Det har fuldstændig ret i Casper, det er det eneste som jeg kan se at de har en fordel i. Synes jo bare ærligt talt at SEO så er lidt en joke, hvis man kan have langt den bedste side, men først kan komme op i rankings efter 5 år. Så kan jo ligeså godt bare købe et domæne, og lade være med at bruge det de første 4 år. Er det god SEO , og er det godt for Googles brugere ?
Jeg kan sagtens se at man naturligvis skal ligge på nettet i en vis periode, men hvis domænealder er alt, så meld det ud fra Google af.
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Det har fuldstændig ret i Casper, det er det eneste som jeg kan se at de har en fordel i. Synes jo bare ærligt talt at SEO så er lidt en joke, hvis man kan have langt den bedste side, men først kan komme op i rankings efter 5 år. Så kan jo ligeså godt bare købe et domæne, og lade være med at bruge det de første 4 år. Er det god SEO , og er det godt for Googles brugere ?
Jeg kan sagtens se at man naturligvis skal ligge på nettet i en vis periode, men hvis domænealder er alt, så meld det ud fra Google af.
Det har alle dage været sådan at det har en indflydelse jo ældre et domæne har, men det kan naturligvis ikke være det eneste der er galt.
Jeg gætter bare, men forestil dig dette: Google ser en masse sider, som på papiret skule være overlegne i forhold til en række andre (links, indhold o.s.v.), men de forsvinder igen indenfor en rækker måneder / år. Dette scenarie gentager sig igen og igen, sider kommer og går, men de få der altid er der, vil automatisk bliver belønnet - de er mere end en døgn flue, men en stabil spiller indenfor deres emne. På samme måde kan de (måske) have haft stabile links - links som de har haft i 5 og 10 år. Det kan godt være ankerteksten ikke er perfekt, men de har garanteret langt større værdi, i forhold til dem du lavede i går - som er super optimeret, med super ankertekst, fra en super optimeret tekst o.s.v. o.s.v. :-).
... og når man så stiller det op med alle de SEO råd som der findes, så kan de resultater google præsentere nogle gange, godt virke underlige. For på papiret er dit site langt overlegen, men man fyre ikke bare en medarbejder(website) fra den ene dag til den anden.
Det gør i øvrigt også resultaterne er mindre påvirkelige. Igen det er min egen teori jeg sætter ord på, men jeg synes den giver god mening
Jeg forstår godt hvad du siger Casper. Men konsekvensen af din teori, er så at lige meget hvor godt optimeret din side er, vil den altid blive slået af èn med flere år på bagen. Det har jeg bare aldrig hørt nogen SEO eksperter tale om. Faktisk står domænealder godt nede listen over vigtige ting, på de lister jeg har set.
Husk at du skal veje deres domænealder op imod alle de ting som de så mangler, men som jeg har. Og hvorfor skal vi så høre på " Uuuhhh nu kommer Caffeine . Content is king . Links are king " Åbenbart ikke i følge din teori. Og jeg har trods alt efterhånden snart 2 år. Det jo ikke 2 måneder vi snakker om
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Ah nu ligger du nogle i ord i munden på mig :-). Jeg siger bare du skal gøre mere end dine ældre konkurrenter for at imponere, spørgsmålet er bare hvor meget. Jeg siger ikke age-are-king, men det kan da spille ind, specielt når man ikke kan se andre logiske grunde.
Men som du selv er inde på kan du gøre en masse ting for at overtage 1. pladsen, og det er også det jeg ville gøre og gå efter. Det er måske også lidt farverigt forklaret, og sat lidt på spidsen - håber ikke du misforstod det :-). En række af mine sites er i samme position, og det eneste jeg kan gøre er at klø på.
Jeg tror også at Casper desværre har temmelig meget ret.
Jeg har lige som dig Jimi, nogle sider, hvor dem der ligger i top på mine søgeord, de har langtfra så mange indgående links fra kvalitetssider, som jeg har på de samme søgeord. De har heller ikke korrekt ankertekst, og deres sider er ikke opdateret særligt tit, måske en gang eller to om året. Derudover er der på deres sider heller ikke tænkt i <H1>, <H2> osv., samt interne links. På andre søgeord, hvor der ikke er konkurrence, ligger mine sider i top....
Den eneste forskel jeg lige kan se, er alderen på deres domæner og mit, som er det nyeste (1½ år).
Der er nogle få punkter som jeg hurtigt lige kan se du kan gøre noget ved. og som jeg mener har en indflydelse hvad angår SEO.
Optimering af hastigheden på hjemmesiden, det har jo også indflydelse. Dette kan på mange punkter rettes via htaccess filen, andre ting skal du dog have professionelle til, da det kræver viden om programmering.
Få din hjemmeside til at validere, der må ikke være fejl i koden
I stedet for at have alle menupunkter synlige (for Google) altid, så lav undermenuer synlige når de skal bruges, det kan hjælpe både på at der ikke kommer for mange links, men også at hele menuen ikke bare bliver nedrangeret.
Omstrukturer strukturkoden(HTML) så det vigtigste er øverst på siden og det derfor er det første Google møder når de crawler.
Skriv gerne en lille tekst under alle h1 overskrifter på hver side, lige nu står der kun overskriften.
Sæt sproget for siden, lige nu er der ingen og du skriver mest på dansk, men nogen steder står der noget på engelsk, det er småting, men en god ide altid at fortælle hvilket sprog du skriver i.
Rigtig mange andre ting vil blive rettet når du udfører et af punkterne.
I stedet for at tænke, SEO, så tænk brugervenlighed. Hvad kan du gøre for at hjemmesiden bliver mere brugervenlig? Langt de fleste ting vi ser som har med SEO at gøre, har i realiteten noget med brugervenlighed at gøre, jo mere brugervenlig din hjemmeside er jo mere SEO er den også.
Jeg har ikke brugt så meget tid på lige at se på de punkter, har en deadline som jeg skal nå nemlig :)