Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En SEO gåde.. hvem kan løse den ?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Først skal det siges, at jeg får Frank H Madsen til at give den et grundigt eftersyn, men flere øjne på sagen , skader vel ikke.

Min side aktiv3.dk ranker slet ikke som den " burde ". Nogle af de vigtigste keywords jeg vil ranke højt på er :

ejendomsservice  (linker direkte til Google søgning)

trappevask

erhvervsrengøring

Jeg har tidligere ligget i top 3 på alle de søgninger ( og del andre. Plus mange førstepladser på longtailsøgninger)

Men nu skrider mine placeringer længere og længere ned, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der foregår. Det er ikke fordi mine konkurrenter er blevet stærkere.

Nogle af dem jeg har foran mig, har måske 5-10 indgående links, som ikke er specielt stærke, og som jeg også. Plus at jeg har mange andre indgående links, som er stærkere og mere relevante end deres. Min interne linkstruktur skulle også være helt i top, og mit content er de andres langt overlegent. Jeg har lukket ned for irrelevante sider via robots.txt, og har i det hele taget gjort alt, synes jeg.

På SEOmoz.org er der en lang liste over de vigtigste ting man gøre , og de ting man ikke skal gøre. Jeg har topresultat på alt. Alligevel er der en del foran mig, som slet ikke kan følge med i det jeg laver seo mæssigt. Og nu er det begyndt at pisse mig af, at jeg ikke kan finde ud af hvad det er.

Jeg har intet duplicate content, ingen rovdrift på søgeord fordelt over flere sider, ikke for høj eller for lav keyword density, kort sagt er alt gået igennem med en tættekam.

Kan DU se hvad problemet er, udlover jeg gerne en dusør på 500 kr, til den som kan komme op med et svar på hvad der er galt, for det må et eller andet helt vildt, siden at jeg er så langt bag så svage sider.

Det skal siges at for 3 måneder omskrev jeg hele urlstrukturen i min blogsektion, det gav en masse redirects, som dog er ordnet. Og for 3 måneder siden fik jeg også overtaget ejerskabet over http://aktiv3.dk, så det ikke kun var www.aktiv3.dk i webmastertools. Men det burde vel være i orden nu

Jeg har også mistet de 8 sitelinks jeg har. I det hele bare noget bæ :-)

Tak for hjælpen !

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:39

Hvor lang tid gik der før du fik lavet 301 redirect til den nye URL struktur? 

Kristian Ole Rørbye

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:51

Det gjorde jeg løbende, da jeg kunne se i webmastertools, hvilke links der returnerede 404 sider. Så et par uger eller 3

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:56

Okay, 

Jeg kan se at jeg har læst forkert i dit indlæg. Det var kun i din blog sektion at du lavede denne ændring og ikke på de almindelige undersider, korrekt? :)

Kristian Ole Rørbye

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:58

Kristian R.:
Jeg kan se at jeg har læst forkert i dit indlæg. Det var kun i din blog sektion at du lavede denne ændring og ikke på de almindelige undersider, korrekt? :)

Korrekt :-)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:01

Kristian Ole Rørbye

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 16:02

Jimi Hove:

Hej allesammen

Først skal det siges, at jeg får Frank H Madsen til at give den et grundigt eftersyn, men flere øjne på sagen , skader vel ikke.

Min side aktiv3.dk ranker slet ikke som den " burde ". Nogle af de vigtigste keywords jeg vil ranke højt på er :

ejendomsservice  (linker direkte til Google søgning)

trappevask

erhvervsrengøring

Jeg har tidligere ligget i top 3 på alle de søgninger ( og del andre. Plus mange førstepladser på longtailsøgninger)

Men nu skrider mine placeringer længere og længere ned, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der foregår. Det er ikke fordi mine konkurrenter er blevet stærkere.

Nogle af dem jeg har foran mig, har måske 5-10 indgående links, som ikke er specielt stærke, og som jeg også. Plus at jeg har mange andre indgående links, som er stærkere og mere relevante end deres. Min interne linkstruktur skulle også være helt i top, og mit content er de andres langt overlegent. Jeg har lukket ned for irrelevante sider via robots.txt, og har i det hele taget gjort alt, synes jeg.

På SEOmoz.org er der en lang liste over de vigtigste ting man gøre , og de ting man ikke skal gøre. Jeg har topresultat på alt. Alligevel er der en del foran mig, som slet ikke kan følge med i det jeg laver seo mæssigt. Og nu er det begyndt at pisse mig af, at jeg ikke kan finde ud af hvad det er.

Jeg har intet duplicate content, ingen rovdrift på søgeord fordelt over flere sider, ikke for høj eller for lav keyword density, kort sagt er alt gået igennem med en tættekam.

Kan DU se hvad problemet er, udlover jeg gerne en dusør på 500 kr, til den som kan komme op med et svar på hvad der er galt, for det må et eller andet helt vildt, siden at jeg er så langt bag så svage sider.

Det skal siges at for 3 måneder omskrev jeg hele urlstrukturen i min blogsektion, det gav en masse redirects, som dog er ordnet. Og for 3 måneder siden fik jeg også overtaget ejerskabet over http://aktiv3.dk, så det ikke kun var www.aktiv3.dk i webmastertools. Men det burde vel være i orden nu

Jeg har også mistet de 8 sitelinks jeg har. I det hele bare noget bæ :-)

Tak for hjælpen !

Det er et skud i tågen for jeg har ikke kendskab til så meget SEO. Men jeg kan se at du også har domænet ( rimlig uopdateret ) http://www.aktiv3.org ( håber ikke at det skader at jeg skriver det ) - kan det være at under dine opdateringer / redirect / ændring af urlstrukturen at google syntes du skal straffes fordi at du laver radikale ændringer på den ene side, men ikke på den anden side.

Men ellers har jeg ikke nogen andre bud.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:07

Kristian R.:

Jeg skal ikke kunne svare på om det er her fejlen ligger, men når man trykker på linket der går til: http://aktiv3.dk så redirecter den til en meget underlige URL: http://www.aktiv3.dk/wp-content/w3tc/pgcache/_index.html.gzip ??? 

Det ser ikke helt sundt/almindeligt ud ihvertfald. 

Nej det er det absolut ikke, og hvorfor det sker, må guderne vide, for jeg har ikke gjort det. Sidste jeg selv tjekkede på http://aktiv3.dk, lavede den ikke den redirect. Det tjekkede jeg vel ca for en måned siden. Hvis plugins selv begynder at lave de redirects de har lyst til, bliver det sgu svært at lave SEO :(

Jeg ser på det. Tak :-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:09

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Det er et skud i tågen for jeg har ikke kendskab til så meget SEO. Men jeg kan se at du også har domænet ( rimlig uopdateret ) http://www.aktiv3.org ( håber ikke at det skader at jeg skriver det ) - kan det være at under dine opdateringer / redirect / ændring af urlstrukturen at google syntes du skal straffes fordi at du laver radikale ændringer på den ene side, men ikke på den anden side.

Men ellers har jeg ikke nogen andre bud.

Hej Michael

Nej det er et andet site jeg har lavet, som skal ranke på nogle andre søgninger. Det burde ikke have nogen betydning, og hvis nogen, så en positiv betydning

Men tak for hjælpen

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:12

Ja den er ikke helt god. Især ikke hvis du havde nogle gode links ind til siden uden WWW (http://aktiv3.dk) da linkjuicen så vil blive ledt over på den mystiske URL istedet for den med WWW

Hvis det er tilfældet(at der var mange links ind til den side), så tror jeg faktisk gåden er løst.

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)