Hej Mikkel. Det gjorde overraskende naller, at blive kaldt "en trofast SF''er". :-) Jeg indrømmer fluks, at jeg ikke ved så meget om politik, som jeg burde. Det er skammeligt, men jeg har ikke brugt den fornødne tid på at sætte mig ind i det. Hvis jeg en dag får børn, bliver sagen muligvis nok en anden, og min stemme kan nok til den tid, finde på at falde til fordel for mine børn i stedet for - eksempelvis, de afrikanske børn. Men i mellemtiden... har jeg, hvad jeg skal bruge... og jeg mener blot, at man, når man kan, bør hjælpe de mennesker, der ikke har hvad de skal bruge, grundet uretfærdigheder i systemet. Så derfor har min stemme faldet på SF, de sidste par gange, jeg har stået bag et forhæng på Københavns Rådhus. Jeg bliver træt af at høre om selvstændige, på eksempelvis Amino, der har en årsomsætning der ikke engang kommer op i seks cifre, tale om hvordan den nuværende regering har sat virksomhedsskatten ned. Hvis folk er villige til at lade andre folk lide på beskostning af, at de selv kan score hvad der svarer til 1000 danske kr., så synes jeg virkelig at verden er et nederen sted. |
Jeg tør næsten ikke blande mig i denne debat, da man jo risikerer at blive overdynget med flere millioner kloge ord man næsten er tvunget til at læse og forholde sig til ;-)
Men et lille pip skal dog lyde. Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om hvor meget skat der skal indkræves, det er jo også interessant hvor effektivt pengene bliver forvaltet. Mere skat, betyder ikke nødvendigvis mere velfærd, ligesom mindre skat heller ikke nødvendigvis betyder mere velfærd.
Det er klart at der skal penge til, men det virker som om der bliver krasset rigeligt ind, så det passer mig fint at man bruger lidt tid og energi på at finde ud af hvordan man rent faktisk får det bedste ud af kronerne, før man lænser høj og lav for endnu mere.
I mine øjne går tingene i det store hele i den rigtige retning, men jeg er jo også så optimistisk anlagt.
Men et lille pip skal dog lyde. Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om hvor meget skat der skal indkræves, det er jo også interessant hvor effektivt pengene bliver forvaltet. Mere skat, betyder ikke nødvendigvis mere velfærd, ligesom mindre skat heller ikke nødvendigvis betyder mere velfærd.
Det er klart at der skal penge til, men det virker som om der bliver krasset rigeligt ind, så det passer mig fint at man bruger lidt tid og energi på at finde ud af hvordan man rent faktisk får det bedste ud af kronerne, før man lænser høj og lav for endnu mere.
I mine øjne går tingene i det store hele i den rigtige retning, men jeg er jo også så optimistisk anlagt.
Lone, du var så rar at købe en ged til mig til jul, nu vil jeg gerne gøre gengæld. Du skriver at du ikke ved så meget om politik og det skal vi da lave om på. Så mail mig din adresse, så skal jeg melde dig ind i "mit" parti Venstre, så ender det med at du bliver helt fornuftig at høre på :-)))))))
Dbh Martin
Dbh Martin