Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungdomshuset t-shirt

Side 11 ud af 13 (125 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-01-2007 10:33:24
Forfatter: Mikkel deMib
Der er faktisk mange selvstændige og iværksættere der stemmer på SF - så du er ikke alene Lone :)
Bare fordi man er iværksætter behøver man ikke være borgerlig. Faktisk har jeg selv meget svært ved at se hvad de borgerlige partier gør af gode ting for iværksættere. De er muligvis gode for de de store koncerner, men for de små og mindre virksomheder de fleste af os herinde driver, så kan jeg sgu ikke få øje på ret meget godt i den lejr.

Og så handler politik jo også om meget mere end erhvervspolitik. Der er spørgsmålet om hvor mange resurser vi skal bruge på børn og unge. Her jeg er jeg meget uenig med den siddende regering. Der er spørgsmålet om hvem vi lukker ind i vores land. Og her jeg er også meget uenig med den borgerlige lejr. Og sådan kunne jeg blive ved. Så selv hvis der skulle være et par punkter, hvor et enkelt af regeringspartierne har en lille ting du har bedre forslag til end f.eks. SF er det sgu ikke nok til at få mig til at stemme på de nuværende regeringspartier.

Jeg er dog på ingen måde en trofast SF''er som dig, Lone :)
Jeg savner et parti der går lidt mere på tværs. Jeg har altid drømt om en SF-Venstre regering, men uanset at det politisk kunne være godt, så vil det nok aldrig være realistisk for de politikere der sidder i de to partier at snakke ordentligt sammen, på en måde der kunne danne grundlag for en fælles regering.

Hej Mikkel.
Det gjorde overraskende naller, at blive kaldt "en trofast SF''er".  :-)
Jeg indrømmer fluks, at jeg ikke ved så meget om politik, som jeg burde. Det er skammeligt, men jeg har ikke brugt den fornødne tid på at sætte mig ind i det.  Hvis jeg en dag får børn, bliver sagen muligvis nok en anden, og min stemme kan nok til den tid, finde på at falde til fordel for mine børn i stedet for - eksempelvis, de afrikanske børn.
Men i mellemtiden... har jeg, hvad jeg skal bruge... og jeg mener blot, at man, når man kan,  bør hjælpe de mennesker, der ikke har hvad de skal bruge, grundet uretfærdigheder i systemet. Så derfor har min stemme faldet på SF, de sidste par gange, jeg har stået bag et forhæng på Københavns Rådhus.

Jeg bliver træt af at høre om selvstændige, på eksempelvis Amino, der har en årsomsætning der ikke engang kommer op i seks cifre, tale om hvordan den nuværende regering har sat virksomhedsskatten ned.  Hvis folk er villige til at lade andre folk lide på beskostning af, at de selv kan score hvad der svarer til 1000 danske kr., så synes jeg virkelig at verden er et nederen sted.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:15
Jeg tør næsten ikke blande mig i denne debat, da man jo risikerer at blive overdynget med flere millioner kloge ord man næsten er tvunget til at læse og forholde sig til ;-)
Men et lille pip skal dog lyde. Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om hvor meget skat der skal indkræves, det er jo også interessant hvor effektivt pengene bliver forvaltet. Mere skat, betyder ikke nødvendigvis mere velfærd, ligesom mindre skat heller ikke nødvendigvis betyder mere velfærd.
Det er klart at der skal penge til, men det virker som om der bliver krasset rigeligt ind, så det passer mig fint at man bruger lidt tid og energi på at finde ud af hvordan man rent faktisk får det bedste ud af kronerne, før man lænser høj og lav for endnu mere.
I mine øjne går tingene i det store hele i den rigtige retning, men jeg er jo også så optimistisk anlagt.

Lone, du var så rar at købe en ged til mig til jul, nu vil jeg gerne gøre gengæld. Du skriver at du ikke ved så meget om politik og det skal vi da lave om på. Så mail mig din adresse, så skal jeg melde dig ind i "mit" parti Venstre, så ender det med at du bliver helt fornuftig at høre på :-)))))))

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 20:04
Hej Lone

Ja jeg kan godt se, at jeg nok er en af jordens mest fordomsfulde mennesker.
Det er fantastisk at jeg kan holde mig selv ud. ;)

Men hvis du har svært ved at acceptere mig for min holdning. Hvem er det så egentlig der udtrykker en fordom - eller måske rettere en inaccept overfor andre holdninger?

Ydermere formoder du blot, at jeg ikke har noget at underbygge mine ord med.
Men jeg har jo hverken bevist fra eller til - så hvordan kan du vide det?

Jeg har trukket mig ud af debatten fordi jeg allerede har bevist den pointe jeg ønskede at udtrykke.
Jeg har ikke mere at hente og så er tiden bedre brugt andetsteds. :)

Mvh.

James

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 20:54
Hej James.

Jeg er ikke intollerent overfor dine holdninger til Ungdomshuset.
Jeg er intollerent overfor dine måder at fremlægge dem på. Det indrømmer jeg.

Min støtte til Ungdomshusets nuværende situation, hænger udelukkende på én lille krog i øjeblikket. At det aldrig er blevet klarlagt, hvorfor huset blev solgt.  Det har jeg nævnt flere gange.  Hvis du kunne fremlægge beviser for, at det blev solgt fordi de begramsede småbørn i kælderen, eller andet, der kunne retfærdiggøre at man ikke længere mente, at de havde ret til et delvist, offentligt financieret Ungdomshus... så ville jeg måske ligefrem være enig med dig i, at de bare skulle skride.
Men som situationen ser ud, er de - i mine øjne - blevet vippet ud, uden begrundelse.. og så kan jeg godt forstå, at de ikke ligefrem falder over hinanden i deres leden efter kufferterne.

At du måske ikke ligefrem kan identificere dig med det tilbud Ungdomshuset har været for unge Københavnere, kan jeg også godt forstå.  Jeg har heller aldrig selv sat mine ben i hytten - og jeg kommer højst sandsynligt aldrig til det.  Men for nogle unge, er det en fantastisk mulighed - og jeg modsætter mig idéen om, at det bliver lukket ned, uden yderligere forklaring.

Jeg indrømmer min egen fordom. Ja, jeg tror ikke at du har noget konkret bevisbyrde at udbygge dine udtalelser med. Det skal jeg gerne indrømme.  Det baserer jeg på det faktum, at du indtil videre har forbigået enhver mulighed for at bringe disse beviser frem i lyset.

Men tak for debatten, under alle omstændigheder.

Martin:
Jeg vidste, at den skide gede-joke ville bide mig i røven en dag! :-)
Jeg har haft hemmelig adresse i årevis. Bl.a. fordi jeg har en psykopat i familien, der - i hvert fald på et tidspunkt - havde en idé om, at han synes vi alle sammen skulle dø.  Men vigtigere end det: For at holde uønsket partipropaganda fra døren :-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:21
Martin, jeg skal nok forsøge at fatte mig i korthed så du ikke bliver træt i øjnene af at læse :)

Jeg er helt enig med dig i at flere eller færre penge ikke altid betyder mere eller mindre velfærd. Men man kommer ikke udenom, at der er mange af de ting som jeg gerne så man fik gjort ved Folkeskolen, som er meget, meget svært at klare uden flere midler, herunder bedre lokaler, bedre skolemøbler, bedre undervisningsmateriale, bedre faglokaler, og ikke mindst muligheden for at børnene kan komme ud og se og røre ved verden. Netop kombinationen af teoretisk lære, og fysisk oplevelse har vist sig at være en virkelig effektiv måde at lære på, men problemet i dag er, at lærere der gerne vil tage klassen ud ikke engang kan få tildelt et klippekort.

At skolerne er urimeligt nedslidte i mange kommuner skyldes uden tvivl at mange af disse kommuner har sjusket med vedligeholdelsen gennem mange år. De har ikke gjort deres arbejde godt nok. Det kan mine børn bare ikke bruge til en skid, når de skal i skole.

At skolebørn ikke er dækket af arbejdsmiljøloven har også kun en forklaing, som de fleste politikere gerne indrømmer - det ville koste en masse penge. Men er det rimeligt, at vi som voksne er beskyttet mod et farligt arbejdsmiljø, mens vores unger ikke er det? Det synes jeg ikke.

Den nuværende regering har stort set stoppet alle de eksperimenter som kunne gøre Folkeskolen bedre. Alle de forslag de kommer med har stort set en ting til fælles: De blev alle afprøvet for 50-100 år siden, og droppet fordi de ikke var gode.

Anders Foghs tidligere udtrykte ønsker om en minimalstat synes jeg viser sig tydeligt i regeringens politik på skoleområdet. Dem der vil have mere end det minimale må vælge privatskolerne. Og det er jo et politisk valg. Jeg synes bare at det er bedre at have en rigtig god Folkeskole, så alle, uanset økonomi, kan få en god grunduddannelse.
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 21:37
Nu er hæve-sænke borde måske så meget forlangt.  En af mine nevøer, startede på Gymnasiet i efteråret. De er 31 i klassen. Der er kun 27 stole. De sidste 4, der dukker op om morgenen, sidder i vindueskarmen og modtager undervisning.

Are they kidding us, with this shit?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:41
> Nu er hæve-sænke borde måske så meget forlangt. 

Måske, men det er det som børnenes forældre kræver på deres arbejdsplads :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:46
Hej Mikkel

Som du nævnte tidligere, så findes der ikke noget perfekt parti. Jeg har bestemt mine problemer med den siddende regering. Pia-pigen er rædselsfuld med sin leflen for den indre svinehund og der er bestemt problemer mange steder. Men jeg kan for at være ærlig ikke se et seriøst, reelt alternativ.
Dertil skal vi huske på at tingene bestemt ikke var bedre under Nyrup eller andre "rødere" statsmænd.

Anders Fogh kan jeg ikke rigtigt greje. Jeg har som sådan ikke noget imod ham. Han virker reel på mig og han arbejder uendeligt hårdt. Men han er lidt for meget afholdsmand til mig :-))
Hans bog om minimalstaten har jeg læst og den er klart for ekstrem, men man har vel lov til at bliver ældre og klogere.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:23
Helt enig, Martin. Som sagt så jeg personligt helst en SF-Venstre regering, men det er jo nok menneskeligt umuligt, omend det ville være virkelig spændende politisk. På mange områder er de to partier slet ikke så forskellige, som dets ledere gerne vil have os til at tro, fordi de nu engang opfattes som værende på hver sin fløj. Der er ikke mange politikere der tør tænke virkelig nye tanker, på tværs af historiske, men ofte forældede, skel. Den klassiske "arbejderklasse", "landmand" eller "kapitalist" holder ikke længere.

> men man har vel lov til at bliver ældre og klogere.

Så absolut! Men, jeg har nu alvorligt mistænkt for ikke at have ændret holdning, men alene blevet bedre til spin og marketing. Han ved godt at han aldrig ville kunne lede en dansk regering udfra den politik han beskrev i Minimalstat. Den er jo endnu mere ekstrem end Søren Pind på en dårlig dag :)

Jeg ville ønske der var nogle der ville få succes med at starte politiske bevægelser op på tværs af de gamle forstokkede tankegange. Men hver gang der er nogle der forsøger, får de skudt i skoene (fra begge sider iøvrigt) at de er holdingsløse, fordi de ikke klar melder ud om de er "røde" eller "blå". Hvorfor må man ikke være f.eks. humanist, for flere penge til folkeskolerne, for mere åbne grænser og samtidig for en progressiv erhvervspolitik? Jeg kan ikke se hvad modsætningerne her er. Og faktum er da også, at enormt mange mennesker, som du og jeg Martin, kun er enig i en alt for lille del af det de enkelte partier praktiserer - specielt, når de som regeringen, ligger vetoretten hos et parti som DF.

Jeg hører mange andre gode Venstre-folk som dig, Martin, der er rigtig kede af Venstres binding til DF, med deres perfide holdning til mennesker fra andre lande og totale fornægtelse af den globalisering vi står midt i.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 07:29
Hej Lone

Jeg kan godt give dig medhold i, at det ikke ville skade med lidt dokumentation.
Disse 3 links mener jeg selv illustrerer det jeg snakker om ganske vel.

http://politiken.dk/cci/article215262.ece

Selvom mediemanipulation med garanti har fundt sted i denne sag. Så kan man altså ikke afvise, at der jo faktisk er flere ganske relevante kritikpunkter.

Ydermere vil jeg ikke retfærdiggøre politivold. Men man behøver altså kun 2 delvist fungerende hjerneceller for at konstatere; at vold avler vold. Så når der flere gange trues med- og udøves vold fra Ungdomshusets beboere og selv den karismatiske leder selv. Så må festen altså få en ende.

Ungdomshuset "fik" huset - det er rigtigt. Men de fik huset og skulle egentlig bare overholde nogle ganske rimelige betingeser for at få lov at beholde det - og så havde hele denne balade aldrig fundet sted.

Hvordan kan man kalde ungdomshuset et sted hvor unge integreres og lærer at organisere sig; når det jo netop står meget klart at det er det modsatte som er tilfældet.

Det eneste som ungdomshuset har arrangeret er deres samfundsfjenske oprør og vi skal med alverdens vold og magt makke ret og bukke under for deres krav.

Vi har en masse utilpassede og forstyrrede unge mennesker i vores samfund. Vi behøver ikke diskutere om hvor vidt der er behov for en løsning eller ej - for selvfølgelig er der det. - Men mener du virkelig seriøst, at det absolut bedste vi kan gøre for disse unge ville være, - at give dem et samlingspunkt hvor de "gemmer sig" fra samfundet?
Hvordan i alverden kan man hjælpe disse unge mennesker til et bedre liv, når man tillader at de har deres eget lille rebelske samfund, uden for samfundet og sjovt nok lige midt i samfundet?
Tænk også lige over, at der mere end 1 gang er udtrykt nedladende holdninger overfor borgere der søger at leve en normal og velfungerende tilværelse. - Man håner simpelthen de mennesker der nu skal betale for det nye hus; -som betaler for alle de arbejdstimer det har kostet politiet at beskyttelse borgerne; - som betaler for den hærværk der er blevet udøvet. Vi skal dog ikke betale for deres El og Gas - det er jo Dongs problem.

Disse unge mennesker skal skam hjælpes. Men ungdomshuset rangerer på førstepladsen over DÅRLIGE LØSNINGER.

Og der er skam mere...

Når/hvis ungdomshuset får deres vilje... Hvilket signal udsender det så til andre grupper, som mener de har en sag at kæmpe for?
Signalet er jo klokkeklart, at samfundet blot skal presses nok - så makker man ret.
Den eneste RIGTIGE løsning i vores samfund er- og skal fandme altid være en politisk løsning. Vi kan simpelthen ikke tillade os selv, at slække på dette og give frit spil for det rene ragnarok.

Nu har ungdomshuset jo arrangeret flere fredelige og passivt-aggressive domonstrationer. Men jeg stiller spørgsmålstegn ved, om dette er af lyst eller af nød.
Vi ved vist allesammen godt, at der bare skal 1 voldelig demonstration mere til, for at ALLE håb og drømme om et nyt hus er skudt i sænk. - De kan ikke tillade sig at gøre det og det ved de udemærket godt.
Deres fredelige domonstrationer ser jeg som positive... Men de imponerer mig ikke.

Mange venlige hilsner

James

Side 11 ud af 13 (125 indlæg)