejledning, for så at købe produktet på nettet ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)